Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd i 5 år å bli gravid.. Nå skal jeg prøve trippel kur på letrozol og spise ananas fra el..  (Gyn tipset meg om ananas)

Jeg er 35 år gammel, og føler tiden går litt ifra meg.. 

Har dere andre tips som gjorde dere gravid? 

Vi skulle prøve andre ting neste pp om det ikke klaffer denne gangen.. men har ikke snakket om hva.. tenker det blir metformin ihvertfall.. noen som har lykkes med det? 

Anonymkode: 11452...de4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har prpvd i 5 år å bli gravid,  hvorfor går dere ikke over på ivf?

Anonymkode: f23b2...de1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på letrozol siden mai i fjor. Jeg har pcos da. Gikk på trippel de siste 3 mnd, + metformin. Den siste mnd begynte jeg på myo-inositol og drakk hostesaft. Hadde sex hver dag i 8 dager før eggløsning, hver dag under eggløsning og hver dag i 3 dager etter eggløsning (var siste runde med hormoner, så tenkte å prøve det meste) Gravid ble jeg😊 

Anonymkode: c427a...b0e

Skrevet

Har du vært til utredning? Når du har prøvd så lenge tenker jeg at kanskje tiden for å prøve kjerringsråd o.l er forbi... Lurer også på om IVF ikke har vært aktuelt?

Jeg har blitt gravid to ganger på metformin, da det var noe av det første gynekologen satt meg på etter jeg kom dit. Da hadde vi prøvd 1 år (har pcos).

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte også lang tid på å bli gravide, og det eneste fellestrekket med de gangene jeg har blitt det, er faktisk alkohol.

Jeg drikker svært sjelden, derfor har det vært påfallende at jeg har blitt gravid når jeg har drukket. Det er ikke snakk om fyllesex, mer at jeg har drukket mellom sexen og forventet mens.

Anonymkode: 70c0d...190

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi brukte også lang tid på å bli gravide, og det eneste fellestrekket med de gangene jeg har blitt det, er faktisk alkohol.

Jeg drikker svært sjelden, derfor har det vært påfallende at jeg har blitt gravid når jeg har drukket. Det er ikke snakk om fyllesex, mer at jeg har drukket mellom sexen og forventet mens.

Så det du sier er at du anbefaler å drikke alkohol mellom EL og IKM? Syns ikke det er helt riktig vei å gå! Jeg er riktignok ikke avholds selv før jeg ser en positiv test, men jeg anbefaler ikke folk å drikke alkohol - som faktisk er en gift.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, Amatariel skrev:

Så det du sier er at du anbefaler å drikke alkohol mellom EL og IKM? Syns ikke det er helt riktig vei å gå! Jeg er riktignok ikke avholds selv før jeg ser en positiv test, men jeg anbefaler ikke folk å drikke alkohol - som faktisk er en gift.

Anbefaler absolutt ingenting, forteller bare at det var eneste fellestrekk de tre gangene jeg har blitt gravid - etter mange år med prøving. Ikke sikkert det var alkoholen, kanskje bare fest og avslappet stemning som gjorde susen :)  (ikke hvert år jeg drikker, for å si det sånn).

Alkohol så tidlig i et svangerskap (før forventet mens) er ikke farlig, ref info fra jordmor. Når noen har prøvd å bli gravid i fem år, må det være lov å ikke alltid risikovurdere alle valg, og bare leve litt.Jeg kjenner barn som er skadd av alkohol i svangerskapet, og da snakker vi ikke om litt vin før graviditeten ble kjent, der snakker vi  grøftefyll hver helg i hele svangerskapet :( 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...