Gå til innhold

Bilring, fins det en snarvei, gode råd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min kropp nå:

Ca 175 cm, ca 73 kg, kroppsfett (billig vekt) 26,7. Kroppstype: spelemmet med brede skuldrer og ganske store bryst.

Problemet er at jeg er fornøyd med hele kroppen men har en bilring fra under navlen og ned til hoftekulen, rundt hele. Altså på framsiden, baksiden og siden (rett og slett en sirkel), muligens litt for mye på ryggen men ikke mye. Resten av meg er akkurat slik jeg vil ha det. Ikke en cellulite, ikke noe løst.

Bilringen er ikke svær og den er lett å skjule med klær (da ser magen helt flat ut). Problemet er at det er blitt altoppslukende. Jeg brukte å ha helt flat mage med hofteben som stakk litt ut. Jeg har barn, men fikk tilbake kroppen etter fødsel så kan ikke skylde på det.

Grunnen til jeg spør om hjelp og særlig snarvei er at jeg sliter med smerter og må være forsiktig med å spare krefter/smerter til det som er viktigst. Å ta vare på hus og familie ta førsteprioritet, og er grunnen til at jeg har lagt på meg. Slanker meg nå, men siden det er ikke så mange kilo går det så sent og det er vanskelig å holde motivasjonen oppe. Jeg sier til meg selv at jeg er normalvektig og ser bra ut, det er bare vanskelig når jeg brukte å se bedre ut.

Kan dere dele deres beste tips? Hva er mest effektivt? 

Jeg brukte å svømme og gleder meg til det åpner igjen. :) Men jeg trenger å intensivere og være mer effektiv.

Anonymkode: a8e0b...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg får flatere mage av å spise mindre, sjeldnere og kutte ut snop på 1-2 uker. Krever viljestyrke men er verdt det.

Anonymkode: 9a7df...437

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg får flatere mage av å spise mindre, sjeldnere og kutte ut snop på 1-2 uker. Krever viljestyrke men er verdt det.

Anonymkode: 9a7df...437

Jeg logger har begynt å logge all mat og lever lavkarbo. Lavkarbo har jeg holdt meg til i et par måneder. Jeg vil ikke si at det ikke virker, men det går sakte. Det gjør vel ofte det når man er normalvektig. Kanskje det er bare jeg som er utålmodig men har bare gått ned et par kilo. Så ca 1 kg i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forsøker med mindre kalorier inn og masse turgåing.

Anonymkode: 82e70...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rockering med vekter! 

Anonymkode: 25c76...940

Tusen takk for svar :) Da setter jeg igang med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det finnes sjelden snarveier. Og med alderen blir det ikke lettere. Det høres ut som du har den type kropp som lagrer fettet rundt midjen. Medisinen er nok vektnedgang og styrkeøvelser for å stramme opp. 

Anonymkode: 3f9a2...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De nye, tunge rockeringene må en begynne litt forsiktig med å bruke og øke i tid etter hvert, ellers får en skikkelige blåveiser rundt hofte/midje. Les bruksanvisningen. En virkningsfull treningsform hvis en holder ut og blir god. 

Anonymkode: fb72f...fcb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7.6.2020 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Selv har jeg aldri hatt noen bilring, men jeg har alltid hørt, og trodd på, at det som gjør magen flat er kondisjonstrening. Trener både intervall og lengre joggeturer.

Anonymkode: a848f...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kutt ut all korn, hvete og prosessert sukker, kunstige søtningsmidler

Anonymkode: 789cb...eb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7.6.2020 den 13.15, AnonymBruker skrev:

Min kropp nå:

Ca 175 cm, ca 73 kg, kroppsfett (billig vekt) 26,7. Kroppstype: spelemmet med brede skuldrer og ganske store bryst.

