Gå til innhold

Viruset er ikke naturlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slike påstander har jeg bare hørt fra konspirasjonsteoretikere, men her er det personer med faglig tyngde som får spalteplass i en riksdekkende avis. Interessant.

Anonymkode: ef017...eb6

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette synes jeg og var interessant. Jeg skumleste, men var det slik at det var vanskeligere å lage vaksine mot dette også? 

Anonymkode: b3399...859

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samtidig er de aksjeholdere i selskapet som skal produsere vaksinen de sier er nødvendig.

Anonymkode: b5850...2fd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes jeg og var interessant. Jeg skumleste, men var det slik at det var vanskeligere å lage vaksine mot dette også? 

Anonymkode: b3399...859

Ja, det gjør en vaksine svært vanskelig å lage.

Konspirasjonsteoretikerne får vann på mølla nå. For ikke snakke om Trump.

Anonymkode: 07e81...68a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Samtidig er de aksjeholdere i selskapet som skal produsere vaksinen de sier er nødvendig.

Hvem, forskeren? Det er jo i så fall usedvanlig sært!

Anonymkode: ada56...1ff

AnonymBruker
Skrevet

Men ja, som med all forskning, så må det jo backes opp av peer reviews på en ordentlig plattform. At et par enkeltforskere sier en ting gjør det ikke til en sannhet. 

Bare se til debatten om klimaendringer.

AnonymBruker
Skrevet

I en fersk studie publisert i det anerkjente tidsskriftet Quarterly Review of Biophysics påviser Sørensen og den britiske professoren Angus Dalgleish at koronavirusets såkalte spike-protein inneholder sekvenser som ser ut til å være kunstig satt inn.

Vaz7yTJoOOYv80JnsJlewwa2P0TEex5J78FkUzQJ

Anonymkode: 175d8...567

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var jo interessant! Vanskeligere å lykkes med en vaksine og det kompliserer resten av verden sitt forhold til Kina. Hvordan skal dette ende?

Anonymkode: 2cf62...205

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem, forskeren? Det er jo i så fall usedvanlig sært!

Forfatterene B. Sørensen og A. Susrud (+ familie, antakelig kone) eier 85% av Immunor AS, som skal produsere den. Den 3. forfatteren har aksjeopsjoner.

Skrevet

Studien skal peke på at coronaviruset nesten ikke har mutert siden det startet å smitte mellom mennesker. Det kan tyde på at viruset allerede var tilpasset mennesker, mener Sørensen. Flere andre forskere rundt i verden som også tror deler av viruset kan være menneskeskapt. Hvem vet.... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle vet at det ikke er naturlig. Men siden dette er Kina og USA som står bak vil det aldri bli nøstet opp i. Ei heller kommer noen andre land til å gjøre noe med det.

Anonymkode: 26823...ad5

• Liker 2
  • Opprett ny...