Gå til innhold

Oslo tur imorgen.. Avlyse?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er vel RUTER og NSB ol som må bøter her, for å ikke ta samfunnansvar her... 😁

Anonymkode: a0e93...3e0

"få

Anonymkode: a0e93...3e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er synd at lover og trusler om bøter er den eneste måten å få nordmenn til å ta samfunnsansvar på. Dette kunne gått så mye mer smertefritt hvis f.eks. alle som kunne uten for store problemer hadde beholdt hjemmekontor, tok færrest mulig fritidsreiser, og selvfølgelig ikke samlet 15000 på en plass. I stedet kan vi bli nødt til å stenge ned igjen og bruke enda flere milliarder for å begrense smittetallene.

Anonymkode: 92de2...f69

Vi kommer ikke til å stenge ned i samme omfang flere ganger. Helt garantert!   Uavhengig av det så er vi mange som synes det er greit å leve mens vi gjør det....  Det går faktisk på helsa løs for mange å sitte hjemme både når de er på jobb og på fritiden. Og mange eldre på sykehjem ville gjerne tatt sjansen på besøk, men det forbød sykehjemmene.  Alle ekspertene mener jo at det vil komme en oppblomstring/ nytt utbrudd enten nå eller senere. Det går også bra med de aller fleste som smittes. Det er på tide å nyte livet litt igjen  😎

Anonymkode: 3ed69...87f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Jdz said:

Hvordan greier du å lese dette som en oppgang? Det er jo nesten ikke smitte de siste 30 dagene og tallene er så lave at de ikke utgjør noe statistisk representativt utvalg. Variasjonene behøver ikke bety noen ting.

Det er ikke så vanskelig å tolke et 7-dagers gjennomsnitt som har gått oppover i flere dager som en oppgang, og heller ikke vanskelig å se at blokken med de fire siste dagene er høyere enn på mange dager. Jeg håper også at det er tilfeldigheter, men det er ikke noe man bør satse på for lenge. Det er mange dagers forsinkelse fra smitten skjer til personen får symptomer, tester seg, resultatet kommer og det blir registrert i statistikken, så den kan øke mye i mellomtiden. Smitte som skjer i dag vil ikke slå ut på statistikken før om 10-14 dager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi kommer ikke til å stenge ned i samme omfang flere ganger. Helt garantert!

Det er uaktuelt for norske politikere å risikere svenske tilstander i Norge, som er alternativet til nye restriksjoner hvis smitten øker. Helt garantert!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Myndighetene, hva vet vel de.... 😉  Nei, du må nok lytte til det selvoppnevnte og lett hysteriske corona-politiet 😁

Myndighetene er bekymra etter demonstrasjonene. DET finns det ingen tvil om . 

Og btw ; jeg hadde aldri reist til Oslo nå,finns ingen grunn til det. 70 % av smittede i Norge er der, og slik gidder jeg ikke oppsøke. 

Anonymkode: 337f2...df7

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kommer ikke til å stenge ned i samme omfang flere ganger. Helt garantert!   Uavhengig av det så er vi mange som synes det er greit å leve mens vi gjør det....  Det går faktisk på helsa løs for mange å sitte hjemme både når de er på jobb og på fritiden. Og mange eldre på sykehjem ville gjerne tatt sjansen på besøk, men det forbød sykehjemmene.  Alle ekspertene mener jo at det vil komme en oppblomstring/ nytt utbrudd enten nå eller senere. Det går også bra med de aller fleste som smittes. Det er på tide å nyte livet litt igjen  😎

Hele Norge blir ikke nedstengt, men lokale tiltak kan komme. Uten tvil!

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og btw ; jeg hadde aldri reist til Oslo nå,finns ingen grunn til det. 70 % av smittede i Norge er der, og slik gidder jeg ikke oppsøke. 

Men det er fortsatt snakk om 70% av en veldig liten gruppe mennesker. Det bor 1 million mennesker i Oslo og mange kommuner har ikke hatt smitte i det hele tatt siden utbruddet startet. Tatt i betraktning er ikke skjevheten i nye smittetilfeller så ille som den ser ut for.

Jeg mener absolutt at man bør fortsette å ta forholdsregler, men ser ingen grunn til å skremme noen fra å dra til Oslo. Sjansen for å bli smittet er selvfølgelig der, men den er veldig, veldig liten.

Hva med de som bor i Oslo? Hva mener du de skal gjøre?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Jdz skrev:

Men det er fortsatt snakk om 70% av en veldig liten gruppe mennesker. Det bor 1 million mennesker i Oslo og mange kommuner har ikke hatt smitte i det hele tatt siden utbruddet startet. Tatt i betraktning er ikke skjevheten i nye smittetilfeller så ille som den ser ut for.

Jeg mener absolutt at man bør fortsette å ta forholdsregler, men ser ingen grunn til å skremme noen fra å dra til Oslo. Sjansen for å bli smittet er selvfølgelig der, men den er veldig, veldig liten.

Hva med de som bor i Oslo? Hva mener du de skal gjøre?

Om JEG hadde bodd i Oslo når denne krisa satte inn så hadde jeg funnet meg et annet bosted så fort som mulig. Det er masse plass rundt om i Norge. Man trenger ikke bo der trengselen er størst. Det er langt over 300 kommuner uten smitte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har planlagt tur til Oslo fra mandag til torsdag. Air bnb er allerede betalt og kan ikke refunderes. Planen var å møte 2 venner, ingen av dem deltok i BLM demonstrasjonen, men jeg vet at de har vært ute og truffet sine venner.. Er jeg for paranoid? 

Anonymkode: 8e4a6...519

Kom til byen, men unngå de største folkemengdene. Ikke reis kollektivt i rushen, hvis kafeen er full så finn en annen (det er nok av dem her!). Sånne ting. 

Hold meteren og ha antibacen klar på innerlomma, så går nok dette helt fint. 

Selv om du jo kan ha uflaks. Men det skal mye til. Oslo har vel ca 100 tilfeller de siste to ukene. Det bor en halv million her.. 

Anonymkode: 95aca...7b8

• Liker 1
  • Opprett ny...