AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #21 Del Skrevet 8. juni 2020 Bare ekle SJW-ere og som mener det. Hadde masse barbiedukker, men følte aldri at jeg måtte se sånn ut selv. Kroppspresset kom fra helt andre kanter. Anonymkode: ef8e2...3fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #22 Del Skrevet 8. juni 2020 Min mor var en av Barbie-motstanderne på 1970- og 80-tallet, så min bestefar kjøpte en til meg på en utenlandstur. Jeg tror ikke at jeg tok så mye skade av det. Jeg lekte svært lite med dukker uansett. Brukte den mest som modell for mine mer eller mindre kreative forsøk som klesdesigner. Ingen av jentene (eller guttene) mine har vist noe særlig interesse for Barbie. Har kanskje lekt med Barbie på besøk hos andre, men det har ikke vært noe mas om å få. Anonymkode: 9f59d...023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #23 Del Skrevet 8. juni 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ungen her må gjerne leke med Barbie hos andre, men kommer aldri til å få det. Ikke av meg ihvertfall. Det må da være akseptabelt. Jeg er ikke den som skrev lekene må stå i stil til interiøret, men syns estetiske og etisk korrekte leker er innafor, mens Barbie ikke er det. Vi har noen få plastleker, men stort sett treleker, instrumenter i tre, mye tegne-male-og formingsutstyr. Kan ikke skjønne at det er noe galt med det. Anonymkode: a88ee...a45 10 timer siden, Kenelz skrev: Om det har det sånn at barnet virkelig ønsker seg barbie og faktisk må dra til nabohuset for å få lekt med de så tenker jeg at det blir litt dumt å ikke ha en eller to liggende hjemme hos foreldrene. Hva gjør du om ungen din får barbie i bursdagsgave da? Anonymkode: 52a53...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuglemor Skrevet 8. juni 2020 #24 Del Skrevet 8. juni 2020 13 timer siden, UnderCover skrev: Som står til interiøret? 😂 nå har jeg lest det og. Herregud.. Og selvfølgelig er det ikke skadelig å leke med Barbie! Barbie er gull, og helt fantastisk gøy for unger. Det var sarkasme 😂 Lekte med barbie til jeg var 13 år, og kommer ikke til å nekte ungen her å leke med barbie heller. Det er gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #25 Del Skrevet 8. juni 2020 Det som er spesielt med Barbie, er at den har en kropp det er lett å sy til, eller egentlig, uten så mye sying engang. Det er veldig lett å lage klær til. Så for unge fashionistaer, er Barbie perfekt. Og la oss bare være ærlige, for barna er jo forskjellige fra fødselen av, og noen barn er mer forfengelig og mer interessert i klær, uten at foreldrene på noen måte er involvert eller presser på. Jeg for min del er ikke så opptatt av mote, men derimot opptatt av sying. Og Barbie dukke var der jeg begynte å sy. De er jo så små rundt kroppen, at det skal veldig lite jobb til å skape et antrekk. Så det er veldig fort å få mestringsfølelse, og det kan jo øke interessen videre. Anonymkode: 3a77d...be7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #26 Del Skrevet 8. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det som er spesielt med Barbie, er at den har en kropp det er lett å sy til, eller egentlig, uten så mye sying engang. Det er veldig lett å lage klær til. Så for unge fashionistaer, er Barbie perfekt. Og la oss bare være ærlige, for barna er jo forskjellige fra fødselen av, og noen barn er mer forfengelig og mer interessert i klær, uten at foreldrene på noen måte er involvert eller presser på. Jeg for min del er ikke så opptatt av mote, men derimot opptatt av sying. Og Barbie dukke var der jeg begynte å sy. De er jo så små rundt kroppen, at det skal veldig lite jobb til å skape et antrekk. Så det er veldig fort å få mestringsfølelse, og det kan jo øke interessen videre. Anonymkode: 3a77d...be7 Åh, ja! Jeg og søsteren min sydde masse barbieklær. Det var så gøy. Til og med lillebror prøvde seg på noen plagg. Jeg lekte mye med Barbie som barn, og den eneste innvirkningen det hadde på mitt selvbilde var at jeg ønsket meg like langt og fyldig hår. Kan ikke akkurat si at det gjorde noen permanent skade. Ellers får man jo trent fantasien og øvd på sosiale og empatiske evner gjennom dukkelek. Jeg har overhodet ikke noe problem med å kjøpe Barbie verken til jenta eller gutten min hvis de ønsker seg det etter hvert. Man trenger jo ikke å kjøpe hauger med klær og utstyr: kjøp et par dukker og la barnet lage klær, hus, møbler og lignende selv. Sånt gir kreative barn 🙂 Anonymkode: 0d390...161 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #27 Del Skrevet 8. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åh, ja! Jeg og søsteren min sydde masse barbieklær. Det var så gøy. Til og med lillebror prøvde seg på noen plagg. Jeg lekte mye med Barbie som barn, og den eneste innvirkningen det hadde på mitt selvbilde var at jeg ønsket meg like langt og fyldig hår. Kan ikke akkurat si at det gjorde noen permanent skade. Ellers får man jo trent fantasien og øvd på sosiale og empatiske evner gjennom dukkelek. Jeg har overhodet ikke noe problem med å kjøpe Barbie verken til jenta eller gutten min hvis de ønsker seg det etter hvert. Man trenger jo ikke å kjøpe hauger med klær og utstyr: kjøp et par dukker og la barnet lage klær, hus, møbler og lignende selv. Sånt gir kreative barn 🙂 Anonymkode: 0d390...161 Jeg pleide å ta plastikken rundt bindene til mamma, og lage kjole av. Syntes de var så fine i fargene. Tok dem hver gang jeg fant et løst plaststykke i skapet på do. Visste ikke hva det var, og visste ikke at hun hade spart dem til å pakke inn bindene senere, når hun skulle kaste dem 😁 Anonymkode: ef8e2...3fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. juni 2020 #28 Del Skrevet 8. juni 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: På 80 tallet og sikkert før var de jo veldig imot disse lekene. Men jeg og mange jeg kjenner har hatt Barbie, my little pony, osv og har ikke akkurat tatt skade av det. Hvordan er dette i dag? Ville du gitt barbie til datteren din? Anonymkode: d708f...fcc Jeg er mer bekymret for disse bloggene enn barbiedukker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #29 Del Skrevet 8. juni 2020 20 hours ago, AnonymBruker said: På 80 tallet og sikkert før var de jo veldig imot disse lekene. Men jeg og mange jeg kjenner har hatt Barbie, my little pony, osv og har ikke akkurat tatt skade av det. Hvordan er dette i dag? Ville du gitt barbie til datteren din? Anonymkode: d708f...fcc Om du vil ikke at menn foretrekker barbiedukke kroppsidealet , hvordan kan du da forsvare å kjøpe barbiedukker? Anonymkode: 96495...81b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillEve Skrevet 8. juni 2020 #30 Del Skrevet 8. juni 2020 Man får ofte kjøpt barbiedukker på bruktbutikker også, hvis det er miljøaspektet man er bekymret for. Jeg ønsket meg barbie i maange år før jeg fikk det, og ble så lykkelig av det. Blir fortsatt glad av å tenke på hvor gøy det var å endelig kunne leke med barbiedukker med venninnene mine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #31 Del Skrevet 8. juni 2020 23 timer siden, Fuglemor skrev: Mhm.. Har bare kjøpt retro leker som står til interiøret her også. Skal hun ha barbie får hun gå til naboen 🤣🤣Du tuller vel Anonymkode: ef2ed...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #32 Del Skrevet 8. juni 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: 🤣🤣Du tuller vel Anonymkode: ef2ed...611 Hehe ja selvsagt 😂 Anonymkode: 30028...bfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fuglemor Skrevet 8. juni 2020 #33 Del Skrevet 8. juni 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: 🤣🤣Du tuller vel Anonymkode: ef2ed...611 Ja selvsagt 😂 skulle ikke skrive som anonym Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 8. juni 2020 #34 Del Skrevet 8. juni 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Hva gjør du om ungen din får barbie i bursdagsgave da? Anonymkode: 52a53...ce6 Tror du har sitert meg med en feil på "Om det har det sånn at barnet virkelig ønsker seg barbie og faktisk må dra til nabohuset for å få lekt med de så tenker jeg at det blir litt dumt å ikke ha en eller to liggende hjemme hos foreldrene". Har kjøpt barbie selv og ser ikke problemet med barbiedukker. Sitatet mitt er ment for de som ikke vil kjøpe barbiedukker til barn og lar dem heller besøke naboer for å leke med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #35 Del Skrevet 8. juni 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Ungen her må gjerne leke med Barbie hos andre, men kommer aldri til å få det. Ikke av meg ihvertfall. Det må da være akseptabelt. Jeg er ikke den som skrev lekene må stå i stil til interiøret, men syns estetiske og etisk korrekte leker er innafor, mens Barbie ikke er det. Vi har noen få plastleker, men stort sett treleker, instrumenter i tre, mye tegne-male-og formingsutstyr. Kan ikke skjønne at det er noe galt med det. Anonymkode: a88ee...a45 50-tallet ringte. De vil ha lekene sine tilbake Anonymkode: a6f46...c9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doggett Skrevet 8. juni 2020 #36 Del Skrevet 8. juni 2020 Skjønner ikke hvorfor det skulle vært skadelig? Lekte selv med barbie gjennom hele barndommen, og har ikke tatt noe skade av det. Pleide å sy kjoler til de og klippe håret dems. Synes det blir for dumt å tenke at barbie bidrar til kroppspress, men man skal jo henge seg oppi alt nå til dags. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DislayName Skrevet 8. juni 2020 #37 Del Skrevet 8. juni 2020 31 minutter siden, AnonymBruker said: 50-tallet ringte. De vil ha lekene sine tilbake Anonymkode: a6f46...c9d 2010-tallet ringte. De vil ha humoren sin tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #38 Del Skrevet 8. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du vil ikke at menn foretrekker barbiedukke kroppsidealet , hvordan kan du da forsvare å kjøpe barbiedukker? Anonymkode: 96495...81b ?? Anonymkode: d708f...fcc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 8. juni 2020 #39 Del Skrevet 8. juni 2020 (endret) Tok aldri skade av å leke med barbiedukker, men de tok skade av å leke kjøttbein for hunden min og henge i renneløkker fra taket mitt mens jeg slo løs på de med lekesverd;) v Endret 8. juni 2020 av Anciol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #40 Del Skrevet 8. juni 2020 2 timer siden, DislayName skrev: 2010-tallet ringte. De vil ha humoren sin tilbake. Er det en spesiell type humor forbundet med 2010? 🤔 Anonymkode: 54706...592 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå