Gå til innhold

Bedt i dåp til noen bekjente på bygda. Ok å gi mummikopp i dåpsgave?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er bedt i dåp til noen på bygda som vi egentlig ikke har noe med å gjøre. Er overrasket over at vi er bedt, men er nok for at ingen av dem opprinnelig er fra denne delen av landet, så de har få familie og bekjente. Har bare vært innom dem med barselsgave èn gang siden de flyttet hit til bygda for 8 måneder siden. Har ellers ikke hatt særlig kontakt siden. 

Jeg fant en skikkelig fin mummikopp på tilbords nå til 249kr og lurer på om det er innafor å gi i dåpsgave? 

De skrev på innbydelsen «vi ønsker oss bare penger i dåpsgave», men har ikke lyst til det. Da føler jeg vi må gi mer enn 300kr. 

Anonymkode: 9b624...3f9

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mummikopp er en fin gave :)

Anonymkode: b6a74...6cc

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Syns mummikopp er litt vel stusselig. De gis bort gratis når man donerer blod, liksom. 

Anonymkode: 0d2d6...c08

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ville heller gitt en Emil/Pippi-kopp o.l i barnestr.  Det er helt innafor.

Anonymkode: 5f5f9...495

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

syns også mumikopp var litt stusselig. 😊 håper det er en trolletråd

Anonymkode: 19aee...3ed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Syns mummikopp er litt vel stusselig. De gis bort gratis når man donerer blod, liksom. 

Kan vel ikke jeg noe for at de gis bort gratis til de som er så heldig å få donere blod. Jeg har diabetes type 1 og har aldri fått gitt blod. Synes ikke en kopp til 249kr er stusselig. Synes det er noe av de mest dyreste koppene man finner. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville heller gitt en Emil/Pippi-kopp o.l i barnestr.  Det er helt innafor.

Anonymkode: 5f5f9...495

TS her. Hvor kan jeg finne dette?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De skrev på innbydelsen «vi ønsker oss bare penger i dåpsgave»

Altså, så hinsides frekt :klo: 

Anonymkode: 94b52...7df

• Liker 48
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er jo ikke gratis, du betaler jo en blodpris for dem! :P

syns også mumikopp var litt stusselig. 😊 håper det er en trolletråd

Anonymkode: 19aee...3ed

Man gir det man har lyst og råd til. Mummikopper er trivelige samlerobjekter og alt annet enn stusselig, med mindre man er storforlangende og bortskjemt.

Anonymkode: aa935...eea

• Liker 46
Skrevet

Siden dere er fyllgjester og egentlig ikke har noen kontakt ellers, hadde jeg takket pent nei hadde det vært meg.

Men over til spørsmålet. Mummi ville jeg ikke ha gitt, men heller en barnehagesekk eller et par gode matbokser og en termos etc

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, og ikke er de fine heller. Husk å i det minste sette på en byttelapp... Hadde gitt penger, skjønner ikke hvorfor man ikke skal kunne gi det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Ulven skrev:

Siden dere er fyllgjester og egentlig ikke har noen kontakt ellers, hadde jeg takket pent nei hadde det vært meg.

Men over til spørsmålet. Mummi ville jeg ikke ha gitt, men heller en barnehagesekk eller et par gode matbokser og en termos etc

Enig i dette. Hadde takket nei, spes i disse dager.

Anonymkode: 98edc...25c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Etter flere barn med tilhørende dåp, bursdager jul, konfirmasjoner etc.... både som familien som mottar gaver, og som gir gaver kan jeg si dette er min erfaring:

Hvis familien ber om noe spesifikt i gave (i dette tilfellet penger) så velger jeg å gi det. Fordi mange småbarnsfamilier har lassevis med søte ting som man har fått i gave, gjerne begrenset plass å oppbevare det, men lite penger på sparekontoen til barna. Jeg foretrakk å sette inn pengegaver på mine barns kontoer heller enn å fylle opp kjøkkenskapet med enda en søt ting (som sjelden blir brukt).

Da barna ble eldre var de veldig glade i Duplo og LEGO, så de ønsket seg dette hver jul og bursdag. Praktisk å ha masse av en ting, enn en ting av mange forskjellige typer leker.

Men du velger selvfølgelig selv hva du skal gi! Vi har mange Mummikopper som vi har samlet på, og vi er veldig glade i dem. 

Personlig ville jeg ha lyttet til gaveønsket. Jeg tror mange ønsker seg pengegaver for å kunne starte en sparekonto til barnet. Veldig fint å kunne bidra til det!

Anonymkode: d7231...cfd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes det er noe av de mest dyreste koppene man finner. 

Det finnes en del kopper som er dyrere..? Autocorrect?

Uansett, når bruker barn sånne mummikopper egentlig? Guttungen her fikk et par i dåpsgave og jeg skjønner ikke når vi skal bruke dem? Han er ikke 2 år ennå da, så kanskje når han blir eldre... De kan jo knuse, og barn drikker jo ikke så mye varm drikke?

Anonymkode: e30b8...7fa

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uansett, når bruker barn sånne mummikopper egentlig? Guttungen her fikk et par i dåpsgave og jeg skjønner ikke når vi skal bruke dem? Han er ikke 2 år ennå da, så kanskje når han blir eldre... De kan jo knuse, og barn drikker jo ikke så mye varm drikke?

Datteren min er 5 og bruker mummikoppene sine masse, hun er veldig glad i dem. 

Anonymkode: b6a74...6cc

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg fortelle deg noe.. jeg har 5 barn. Og her drikker de jaggu melk og vann av mummikoppene hver dag. De tåler til og med å falle ned 😊🙌

Anonymkode: 7ef6d...d75

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mummikopper er kjempefine. Både til voksne og barn. Ikke tale om at jeg hadde gitt blod for det, men kjøper gjerne noen selv.

Anonymkode: 09423...fc5

• Liker 8
Skrevet

Bedre å gi penger enn en gave man ikke vet om vil bli brukt. 

Hva med sangbok eller eventyrbok? Eller smykker? Det bruker de fleste etter hvert, og er mer typisk dåpsgave, om du absolutt ikke vil gi penger. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det hadde vært veldig kleint å dukket opp med en hvilken som helst fysisk gave når de spesifiserer at de ønsker penger. 

Anonymkode: 5e37c...fe7

• Liker 9
AnonymBruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...