Gå til innhold

Kjente sanger hvor du veldig lenge har sunget feil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

To litt rare eksempler jeg kommer på.

1. Alle fugler.

Her var det jo mange fuglearter jeg ikke visste noe særlig om da jeg var liten, og for så vist ikke nå heller. Sisik, stær, hva er det? Men feilen jeg alltid gjorde, var linjen som o heter «frost og sne de måtte fly». Tidligere i teksten nevnes jo trost, og vet jo at det er en fugl, lille måltrost f.eks. Men jeg trodde jo det var trost de sa i den setningen. For meg var det logisk at det var fugler som «måtte fly», så jeg trodde det var:

«Trost og snedig måtte fly», hvor jeg antok at «snedig» var navnet på en av mange for meg ukjente fuglearter nevnt i sangen. Men først i voksen alder så jeg hva det virkelig var.

2. Du skal få en dag i mårå.

Denne er litt rar, usikker på hvorfor jeg ikke skjønte den siste delen av setningen. Som jo er «som rein og ubrukt står». Kan være Hedmarks-dialekten som har spilt meg et puss. Jeg trodde, uten at det gav meg så mye meningen, at det som ble sagt var «som regn og ubrukt stål». Veldig merkelig, men slik var det, du skal få en dag i morgenen, som regn og ubrukt stål..

3. Deilig er den himmel blå.

Først i fjor fortalte min bestemor på 98 år at det første ordet i fortsettelsen «lyst det er å se derpå» skal uttales «lysst», og at det handler om «lystig» og ikke at det er noe som er motsatt av mørkt.

Andre som vil dele av sine misforståelser?

Anonymkode: 300f2...b1b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjæresten min synger konsekvent "You´re so Wayne" og ikke "You´re so vain"(Carly Simon), men det er nok fordi han er litt dårlig i engelsk. Jeg synes det er søtt.

Anonymkode: 6ad13...a4f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Brian Adams- summer of 69. Sang «I had my first real sex dream» i mange år..haha til jeg en dag faktisk leste teksten som jo er: «I got/ had my first real six string»

Anonymkode: 56f27...4e0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

en morsom tråd,  har en liten å bidra med. Jeg var i syden for første gang da jeg var ca 6 år. Det var en spansk sang,  jeg sang 'Vi var i Spania'. Den heter 'E viva Espana', jeg var ikke så godt kjent med andre språk..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«I’ve got my mind set on you». Jeg var helt overbevist om at de sang «Wake up, I might sit on you!»

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Taylor Swifts "Blank space"
"Got a long list of ex-lovers.." ble til "Got a long list Starbucks lovers", og jeg hører det fremdeles! 

Og "O jul med din glede" der det synges "så gladelig, så gladelig". Det blir til "så glad er vi, så glad er vi", men det synger vel "alle"! 

Har en del andre sanger som jeg sang noe annet på, og som jeg fremdeles syns min egen versjon er bedre enn det orginalteksten! 😂

Anonymkode: 46c65...388

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Å du som etter liten ful felsing vår mat å gu. 

Amen. 

Anonymkode: 24471...9ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7.6.2020 den 22.35, Kågebruker skrev:

Trodde det var Life is life. 

Det er life is life. Står også i tittelen.

Anonymkode: de24d...81a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jøss😬ok hva med: its mud on the dancefloor, you better kill the groom?

Anonymkode: d6f15...001

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For jeg er født i hemmningsvær. Klarer ikke gjøre om til henningsvær-

Slet virkelig lenge med å like: Underneat my skin theres a nigro. Sånn synger man jo ikke. Men når jeg endelig turde å si til andre jeg synes det var litt av en rasistisk tekst, så var det jo eagle. og det er jo greit.

Anonymkode: 9214d...b7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Freestyler. Makkamakkafooo! sang jeg og hele klassen. 

Mange år senere fant jeg ut at det var "rock the microphone". Det gir jo kanskje litt mer mening. 

Anonymkode: 0ae80...8cc

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

"Dum og deilig" trodde jeg var Donald Deilig😆 Et navn ja, skjønte ikke hva deilig betydde da jeg var liten...

Anonymkode: 7ab88...44a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 8.6.2020 den 0.24, AnonymBruker skrev:

Taylor Swifts "Blank space"
"Got a long list of ex-lovers.." ble til "Got a long list Starbucks lovers", og jeg hører det fremdeles! 

Anonymkode: 46c65...388

Jeg også! Måtte søke opp teksten, da jeg ikke kunne skjønne hva i all verden Starbucks hadde med saken å gjøre 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Da jeg var (relativt) liten trodde jeg de sang «Satan Madonna» i sangen Senze una Donna, som var en stor hit på slutten av 80-tallet.

Anonymkode: d16b3...bb3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael Jackson: beat it.

Et sted i sangen sier han "show them how funky" trodde det var "show them hot monkey. Trodde det var et dance move. 

La bouche:Be my lover.Trodde hun sang"

Wanna beat my lover" det er jo så feil... Men dette er lenge siden! 😄 

Bonnie Tyler: Totalt eclipse of the heart. 

"Turn around, myday! " det er" turn around, bright eyes "

Disse feilene røper antagelig alderen min 😜

Endret av Emet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 16.6.2020 den 17.15, AnonymBruker skrev:

Freestyler. Makkamakkafooo! sang jeg og hele klassen. 

Mange år senere fant jeg ut at det var "rock the microphone". Det gir jo kanskje litt mer mening. 

Fveestaila! 

Wakkamakkafåo! 

Stei fåda tappa ma dåom. 

Vi vædiåo fvitta fvistaila

- Alle 90tallsbarn

Anonymkode: 24471...9ae

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sissel Kyrkjebø- Innerst i sjelen, ble til "innerst i kjelen" og jeg skjønte absolutt ikke hva det hadde med saken å gjøre. 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...