AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #41 Skrevet 7. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ehm. Barnet har en voksen edru forelder hos seg, og dennandre fulle forelderen skal hjem og sove. Hva er problemet? Anonymkode: 28003...aa5 Ikke i tilfelle jeg snakker om i hi. Anonymkode: 02934...7f5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #42 Skrevet 7. juni 2020 Jeg har en sånn mann og blir værende for barnas skyld. Går jeg fra han risikerer jeg at han får delt omsorg og drikker seg full med alt det medfører, alen med barna. Når vi bor sammen har jeg kontroll og kan skjerme barna. Her er det drikking med spying utover møbler, ufin oppførsel og mye rart som blir gjort i fylla, ofte. Utviklet seg over tid og var ikke et synlig problem da vi fikk barn. Så man er ikke nødvendigvis naiv som er sammen med en sånn mann Anonymkode: 9c199...02f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #43 Skrevet 7. juni 2020 Får inntrykk av at enkelte tror at løsningen er så enkel som å gå fra mannen og så vil barna aldri mer oppleve en full pappa. Tror du pappa frasier seg alt samvær med barna frivillig, og eller innrømmer at han har problemer med alkohol? Heller ikke kommer en mor noen vei med å anklage pappa for alkoholmisbruk etter brudd. Det blir ord mot ord og dermed er barna overlatt til seg selv sammen med en pappa som ikke selv ser problemet Anonymkode: 9c199...02f
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #44 Skrevet 8. juni 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Du fikk ikke med deg det vesentlige? dritings mann ramlende inn døren i natt etter å ha vært på "kroa". Hun måtte ta vekk baby for denne amabøen av en mann ville bort til baby. Er du sammen med en slik mann? Hvis ja, hvorfor? Jeg lurer oppriktig. Tenker dere ikke på skadene dette kan få når ungen vokser opp og må se pappa komme spyende og kranglende hjem? " Anonymkode: 02934...7f5 Det står ikke hvor ofte dette skjer. Anonymkode: cb2d8...69a
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #45 Skrevet 8. juni 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Ikke i tilfelle jeg snakker om i hi. Anonymkode: 02934...7f5 Det ser ikke jeg ut ifra hi. Anonymkode: cb2d8...69a
ItchyBitchySpider Skrevet 8. juni 2020 #46 Skrevet 8. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Barn har sett foreldre og voksne dritings siden alkoholen ble oppfunnet. Nå må de pakkes i silkepapir og helst sove med hjelm. De er jo så skjøre og høysensitive nå for tiden. Anonymkode: f8487...703 Vel, barn har blitt slått og kjeftet på siden mennesker begynte å eksistere. Det er kun de siste få år det er blitt ulovlig i enkelte land å slå barn og mishandle dem psykisk. De første tiårene etter at bilen kom var barna ikke sikret i bilen. Svarte mennesker ble solgt som slaver i mange hundre år, mishandlet, drept osv kun grunnet hudfarge. Kvinner hadde ikke stemmerett før noen tiår tilbake, og det var lov å tukte kona før. Mener du vi skal fortsette med alt dette bare fordi det har vært slik før? 1
ItchyBitchySpider Skrevet 8. juni 2020 #47 Skrevet 8. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står ikke hvor ofte dette skjer. Anonymkode: cb2d8...69a Det skal ikke skje i det hele tatt. 1
ItchyBitchySpider Skrevet 8. juni 2020 #48 Skrevet 8. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Får inntrykk av at enkelte tror at løsningen er så enkel som å gå fra mannen og så vil barna aldri mer oppleve en full pappa. Tror du pappa frasier seg alt samvær med barna frivillig, og eller innrømmer at han har problemer med alkohol? Heller ikke kommer en mor noen vei med å anklage pappa for alkoholmisbruk etter brudd. Det blir ord mot ord og dermed er barna overlatt til seg selv sammen med en pappa som ikke selv ser problemet Anonymkode: 9c199...02f Å bo sammen med en alkoholiker og ofre seg er heller ikke er alternativ. 1
ItchyBitchySpider Skrevet 8. juni 2020 #49 Skrevet 8. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en sånn mann og blir værende for barnas skyld. Går jeg fra han risikerer jeg at han får delt omsorg og drikker seg full med alt det medfører, alen med barna. Når vi bor sammen har jeg kontroll og kan skjerme barna. Her er det drikking med spying utover møbler, ufin oppførsel og mye rart som blir gjort i fylla, ofte. Utviklet seg over tid og var ikke et synlig problem da vi fikk barn. Så man er ikke nødvendigvis naiv som er sammen med en sånn mann Anonymkode: 9c199...02f Problemet er at hvis du blir hos ham og lar ham fortsette med dette, blir dere til slutt meldt til barnevernet og dere mister barna begge to. Du kan faktisk melde far til barnevernet for alkoholisme, da får han samvær med tilsyn. 1
ItchyBitchySpider Skrevet 8. juni 2020 #50 Skrevet 8. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Sa vel ikke at det var ok å drikke seg dritings foran ungene? Du skriver jo at du generelt synes det er harry å drikke seg dritings, dette var et svar til det. De fleste som tar seg en fest gir faen i om enkelte syns det er harry. Slutt å vri på ting. Anonymkode: 7b15a...b96 Man burde kanskje ikke gi faen i hva mannen eller kona synes?
ItchyBitchySpider Skrevet 8. juni 2020 #51 Skrevet 8. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tja, hva er poenget med å drikke seg dritings uansett alder? Gøy å slippe seg løs? Bare fordi at du ikke liker det, betyr ikke at alle andre må slutte vettu. Anonymkode: 7b15a...b96 Men man slipper seg jo ikke løs når man er dritings, man får blackouts, spyr, blir aggressiv, og sovner til slutt i sitt eget spy. Da jeg nevnte alder så siktet jeg til at man gjør masse dumt når man er ung, og bør kanskje vokse opp litt når man har fått barn. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #52 Skrevet 8. juni 2020 3 timer siden, ItchyBitchySpider skrev: Vel, barn har blitt slått og kjeftet på siden mennesker begynte å eksistere. Det er kun de siste få år det er blitt ulovlig i enkelte land å slå barn og mishandle dem psykisk. De første tiårene etter at bilen kom var barna ikke sikret i bilen. Svarte mennesker ble solgt som slaver i mange hundre år, mishandlet, drept osv kun grunnet hudfarge. Kvinner hadde ikke stemmerett før noen tiår tilbake, og det var lov å tukte kona før. Mener du vi skal fortsette med alt dette bare fordi det har vært slik før? Når fikk du det for deg at jeg snakket om alt dette? Anonymkode: f8487...703 1
ItchyBitchySpider Skrevet 8. juni 2020 #53 Skrevet 8. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når fikk du det for deg at jeg snakket om alt dette? Anonymkode: f8487...703 Du snakker om at noe har vært slik og slik i evigheter, ergo er det ikke så farlig. Hvem sa at barn av alkoholikere ikke fikk noen skader tidligere? Forskning viser nettopp det motsatte. 2
Gjest Tobias Juul Grythe Skrevet 8. juni 2020 #54 Skrevet 8. juni 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Du fikk ikke med deg det vesentlige? dritings mann ramlende inn døren i natt etter å ha vært på "kroa". Hun måtte ta vekk baby for denne amabøen av en mann ville bort til baby. Er du sammen med en slik mann? Hvis ja, hvorfor? Jeg lurer oppriktig. Tenker dere ikke på skadene dette kan få når ungen vokser opp og må se pappa komme spyende og kranglende hjem? " Anonymkode: 02934...7f5 Nei det er jeg ikke🤣 men det er ikke forbudt å drikke seg full av og til, og vet mange som drikker seg full en sjelden gang selv om de har barn. Kvinner og menn. Så de jeg vet om har det aldri skjedd skade selv om mannen kom full hjem. Skal ikke slutte å leve helt. Var hun redd han skulle skade babyen? Unødvendig å gå bort full til en baby, men selve drikkinga er greit. Hvis barn en gang ser ene forelderen spy så tror jeg ikke barn blir traumatisert av det.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #55 Skrevet 8. juni 2020 Min mann(ex) dro på byen samme kveld som jeg kom hjem fra klinikken... 😐 Anonymkode: 602e7...26b
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #56 Skrevet 8. juni 2020 13 timer siden, ItchyBitchySpider skrev: Men hva er poenget med å drikke seg dritings i voksen alder? Hva får man ut av det, bortsett fra blackouts, flaue episoder, oppkast og hodepine dagen derpå? Hva er poenget med det når man er ung da? Anonymkode: 1e89a...7ad
ItchyBitchySpider Skrevet 8. juni 2020 #57 Skrevet 8. juni 2020 10 minutter siden, Tobias Juul Grythe skrev: Nei det er jeg ikke🤣 men det er ikke forbudt å drikke seg full av og til, og vet mange som drikker seg full en sjelden gang selv om de har barn. Kvinner og menn. Så de jeg vet om har det aldri skjedd skade selv om mannen kom full hjem. Skal ikke slutte å leve helt. Var hun redd han skulle skade babyen? Unødvendig å gå bort full til en baby, men selve drikkinga er greit. Hvis barn en gang ser ene forelderen spy så tror jeg ikke barn blir traumatisert av det. Så hvis man ikke drikker seg dritings, lever man ikke? 1
ItchyBitchySpider Skrevet 8. juni 2020 #58 Skrevet 8. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er poenget med det når man er ung da? Anonymkode: 1e89a...7ad Ingen poeng da heller, men da er man ung og dum, utforskende og uforsiktig. Som voksen familiefar bør man vite bedre.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #59 Skrevet 8. juni 2020 4 timer siden, ItchyBitchySpider skrev: Men man slipper seg jo ikke løs når man er dritings, man får blackouts, spyr, blir aggressiv, og sovner til slutt i sitt eget spy. Da jeg nevnte alder så siktet jeg til at man gjør masse dumt når man er ung, og bør kanskje vokse opp litt når man har fått barn. Snakk om å overdrive! Nei, de tingene du nevner her skjer ikke med alle hver gang de er fulle 😂 Kanskje skjer dette med deg eller? Eller har du andre dårlige erfaringer som gjør at du uttaler deg så bastant om dette? De fleste alkoholikere er godt voksne, ikke unge. Uansett, jeg ser at du har et temmelig svarthvitt syn på alkohol og at det blir meningsløst å diskutere med deg æ. Ha en fin dag! Anonymkode: 7b15a...b96
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #60 Skrevet 8. juni 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakk om å overdrive! Nei, de tingene du nevner her skjer ikke med alle hver gang de er fulle 😂 Kanskje skjer dette med deg eller? Eller har du andre dårlige erfaringer som gjør at du uttaler deg så bastant om dette? De fleste alkoholikere er godt voksne, ikke unge. Uansett, jeg ser at du har et temmelig svarthvitt syn på alkohol og at det blir meningsløst å diskutere med deg æ. Ha en fin dag! Anonymkode: 7b15a...b96 Har du barn? Eller er du veldig ung? Isåfall er dine svar irrelevante, da mange unge synes det er kult å drikke seg fra sans og samling. Definisjonen på å være dritings er vel at man er så full at man er ute av stand til å ta vare på seg selv? Anonymkode: 02934...7f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå