Gå til innhold

Sex uten kondom?

Fremhevede innlegg

Gjest Blåmann
Skrevet

Har vært sammen med en jente en stund nå og vi lurer på å prøve uten kondom. Altså at hun begynner på p-piller. Hva er det en bør tenke på? Altså er det fare for sykdommer og slikt? Både jeg og hun har ikke hatt sexpartner før. Holder det ikke å være nøye med hygiene?

Hvordan er det ellers? hvis en jente eller gutt har hatt partner før, bør de da sjekkes selv om de har vært forsiktig og ikke har noen "plager"?

Videoannonse
Annonse
Gjest Jiha(d)
Skrevet

Siden ingen av dere har hatt sex før, er jeg rimelig sikker på at ingen av dere har kjønnssykdommer? Vanlig hygiene skulle være nok. Trenger ikke skrubbe seg liksom. Men husk å ikke sette i gang før p pillene har begynt å virke da....

Har hørt at det er lurt for jenta å gå til gynekolog etter man har hatt sex for første gang. Men det burde hun jo uansett hvis hun ikke har vært til kontroll for ...lykke til;)

Gjest gaja ii
Skrevet

man *kan* jo ha fått sykdommer selv om man er jomfru; aids smitter via blod, og andre ting kan man arve fra foreldrene.. mange sykdommer man ikke merker noe til før man er blitt f.eks. steril. :(

så jeg ville nok uansett tatt en test. det koster ingenting, og det tar ikke noe tid. Det er vel greit å være sikker!?

Ellers tror jeg kanskje jeg ville stilt dette spørsmålet på www.klara-klok.no heller enn her. På den nettsiden får du svar fra leger, sykepleiere og andre folk som faktisk vet hva de snakker om! like anonymt som her. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...