Problemet er at jeg er fornøyd med hele kroppen men har en bilring fra under navlen og ned til hoftekulen, rundt hele. Altså på framsiden, baksiden og siden (rett og slett en sirkel), muligens litt for mye på ryggen men ikke mye. Resten av meg er akkurat slik jeg vil ha det. Ikke en cellulite, ikke noe løst.

Bilringen er ikke svær og den er lett å skjule med klær (da ser magen helt flat ut). Problemet er at det er blitt altoppslukende. Jeg brukte å ha helt flat mage med hofteben som stakk litt ut. Jeg har barn, men fikk tilbake kroppen etter fødsel så kan ikke skylde på det.

Grunnen til jeg spør om hjelp og særlig snarvei er at jeg sliter med smerter og må være forsiktig med å spare krefter/smerter til det som er viktigst. Å ta vare på hus og familie ta førsteprioritet, og er grunnen til at jeg har lagt på meg. Slanker meg nå, men siden det er ikke så mange kilo går det så sent og det er vanskelig å holde motivasjonen oppe. Jeg sier til meg selv at jeg er normalvektig og ser bra ut, det er bare vanskelig når jeg brukte å se bedre ut.

Jeg brukte å svømme og gleder meg til det åpner igjen. :) Men jeg trenger å intensivere og være mer effektiv.

Så lenge resten av kroppen er akkurat som du ønsker, er det da hensiktsmessig å prioritere "flat mage" så høyt? Ved å slanke deg når du allerede egentlig er slank så vil du miste litt energi til viktige ting. 

Hvorfor er den flate magen så viktig? Hva endres om du får den? 

Anonymkode: d3a0a...d64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg får mindre fett på magen om jeg

- periodisk faster 14/10

- kutter ut brød, karbohydrater, potet, ris, pasta,

- i stedet for karbs, spis mer protein

Det betyr at jeg spiser rent kjøtt/fisk, grønnsaker, cottage cheese, knekkebrød med pålegg som røyket laks, egg, skinke, makrell osv. I grillsesongen prioriteres laksefileter eller et kjøttstykke med grillede grønnsaker eller salat fremfor pølser og spareribs.  Vin, softis og andre godsaker legger seg rett på magen...

Er i aktivitet som jeg synes er gøy, men trener styrke 1-2 ganger på sommeren, litt mere på vinteren (mye annet som er mer gøy sommerstid som sykling, fjellturer, jogging i marka). 

Fokus på riktig mat og trivselsaktivitet betyr mer for meg enn hvordan jeg trener. 

Anonymkode: 6fa3a...7dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har akkurat samme problem som deg, ts. Veldig fornøyd med kroppen men jeg har også fått en "bilring" rundt magen. Hadde ikke det før og den kom nå i vinter etter en periode med mye godt og kos og lite trening fordi jeg var lei. Jeg har bestemt meg for at denne magen skal vekk :)

Jeg husker at jeg hadde flat mage da jeg løp mye. Så jeg har begynt med det igjen. Jeg har også drevet med lett styrketrening og hadde ikke sånn mage da heller. Nå skal jeg ikke på treningssenter på en stund så da blir løping/kondisjonstrening det jeg velger. 

Tidligere, da jeg trente kondisjon eller styrke, spiste jeg stort sett deg jeg ønsket. For min del ble det nesten et kosthold med mye knekkebrød, egg, frukt, grønnsaker, cottage cheese, bær, pasta og ris. Jeg har alltid spist for mye sukker, men det prøver jeg å kutte ned på nå. 

Lykke til i allefall :)

Anonymkode: e9ea9...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi har ganske lik vekt og høyde. Min erfaring er at hvis jeg bare slanker meg ved å spise mindre så blir jeg mindre, men formen og denne bilringen forblir, bare i litt mindre versjon. Det jeg føler hjelper mest er trening, spesielt intervaller og styrketrening gjerne kombinert med å spise mindre søtsaker og raffinerte karbohydrater. 

Anonymkode: 2ce20...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...