Gå til innhold

Hvodan få makrell i tomat til å smake bedre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det lukter helt grusomt og setter seg fast både på hender og klær.

I barnehagen hvor jeg jobber har vi sagt nei til at barna skal ha med seg makrell i tomat på skiven, fordi det stinker og det blir griseri på fingrer, møbler og klær. 

Anonymkode: 1d5f8...644

Tuller du? Hvor fise fine er dere?? Det er bare sunt at barna får spise makrell i tomat. 

Anonymkode: 9b45b...b10

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du? Hvor fise fine er dere?? Det er bare sunt at barna får spise makrell i tomat. 

Sorry meg men jeg er enig med barnehagen her. Er faktisk ikke alle som takler den lukta.
Jeg spyr bare ved tanken. 
Er en grunn for at man ikke har lov å åpne durian i heiser eller offentlige plasser i Thailand for eksempel. Det er til sjenanse for andre, å det skal respekteres.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ha på sitron, agurk, purre og majones/rømme 

Anonymkode: 4a215...031

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Tuppeluri skrev:

Sorry meg men jeg er enig med barnehagen her. Er faktisk ikke alle som takler den lukta.
Jeg spyr bare ved tanken. 
Er en grunn for at man ikke har lov å åpne durian i heiser eller offentlige plasser i Thailand for eksempel. Det er til sjenanse for andre, å det skal respekteres.

At barnehagen har laget en sånn regel synes jeg er helt på trynet. At dere får lov! 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Rømme synes jeg nøytraliserer smaken litt. Hvis jeg virkelig skal slå meg løs har jeg bittelitt hakket chilli oppå rømmen igjen.

Endret av NymeriaRhoynar
  • Liker 1
Skrevet

Kjøper du den store boksen med makrell i tomat eller de små porsjonspakkene?

Skrevet

Ha på majones. Supergodt :spise: Ellers kan du spise kaviar, røkelaks og om du liker det. Du kan spise laks til middag og.

• Liker 1
Skrevet

Det går an å skylle bort sausen i kaldt vann i et dørslag over vasken, så får en i seg fisken i alle fall. :spise: 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Emmelise skrev:

Kjøper du den store boksen med makrell i tomat eller de små porsjonspakkene?

Den store harde metallboksen som du drar av lokket.

hva er forskjellen?

Anonymkode: 4b06a...1fb

AnonymBruker
Skrevet

Ta tran i tablettform og hiv det griseriet der! 

Anonymkode: c5366...338

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den store harde metallboksen som du drar av lokket.

hva er forskjellen?

En del. Det er litt mindre fisk i porsjonspakken, men samtidig er det blandet mye mer sammen og har dermed litt annerledes smak. Stadig makrell altså, men alikevel. Kan være de små porsjonspakkene passer smaksløkene dine litt bedre.

Skrevet

Denne her koster litt mere, men der er det full kontroll på "griseriet" og man får akkurat så mye man vil ha,
akkurat der man vil ha det og ingen annen plass. Oppbevart i kjøleskap blir den kjølig og fast i fisken. 
7039010016360.jpg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Emmelise skrev:

En del. Det er litt mindre fisk i porsjonspakken, men samtidig er det blandet mye mer sammen og har dermed litt annerledes smak. Stadig makrell altså, men alikevel. Kan være de små porsjonspakkene passer smaksløkene dine litt bedre.

Ah, skjønner :) Smaker den bedre synes du? Hva med den på tube?

Skrevet

Jeg liker det kun på knekkebrød, makter det ikke på vanlig brød av en eller annen grunn. Og jeg er nødt til å ha majones og agurk og gjerne et lite dryss med gastromat.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å spise det ved å kombinere det med cottage cheese/kesam. Da får det litt mildere smak. Ble mindre og mindre av det med tiden, og nå spiser jeg det som det er - med litt salt og pepper/agurk på :)

Anonymkode: ccdcf...c2f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ah, skjønner :) Smaker den bedre synes du? Hva med den på tube?

Er det makrell i tomat på tube?

Jeg liker både stor boks og porsjonspakker. Mannen min hater makrell generelt så jeg får ha det i fred ihvertfall. Men jeg syntes porsjonspakkene er mildere i smaken. Som mest antagelig har noe med blandingsforholdene å gjøre.

Skrevet

Spiser makrell i tomat på tube, med majones og et glass melk. Liker det best på grovbrød.

Skrevet

OM du bruker det på brødskive/knekkebrød, så bruker jeg å ha masse grov pepper og salt/ruccola,  rødløk ,olivenolje, sitron, og agurk på  (skurkelur fremhever "fiske-smaken" imo, så kanskje unngå akkurat det) ... Men ha boksene i kjøleskapet og spise det avkjølt er jo viktig, og har du åpnet en boks MÅ du jo også spise den opp...

Ser at noen nevner småboksene. De smaker mindre "fiskete" men det er også fordi det er mindre omegaz i dem (var i alle fall slik for ca10 år siden tror jeg...

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Beeblebrox skrev:

OM du bruker det på brødskive/knekkebrød, så bruker jeg å ha masse grov pepper og salt/ruccola,  rødløk ,olivenolje, sitron, og agurk på  (skurkelur fremhever "fiske-smaken" imo, så kanskje unngå akkurat det) ... Men ha boksene i kjøleskapet og spise det avkjølt er jo viktig, og har du åpnet en boks MÅ du jo også spise den opp...

Ser at noen nevner småboksene. De smaker mindre "fiskete" men det er også fordi det er mindre omegaz i dem (var i alle fall slik for ca10 år siden tror jeg...

Skurkelur? :klo: 😅

• Liker 1
Skrevet

Det er en hemmelig ingrediens som ikke så mange vet om, Rumle... :fnise: 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...