AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #1 Skrevet 7. juni 2020 På mitt studiekull med ca 30 studenter er det en medstudent som skaper noe voldsomt med drama og sprer falske rykter. Skulle tro det var ungdomsskolen, men hun nærmer seg 30-årene. Da vi begynte kjente ingen hverandre og jeg var med henne og noen andre før jeg forsto hvordan hun egentlig var. Hun er snill med folk når hun snakker med dem, men så snart de snur ryggen til snakker hun bare dritt om de. Jeg prøvde å ta avstand når jeg innså hvordan hun var for jeg orker ikke drama og den slags. Med en gang hun merket det satte hun i gang et rykte med at jeg hadde sagt forferdelig stygge ting om en annen medstudent noe jeg aldri har gjort. Dette skapte et rent helvete når denne personen fikk høre det. Problemet er at denne medstudenten er så manipulerende at folk tror henne. Etter dette latet hun som at ingenting hadde skjedd og kunne ikke forstå hvorfor jeg trakk meg unna. Til slutt blokkerte hun meg fra Facebook og jeg håper dette betyr at hun lar meg være, men jeg tviler da hun før dette fortalte at «bare vent, det skal bli et helvete for deg snart». Jeg har ærlig talt vært lettet over at universitetene har stengt nå pga korona og jeg har fått fred, men jeg gruer meg til studiestart igjen. Jeg er ærlig talt redd for hva han hun finne på. Hun er så ekstrem at jeg bekymrer meg for om hun kan spre rykter om meg til administrasjonen for å få meg kastet ut. Vi har pasientbehandling så jeg er redd for at hun vil fortelle dem at jeg bryter taushetsplikten eller noe, selv om jeg såklart aldri ville ha gjort det. Noen gode råd til hva jeg skal gjøre? Anonymkode: b9548...80c
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #2 Skrevet 7. juni 2020 Nå beskriver du jo gjennomsnittet av norske kvinner. Men kutt henne ut, gjør opptak om du blir trakkasert som bevis. Anonymkode: b2987...859 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #3 Skrevet 8. juni 2020 Hold deg unna henne i ett og alt. Må du være i nærheten, være objektivt profesjonell. Svar avmålt vennlig som du snakket til en fremmed, men ikke superhyggelig. Om hun setter ut rykter, så sier du enkelt til andre at hun er giftig og man bør ikke høre på alt hun sier. Blokker henne overalt. Anonymkode: 8bf9f...00f 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #4 Skrevet 8. juni 2020 Dette kan du snakke om med fagansvarlig (eller hva enn dere kaller "kontaktlæreren"), da den har ansvar for det sosiale miljøet i klassen. Når hun er lei av deg så velger hun noen andre. Så jeg syns det ansvarlige er å blande inn autoriteter, sånn at de vet hva som skjer. De vil ikke miste studenter som kan droppe ut pga mobbing, da hver student gir penger i kassa til linja du går på. Det var en hendelse i min klasse også da jeg gikk på høyskolen. Ikke likt som det du beskriver, men absolutt et drama med en ustabil student. Læreren vår var kjempeflink til å ordne opp i det! Og så opplevde jeg selv en heks som prøvde å skvise meg ut. Jeg tok en u-sving på henne og manipulerte venner min vei i stedet - ikke med rykter eller drittslenging, men bare ved å være en venn for alle andre og ignorering av henne. Anonymkode: 6d427...30b 1
coralgol Skrevet 8. juni 2020 #5 Skrevet 8. juni 2020 Lagre på det du har om noe er skriftlig, prat med klasse kontakt/fagansvarlig. Be om råd og hjelp før det går lenger. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå