Gå til innhold

Fliser på kjøkken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har flyttet inn i ny leilighet og der er det hvitt kjøkken med hvite rektangulere fliser på veggen.

Synes disse gjør kjøkkenet noe kjedelig og vil gjerne gjøre noe med flisene.

Problemet er at jeg ikke har veldig mye penger, har. heller ikke samboer eller noen handyman som kan hjelpe til.

Hvilken muligheter har jeg? finnes det tapet som kan festes på? male? andre alternativer. Flisene er ca 10 sm brede og 30 ca lange.

Budsjett max 5000 på. ca 4 kvm fliser

Anonymkode: 5d73a...c62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kitchen wall plater som limes rett opp. Bruk sandpapir på baksiden av platene og på flisene før du limer opp, kan vurdere å bruke primer også. 

Platene limes kant i kant, er ofte i str. 60x120, ganske billige og finnes i mange forskjellige farger og former. 

Skrevet

Det er enkelt og billig å male fliser.  Fugene kan også males om du vil.  

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Har flyttet inn i ny leilighet og der er det hvitt kjøkken med hvite rektangulere fliser på veggen.

Synes disse gjør kjøkkenet noe kjedelig og vil gjerne gjøre noe med flisene.

Problemet er at jeg ikke har veldig mye penger, har. heller ikke samboer eller noen handyman som kan hjelpe til.

Hvilken muligheter har jeg? finnes det tapet som kan festes på? male? andre alternativer. Flisene er ca 10 sm brede og 30 ca lange.

Budsjett max 5000 på. ca 4 kvm fliser

Anonymkode: 5d73a...c62

Ikke lag det for festlig, tenk på at du skal selge leiligheten igjen en gang også. Hvitt er praktisk og et fint utgangspunkt og subway-tiles er ganske safe og klassisk. Fresh heller opp med festlige farger på kjøkkenmaskiner, tekstiler ol. Om du skal pusse opp noe bør det være noe som forbedrer kjøkkenet, feks bytte benkeplate  eller gulv til noe nyere og i bedre kvalitet . 

Anonymkode: b971f...69c

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal selge leiligheten igjen så huske at slike forbedringer der du vil være "unik" kan skremme mange kjøpere fra å kjøpe. Dersom du limer noe utenpå flisene er sjansen stor for at det blir stygt og kjøpere kan bli litt sånn, eeeh, man tar da vekk det gamle før man setter opp nytt akkurat når det kommer til fliser. Billige løsninger ser ofte... Billige ut.

Anonymkode: 84474...ef7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hakk ned de gamle flisene enkelt med hammer og brekkjern.

Kjøp fliselim, fliser og flisekryss/snor. Sjekk YouTube.com og du klarer dette.

Anonymkode: 84474...ef7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...