Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så sliten! Har en baby på 11 uker og jeg føler dagene går i ett med å passe henne, holde huset i stand og ordne i hagen. Vi har 150kvm hus og relativt stor hage. Mannen og jeg er flinke med å fordele oppgaver, så det står ikke på det, men det er så mye å gjøre! Jeg føler heller ikke vi gjør mer en maks nødvendig.

En gang i uka:

Støvsuge

Støvtørke hele huset

Vaske begge bad

Vanne planter inne

Klippe plen

Luke ugress

Storhandel 

Hver dag:

Lage middag

Rense kattesand

Vanne blomsterbed rundt huset

Vaske og henge klær

Tømme søppel 

Rydde huset 

Vaske skitne overflater og søl

Ta oppvask og rydde oppvaskmaskin

Og selvfølgelig hele tiden passe baby... mate, koke flasker, skifte bleier, trøste, bade, skifte gulpeklær...

Jeg elsker livet mitt og vet jeg er veldig privilegert, men herlighet som dagene går i ett med gjøremål... 

Fatter ikke hvordan dere med flere barn, eller mindre hjelp fra partner, klarer å holde hodet over vannet😂

Anonymkode: 489ad...6e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen ting må man bare la være. Du MÅ ikke støvtørke grundig hver uke, huset må ikke være 100% ryddig etc. Du må fire litt på kravene, da blir det ikke så slitsomt. 

Anonymkode: 600c6...b27

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjor enda mindre enn deg hver dag og følte at jeg hadde vann over hodet... 

Anonymkode: 51b5e...bda

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I denne perioden av livet må du nesten la ting flyte litt. Overlatt mye til far, eller gjør litt når han er hjemme. Bestill take away av og til, og aksepter av skittentøyet flyter over. Det kommer andre tider i livet, hvor huset kan være strøkent, men nå er ikke tiden❤️

Jobben din nå er å være så uthvilt som babyen tillater, og ta vare på henne, ingenting annet er så veldig viktig.

Anonymkode: 33634...7e2

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det bare går rundt 🤷‍♀️ Og vi støvsuger og vasker bad annenhver dag. 

Anonymkode: 476e3...bbc

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det bare går rundt 🤷‍♀️ Og vi støvsuger og vasker bad annenhver dag. 

Oh, da hadde jeg virkelig gått på veggen😓😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt er en overgang sa reven, han ble flådd.

Du venner deg til det. Og så blir en dag der alt du har å gjøre er å gå på jobb i åtte timer en ferie.

Anonymkode: 602cd...a31

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oh, da hadde jeg virkelig gått på veggen😓😅

Har en veldig rolig baby og leiligheten er "bare" 100 kvm med ett bad. Jeg har støv på hjernen 🙈

• Liker 1
Skrevet

Altså, hus og hage fikk være hus og hage det første halve året. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en veldig rolig baby og leiligheten er "bare" 100 kvm med ett bad. Jeg har støv på hjernen 🙈

Støvsuge 100 kvm annenhver dag står det respekt av, rolig baby eller ei😂

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vaskehjelp, og det blir aldri luket i bedene her, de får vi ta neste år. Inneplanter gav vi opp når nr. 1 begynte å spise på de. Vi lar ting flyte litt rett og slett...

Anonymkode: bfbee...3b3

• Liker 6
Skrevet

Lager alltid dobbelt opp med middag og fryser ned, så er det lett å ta opp. Er ofte mindre stress å hive i en ekstra av sitt og datt for å doble oppskriften,  men å lage fra bunn hver dag. 

Ellers lurer jeg på hvorfor du tar klesvask hver dag? Høres ineffektivt ut. Søppel må heller ikke tas hver dag.

Rot: alle rydder sitt eget. Jeg er ikke noen vaskehjelp

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Mrs Robinson skrev:

Lager alltid dobbelt opp med middag og fryser ned, så er det lett å ta opp. Er ofte mindre stress å hive i en ekstra av sitt og datt for å doble oppskriften,  men å lage fra bunn hver dag. 

Ellers lurer jeg på hvorfor du tar klesvask hver dag? Høres ineffektivt ut. Søppel må heller ikke tas hver dag.

Rot: alle rydder sitt eget. Jeg er ikke noen vaskehjelp

Har en gulpebaby som gulper ned både seg selv, oss og alt mulig rundt... Da må det vaskes daglig så det ikke hoper seg opp😓 Og jeg liker ikke å ha brukte bleier liggende inne🙈

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en gulpebaby som gulper ned både seg selv, oss og alt mulig rundt... Da må det vaskes daglig så det ikke hoper seg opp😓 Og jeg liker ikke å ha brukte bleier liggende inne🙈

Skjønner! Har aldri hatt gulpebabyer, så vet ikke hvor ille det kan være 😛

men ser at du koker flasker? I kjele? Hvilke har du? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja koker i kjele! Har ikke micro til å sterilisere... Medela bruker vi😊

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Skjønner! Har aldri hatt gulpebabyer, så vet ikke hvor ille det kan være 😛

men ser at du koker flasker? I kjele? Hvilke har du? 

Ja koker i kjele! Har ikke micro til å sterilisere... Medela bruker vi😊

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja koker i kjele! Har ikke micro til å sterilisere... Medela bruker vi😊

Aah.. skulle foreslått mam anticolic om dere hadde hatt mikro, de kan steriliseres i mikro, og tar MYE mindre tid enn å koke i kjele :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Aah.. skulle foreslått mam anticolic om dere hadde hatt mikro, de kan steriliseres i mikro, og tar MYE mindre tid enn å koke i kjele :)

Ja, jeg har hørt at det er en god løsning! Vi har ikke det største kjøkkenet så jeg prøver å unngå micro... Men det frister 😂

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har hørt at det er en god løsning! Vi har ikke det største kjøkkenet så jeg prøver å unngå micro... Men det frister 😂

Vi har elektrisk sterilisator fra Philips, den og Babybrezza gjør livet mitt 10 ganger enklere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tvillinger på 3 måneder. Anskaffet vaskehjelp annenhver uke 😅

Ellers får jeg tid til å lage middag, ta kattedoen, vanne blomster, rydde etc. Aner ikke hvordan, men får faktisk tid🤷🏼‍♀️

Men kjøpt ting for å gjøre ting enklere da; mikrosterilisator til flasker og babybrezza. Pumper ved siden av, men veldig greit med babybrezza da jeg ikke har nok melk til begge. Veldig praktisk!

Anonymkode: f0675...aa4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...