AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #1 Skrevet 7. juni 2020 Hei, Er det noen her som har erfaring med å gå fra penn og papir til å notere alle notater digitalt? Jeg skal starte på master i økonomi til høsten og det er jo mye formler og utregninger, men sikkert også en del som foregår i excel og digitalt. Ser for meg en ipad til å ta håndskrevne notater på, men er veldig usikker. Blir ekstremt mye papirer i løpet av et studieår. Jeg har for eksempel 6 ringpermer med notater fra bachelorstudiet... Anonymkode: db2e8...b45
goomba Skrevet 7. juni 2020 #2 Skrevet 7. juni 2020 Jeg brukte selv en iPad og en sånn logitech penn i studietida! Det var utrolig befriende, og mye mindre styr. Da brukte jeg Notability for å holde orden på sakene. Jeg lastet opp forelesningen som en pdf, hvor du har tre presentasjonsslides per side med linjer for å skrive ned notater. Det fungerte veldig bra for meg og var verdt hver eneste krone. Det eneste jeg måtte huske på var å lade nettbrett og penn på kvelden. Det eneste negative er at det kreves litt tilvenning å skrive på blank skjerm. Det føles glattere enn på papir.
Gjest Ingaborga Skrevet 7. juni 2020 #3 Skrevet 7. juni 2020 Tar notater på en surface (nettbrett) med penn, og det virker veldig greit for meg. Har formler jeg skal kunne bruke i alle fagene mine, så da er det veldig greit å kunne skrive for hånd, men skulle jeg skrevet på forelesningsnotater ville jeg og hatt flere permer fulle av papirer. Underviserne våre legger ut hefter for notater i digitalt format før forelesning, så jeg setter inn en digital utskrift av heftet i onenote og notererer der. Da kan jeg logge meg inn på en hvilken som helst PC og se på notatene mine der, de er alltid tilgjengelige, jeg slipper å lete etter riktig hefte (lager ny side i onenote for hvert hefte), og jeg roter aldri bort notatene mine heller. Ikke minst slipper jeg å ta imot, og ta vare på hefter i papirform. Med surface kan man kjøpe ulike pennespisser til penna, slik at man selv kan bestemme hvor mye friksjon som skal være mellom pennespiss og brett, det samme finnes sikkert for penner til andre brett.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #4 Skrevet 10. juni 2020 iPad pro med Apple pencil 2 er nice, bruker det selv på studiet. Anonymkode: 33951...e69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå