Amalie95 Skrevet 7. juni 2020 #1 Skrevet 7. juni 2020 Jeg støtter overhode ikke handlingene til disse politimennene overhode og absolutt riktig at de ble straffet så det sang . Alikevel tror jeg det kommer til å komme en bevegelse som gjør at innvandrere kommer til koble rasisme med en gang de blir tatt av en hvit politimann eller kvinne . Noe jeg tror flere kommer til å utnytte. For eksempel ved å begå en kriminell handling og når man blir tatt vil innvandere koble handlingen til rasisme. Som igjen fører til at politiet ikke ønsker å gripe inn i frykt for å bli hatet eller være rasist. jeg er redd mye krimminalitet kommer til å måtte gå sin gang fremover uten represalier fra politiet. Hva tror dere ? Vet om flere i Oslo som mener de blir ransaket uten grunn og det ligger rasisme bak. Er selv offer for en stygg sak som har preget meg enormt i ettertid og som jeg var nødt til å anmelde til politiet. ( gjerningsmann var innvandrer ) . Det skulle mye til av beviser før politiet faktisk hadde lov å gå inn i leiligheten til vedkommende å ransake tingene hans. Det var en prosess som tok flere dager og mange bevis fra min side . Så tror jeg ikke ransaking skjer av rasistiske grunner. Det har de ikke lov til. det skal klare bevis til før det er lov. Tror dere det norske politiet er korrupt og ransaker gud og hvermann eller er det vedkommende som ikke forteller hele sannheten ?
SA00 Skrevet 7. juni 2020 #2 Skrevet 7. juni 2020 2 minutter siden, Amalie95 skrev: Jeg støtter overhode ikke handlingene til disse politimennene overhode og absolutt riktig at de ble straffet så det sang . Alikevel tror jeg det kommer til å komme en bevegelse som gjør at innvandrere kommer til koble rasisme med en gang de blir tatt av en hvit politimann eller kvinne . Noe jeg tror flere kommer til å utnytte. For eksempel ved å begå en kriminell handling og når man blir tatt vil innvandere koble handlingen til rasisme. Som igjen fører til at politiet ikke ønsker å gripe inn i frykt for å bli hatet eller være rasist. jeg er redd mye krimminalitet kommer til å måtte gå sin gang fremover uten represalier fra politiet. Hva tror dere ? Vet om flere i Oslo som mener de blir ransaket uten grunn og det ligger rasisme bak. Er selv offer for en stygg sak som har preget meg enormt i ettertid og som jeg var nødt til å anmelde til politiet. ( gjerningsmann var innvandrer ) . Det skulle mye til av beviser før politiet faktisk hadde lov å gå inn i leiligheten til vedkommende å ransake tingene hans. Det var en prosess som tok flere dager og mange bevis fra min side . Så tror jeg ikke ransaking skjer av rasistiske grunner. Det har de ikke lov til. det skal klare bevis til før det er lov. Tror dere det norske politiet er korrupt og ransaker gud og hvermann eller er det vedkommende som ikke forteller hele sannheten ? Absolutt ikke. Det er farlig å nedgradere situasjonens alvorlighet av frykt for at det skal oppmuntre til mykere politihåndtering og utnytting av rasismekortet. Det kan vi lett forstå bare ved å se på situasjonen i Norge, og hvordan politiet fint klarer å håndtere kriminelle saker uten å vise aggressjon eller fremme uakseptabel atferd. Problemet i USA er at politiet bruker vold ovenfor mørhudede kriminelle, og samtidig behandler hvite kriminelle annerledes selv om saken er like alvorlig. Situasjonen i verden er så brutal og katastrofal at vi har ikke råd eller tid til å forminske alvorligheten. Vi må ta kampen for likestilling mellom kjønn, mennesker med forskjellig hudfarge og ikke minst nasjonalitet! Det er en kamp vi MÅ ta for at en forandring i det hele tatt skal skje. Det du bekymrer deg for er en filleting i forhold til konsekvensene av å IKKE handle. 1
hlidskjalf Skrevet 7. juni 2020 #3 Skrevet 7. juni 2020 Jasså, så politiet behandler svarte kriminelle annerledes? Er derfor andelen drepte pågrepne hvite er identisk som andelen drepte pågrepne svarte da eller? Dere har ingen sak, og det er derfor dere heller ikke kommer med noen forslag til løsninger. 1
Amalie95 Skrevet 7. juni 2020 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2020 Hvor beskytta politiet skal være er jo en diskusjon å ta. Man ser at det amerikanske politiet er noe for strenge. Men det er genereldt også et "hardere " samfunn der alle kan gå med våpen. Og George floyd hadde et langt rulleblad og hatt en del alvorlige forhold på seg som ran med våpen. Og man skal ikke se bort ifra at han har hvert "farlig" å ha med å gjøre, Selv om det er langt over streken å holde et kne over halsen å denne måten. Jo i Norge går det greit å ikke ha våpen i politiet enn så lenge. Men om vi ser til svenskene så er de ikke godt nok rystet og risikerer sitt eget liv på oppdrag.De blir kastet stein mot og politibiler blir ramponert. Det er nok ikke bestandig så lett å vite hva man skal gjøre i situasjoner man føler seg truet. Som samfunnsborger ser jeg det som min plikt å adlyde politiet og gjøre det jeg får beskjed om. nekter du arrest er det naturlig at politiet er nødt til å holde deg nede. Dette skjer fordi man ikke følger ordre , ikke på grunn av rasisme. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå