Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal bytte bank fra SR bank. Vurderer DnB, er dere fornøyd med kunde forholdet der? :) 

Anonymkode: 4f1c2...ab0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja

Anonymkode: f2c1f...581

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg søkte boliglån hos dem i april. Fikk ikke svar etter flere dager. Ringte dem for å få fortgang i saken, og de skulle se på det straks. Har enda ikke fått svar 🤣Nå er jeg eks-kunde.

Anonymkode: d5d5f...4d6

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal bytte bank fra SR bank. Vurderer DnB, er dere fornøyd med kunde forholdet der? :) 

Tja jeg har en ting og utsette på dem, jeg har Nordea min far har DNB. Og her er en viktig forskjell. Når du skal logge deg inn på nettbanken så kreves et skritt mindre hos DNB enn hos Nordea. For hos begge har man en kodebrikke man bruker. Og hos DNB så holder det å kun trykke på en knapp på kodebrikken så får du opp koden du skal skrive inn. Mens du hos Nordea må slå inn en kode på kodebrikken for å få frem en kode på den. Dette i tillegg til personnummer og passord som begge har.

Men som sagt hvis du er opptatt av mye sikkerhet rundt innlogging i nettbank så ville jeg valgt Nordea fremfor DNB. Noen preferanser utover det har jeg ikke. Og hvordan innlogging er hos andre nettbanker vet jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

DNB er en investorbank og hoved fokuset deres er folk og selskaper med mye penger. Forvent mye gebyrer som brukes til å betale for DNB's utbytte fest og andre ting. Det er bedre å velge en mindre bank. 

Anonymkode: cfe64...43d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Har byttet fra dem. 

Anonymkode: 117fd...c24

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fornøyd så langt. Men skulle ønske det var mulig å sjekke hva renten på boliglånet mitt er. Har leitet flere timer etter hvor det står. Også vil jeg se når renten går opp og ned.

Anonymkode: feb46...6aa

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skulle berømme deg for overskriften, hvor du faktisk klarte å skrive navnet riktig, noe få klarer, nemlig DNB. Men så kom DnB i innlegget, et navn som opphørte å eksistere  i 2003, altså for 17 år siden.

Anonymkode: 16d1e...254

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Kjetil E skrev:

Tja jeg har en ting og utsette på dem, jeg har Nordea min far har DNB. Og her er en viktig forskjell. Når du skal logge deg inn på nettbanken så kreves et skritt mindre hos DNB enn hos Nordea. For hos begge har man en kodebrikke man bruker. Og hos DNB så holder det å kun trykke på en knapp på kodebrikken så får du opp koden du skal skrive inn. Mens du hos Nordea må slå inn en kode på kodebrikken for å få frem en kode på den. Dette i tillegg til personnummer og passord som begge har.

Men som sagt hvis du er opptatt av mye sikkerhet rundt innlogging i nettbank så ville jeg valgt Nordea fremfor DNB. Noen preferanser utover det har jeg ikke. Og hvordan innlogging er hos andre nettbanker vet jeg ikke.

Kodebrikke? Har du ikke hørt om bank-ID på mobil? Eksistert i nesten ti år.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fornøyd så langt. Men skulle ønske det var mulig å sjekke hva renten på boliglånet mitt er. Har leitet flere timer etter hvor det står. Også vil jeg se når renten går opp og ned.

Anonymkode: feb46...6aa

Hva? Det er da lett å finne. Lånedetaljer.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde boliglånet mitt i DNB, og irriterte meg over at renta ble dårligere jo mer jeg hadde betalt ned. Men dette gjelder nok alle banker.

Anonymkode: dcc3e...d26

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle berømme deg for overskriften, hvor du faktisk klarte å skrive navnet riktig, noe få klarer, nemlig DNB. Men så kom DnB i innlegget, et navn som opphørte å eksistere  i 2003, altså for 17 år siden.

Du bommet med noen år. Endringen skjedde i 2011.

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg søkte boliglån hos dem i april. Fikk ikke svar etter flere dager. Ringte dem for å få fortgang i saken, og de skulle se på det straks. Har enda ikke fått svar 🤣Nå er jeg eks-kunde.

Anonymkode: d5d5f...4d6

Jeg fikk svar dagen etter. Kanskje jeg er den kunden de vil ha?

Anonymkode: 7dfd3...406

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kodebrikke? Har du ikke hørt om bank-ID på mobil? Eksistert i nesten ti år.

Kjenner til det men bruker det ikke

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Vhgj skrev:

Du bommet med noen år. Endringen skjedde i 2011.

Nei, det stemmer ikke. DnB opphørte å eksistere i 2003, da DnB fusjonerte med Gjensidige NOR. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt dnb siden postbanken ble fusjonert med dnb i 1999. 
Veldig fornøyd, og veldig greit at man har "bank" i alle post i butikk. Veldig greit om man mister bankkortet eller glemmer det hjemme, å må ta ut penger. 
Har diverse lån der også, ingen problemer der heller. 

Anonymkode: d5160...7e3

AnonymBruker
Skrevet

God nettbank. God kundeservice. 

Dyrt å være kunde. Gebyrer på alt. Som regel av de siste bankene til å justere renter. 

Anonymkode: 0cc0e...4c8

Skrevet (endret)
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det stemmer ikke. DnB opphørte å eksistere i 2003, da DnB fusjonerte med Gjensidige NOR. 

Jo, du har feil. 

De ble DnB nor i 2003. I 2011 endret de til DNB. 

Her er bevis:

Sitat

I desember 2002 kjøpte DnB Nordlandsbanken. I 2003 sa myndighetene ja til en fusjon mellom Gjensidige NOR og DnB. Den nye banken gikk under navnet DnBNOR noen år, før den i 2011 tok tilbake DNB-navnet, denne gang med stor N.

Hentet fra SNL.

Endret av Vhgj
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Vhgj skrev:

Jo, du har feil. 

De ble DnB nor i 2003. I 2011 endret de til DNB. 

Her er bevis:

Hentet fra SNL.

Jeg tror du må lese det jeg skrev en gang til. DnB opphørte å eksistere i 2003. Fra 2003 til 2011 het det DnB NOR, og fra 11.11.2011 DNB. Altså: DnB het det, som jeg hele tiden har skrevet, frem til 2003.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...