AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #41 Skrevet 9. juni 2020 Ser at det var mange fine mummiskåler! De er jo også veldig anvendelig for småbarn til både grøt, suppe, middag, snacks osv. Anonymkode: 9b624...3f9 1
Maleficenta Skrevet 9. juni 2020 #42 Skrevet 9. juni 2020 På 7.6.2020 den 13.34, AnonymBruker skrev: Er bedt i dåp til noen på bygda som vi egentlig ikke har noe med å gjøre. Er overrasket over at vi er bedt, men er nok for at ingen av dem opprinnelig er fra denne delen av landet, så de har få familie og bekjente. Har bare vært innom dem med barselsgave èn gang siden de flyttet hit til bygda for 8 måneder siden. Har ellers ikke hatt særlig kontakt siden. Jeg fant en skikkelig fin mummikopp på tilbords nå til 249kr og lurer på om det er innafor å gi i dåpsgave? De skrev på innbydelsen «vi ønsker oss bare penger i dåpsgave», men har ikke lyst til det. Da føler jeg vi må gi mer enn 300kr. Anonymkode: 9b624...3f9 Jaa. Mummikoppene er kjempefine.
Maleficenta Skrevet 9. juni 2020 #43 Skrevet 9. juni 2020 På 7.6.2020 den 13.35, AnonymBruker skrev: Syns mummikopp er litt vel stusselig. De gis bort gratis når man donerer blod, liksom. Anonymkode: 0d2d6...c08 Men de er dyre når man kjøper de 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #44 Skrevet 9. juni 2020 Når de ønsker en spesifikk og veldig enkel ting så forstår jeg ikke hvorfor du ikke gir det? De blir nok mer glad for en 200-lapp enn en kopp. personlig synes jeg alt av kopper og sånt er ræl og skapfyll, med mindre det er en serie man sparer på/spesiell ting man ønsker seg. Anonymkode: becf7...9ae 4
Millimani Skrevet 9. juni 2020 #45 Skrevet 9. juni 2020 On 6/7/2020 at 1:35 PM, AnonymBruker said: Syns mummikopp er litt vel stusselig. De gis bort gratis når man donerer blod, liksom. Anonymkode: 0d2d6...c08 Akkurat som andre kopper og håndklær, for eksempel. Å donere blod, er det "gratis" for kroppen din de neste minuttene etter tappingen? De tenker nok like mye på barna, og at barn også må få tilført blod iblant
Ellam Skrevet 9. juni 2020 #46 Skrevet 9. juni 2020 Er dere invitert til middag? Jeg har en «regel» for meg selv at vi alltid gir gave til minimum den prisen det hadde kostet oss å dra ut på restaurant å spise (middag, brus, kaffe, dessert). Hvis vi er invitert på flere slike dager iløpet av et år blir det dette som blir våre «restaurantbesøk» det året🙂 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #47 Skrevet 9. juni 2020 På 8.6.2020 den 10.30, AnonymBruker skrev: Jeg syns ikke det er noe galt med mummikopp, men du kan jo f.eks kjøpe mummibestikk. Det har du litt mer bruk for fra tidlig alder og koster det samme. Ellers er en bok med sanger eller eventyr også en fin og billig gave Anonymkode: a2946...665 Tipper hun har en kopp stående.. Litt frekt å be om en spesifikk i gave, men jeg ville som gjest gitt det de ønsker seg, tross alt. Jeg ville nok droppet å komme i denne dåpen.. Anonymkode: f6eed...ff5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #48 Skrevet 9. juni 2020 21 timer siden, Maleficenta skrev: Jaa. Mummikoppene er kjempefine. Smak og behag, jeg synes de er harry og har heller aldri likt Mummitrollet på tv Anonymkode: f6eed...ff5 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #49 Skrevet 9. juni 2020 TS her. var på besøk hos dem i går og registrerte at minsten åt babygrøten fra mummiskål og så de hadde to andre mummiskåler i skapet. Så jeg kjøpte i dag ei fin mummiskål de ikke hadde og dåpskort og har lagt 400kr kontant i dåpskortet. Får være bra. Anonymkode: 9b624...3f9 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #50 Skrevet 9. juni 2020 Jeg hadde ikke blitt glad for en mumikopp, ikke fordi det ikke er en bra gave, men fordi jeg ikke liker de. Ser jo at de du skal gi den til mest sannsynlig liker det da, det er jo bra 🙂 Vi har også sagt vi ønsker oss penger til dåpen, eller bunadsølv. Dåp og konfirmasjon henger sammen, så jeg syntes det er fint om datteren min har bunadsølv som hun fikk i dåpsgaver til bunaden hun får til konfirmasjonen. Nå tenker jeg også at bunadsølv er dyrt og jeg derfor ikke kan forvente å få det i gave, derfor pengeønsket. Anonymkode: 4c0e6...9bc
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #51 Skrevet 9. juni 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. var på besøk hos dem i går og registrerte at minsten åt babygrøten fra mummiskål og så de hadde to andre mummiskåler i skapet. Så jeg kjøpte i dag ei fin mummiskål de ikke hadde og dåpskort og har lagt 400kr kontant i dåpskortet. Får være bra. Anonymkode: 9b624...3f9 Det må jeg si var en bra dåpsgave til et barn og familie du ikke kjenner Anonymkode: e3457...1e1 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2020 #52 Skrevet 10. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det må jeg si var en bra dåpsgave til et barn og familie du ikke kjenner Anonymkode: e3457...1e1 Hun må jo kjenne dem når hun er på besøk hos dem også utenom dåpen hun er invitert til. Anonymkode: 8d4e0...f97 1
Millimani Skrevet 11. juni 2020 #53 Skrevet 11. juni 2020 On 6/10/2020 at 3:52 AM, AnonymBruker said: Hun må jo kjenne dem når hun er på besøk hos dem også utenom dåpen hun er invitert til. Anonymkode: 8d4e0...f97 Men hun gir på et vis uttrykk for at hun ikke gjør det
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2020 #54 Skrevet 11. juni 2020 14 minutter siden, Millimani skrev: Men hun gir på et vis uttrykk for at hun ikke gjør det Det var noen som flytte hit for et år siden. De var på min alder på bygda (ung nytilflyttet) og det er ingen andre på vår alder her og jeg hørte de akkurat hadde fått barn noen uker etter de flyttet hit så jeg gikk på besøk med barselsgave til den nyfødte da de flyttet hit. Så gikk det 7 måneder uten besøk (de har aldri kommet på besøk til meg selv om jeg sa det da jeg møtte dem og gav dem barselsgaven og sa velkommen til bygda). Men hadde litt sporadisk kontakt over snap. Sendte snap bilder til hverandre 1-2 ganger i uken, men det er alt av kontakt vi har hatt. Så fikk vi innbydelse til dåp til det ene barnet dems. Så gikk jeg på besøk forleden dag for å høre hvordan det gikk og om det var noe annet de trengte som de ønsket i dåpsgave. Jeg har altså vært innom dem to ganger på over et år. Første gang var da jeg hilste på dem. Og har ellers bare sendt et par snap til hverandre i uka. Så vil ikke påstå vi kjenner hverandre SÅ godt. Anonymkode: 9b624...3f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå