Gå til innhold

Oslo tur imorgen.. Avlyse?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor henter dere som sier smitten er økende, tallene deres fra?

Anonymkode: 1cc20...7a5

https://www.vg.no/spesial/2020/corona/fylker/03/kommuner/0301/

Se tabellen "Detaljer om registrert smittet i Oslo kommune". Det gjenstår å se om oppgangen fortsetter.

Anonymkode: 92de2...f69

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Alle vi som overholder smittevernreglene går ikke på bar nå for tida

Jeg trodde smittevernreglene sa at det var greit å gå ut nå jeg. Greit å samles på bar, greit å være på restaurant.

Men jeg må tydeligvis ha oppfattet feil, har du noe lenke til reglene som sier man ikke kan gå på bar nå?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Alle vi som overholder smittevernreglene går ikke på bar nå for tida 🙂 Så du og den andre her i tråden viser jo egentlig bare at dere er del av den gruppen som gir blaffen i smittevern.

Anonymkode: e3355...b97

Haha, vi følger  smittevernreglene nå, og slik det var tidligere.

Jeg går ikke barer, da jeg ikke drikker, men siden jeg bor sentrum har jeg gått forbi å sett det i flere barer og restuanter.

Dette er lov, hadde det ikke vært det kunne de ikke ha åpen, før var det kun de som serverte mat og nå behøver de ikke det lengre.

Anonymkode: a0e93...3e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde smittevernreglene sa at det var greit å gå ut nå jeg. Greit å samles på bar, greit å være på restaurant.

Men jeg må tydeligvis ha oppfattet feil, har du noe lenke til reglene som sier man ikke kan gå på bar nå?

Dårlig formulert av meg. Vi som overholder smittevernreglene, holder oss unna steder med masse folk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig formulert av meg. Vi som overholder smittevernreglene, holder oss unna steder med masse folk. 

Skjønner, så å dra på bar er greit, bare man overholder reglene :)

AnonymBruker
Skrevet

Haha, vi følger  smittevernreglene nå, og slik det var tidligere.

Jeg går ikke barer, da jeg ikke drikker, men siden jeg bor sentrum har jeg gått forbi å sett det i flere barer og restuanter.

Dette er lov, hadde det ikke vært det kunne de ikke ha åpen, før var det kun de som serverte mat og nå behøver de ikke det lengre.

Bare le du 😀 Fakta er at det overhodet ikke er i tråd med gjeldende regler å trøkke seg inn på fulle tbaner, henge i fullstappede barer eller demonstrere med 15000 andre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høy på sin hest, og beskylder alle å ikke følge smittevernreglene, hvis de ikke  enig med hva som blir skrevet 😁

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Med utbruddene i Oslo for tiden synes jeg nok at hele byen burde vært satt i karantene i sommer, sammen med Omland som Akershus, Drammen osv. 

Anonymkode: cc21a...163

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare le du 😀 Fakta er at det overhodet ikke er i tråd med gjeldende regler å trøkke seg inn på fulle tbaner, henge i fullstappede barer eller demonstrere med 15000 andre.

Sett bort i fra demonstrasjoner, så virker det jo som om myndighetene synes tilstanden nå er relativt grei? 

Hvis ikke hadde de vel satt inn strengere tiltak for kollektivtransport og utelivet.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har planlagt tur til Oslo fra mandag til torsdag. Air bnb er allerede betalt og kan ikke refunderes. Planen var å møte 2 venner, ingen av dem deltok i BLM demonstrasjonen, men jeg vet at de har vært ute og truffet sine venner.. Er jeg for paranoid? 

Anonymkode: 8e4a6...519

Bare å avlyse. Jeg oppfordrer alle til å holde seg langt unna Oslo de neste 2 månedene minst.

Og spot on fra Erna.

Fra Aftenposten: 

Ville det vært annerledes hvis det var en annen sak, som det ikke var så lett å like?

– Nei, jeg tror vår vurdering av ytringsfriheten ville vært akkurat den samme uansett. Men jeg tror mange av dem som ville vært rasende hvis vi hadde forsøkt å stoppe denne, ville oppført seg annerledes hvis det for eksempel var en nynazistisk demonstrasjon, sier statsminister Erna Solberg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan tenker du at folk skal komme seg på jobb?

AnonymBruker
Skrevet

Sett bort i fra demonstrasjoner, så virker det jo som om myndighetene synes tilstanden nå er relativt grei? 

Hvis ikke hadde de vel satt inn strengere tiltak for kollektivtransport og utelivet.

Senest i dag uttaler Erna som deg at folk tar for lett på tiltakene. 

Myndighetene strever med å finne den rette balansen mellom smittevern og økonomi. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har stått om trengsel i avisene, ja. Men det står da vitterlig ikke at ALLE gir blaffen i smittevern.  Vi er mange som fortsatt følger reglene. 

Ja, det er det, meg inkludert :)

AnonymBruker
Skrevet

Senest i dag uttaler Erna som deg at folk tar for lett på tiltakene. 

Myndighetene strever med å finne den rette balansen mellom smittevern og økonomi. 

Haha, folk som meg? Som .. følger reglene, men også da de oppdaterte smittevernsreglene - jeg lager altså ikke egne smittevernsregler som er strengere enn myndighetens.

Pft, tøv, du vet selvfølgelig ingenting om hva jeg gjør. Hvorfor gidder du å si det? Uff.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt nødt til å ta T-banen frem og tilbake til jobb hver dag, og da er det fullt av folk både på banen og enda verre på perrongene...  Det er like mye folk i minst to timer både morgen og ettermiddag, så det er ikke bare å vente på neste bane heller.

Når det gjelder bar, pub og restaurant er det en del folk, men de som driver stedene er veldig opptatt av smitteregler. De får høy bot + må kanskje stenge igjen dersom de ikke har kontroll på dette. De kan bare ta inn en brøkdel av det antallet gjester de vanligvis har. 

Anonymkode: 3ed69...87f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt nødt til å ta T-banen frem og tilbake til jobb hver dag, og da er det fullt av folk både på banen og enda verre på perrongene...  Det er like mye folk i minst to timer både morgen og ettermiddag, så det er ikke bare å vente på neste bane heller.

Når det gjelder bar, pub og restaurant er det en del folk, men de som driver stedene er veldig opptatt av smitteregler. De får høy bot + må kanskje stenge igjen dersom de ikke har kontroll på dette. De kan bare ta inn en brøkdel av det antallet gjester de vanligvis har. 

Det stemmer, men det sier seg selv at når det sitter 20 jenter i sammen, at de ikke kommer fra samme husholdning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Myndighetene, hva vet vel de.... 😉  Nei, du må nok lytte til det selvoppnevnte og lett hysteriske corona-politiet 😁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er synd at lover og trusler om bøter er den eneste måten å få nordmenn til å ta samfunnsansvar på. Dette kunne gått så mye mer smertefritt hvis f.eks. alle som kunne uten for store problemer hadde beholdt hjemmekontor, tok færrest mulig fritidsreiser, og selvfølgelig ikke samlet 15000 på en plass. I stedet kan vi bli nødt til å stenge ned igjen og bruke enda flere milliarder for å begrense smittetallene.

• Liker 2
Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vg.no/spesial/2020/corona/fylker/03/kommuner/0301/

Se tabellen "Detaljer om registrert smittet i Oslo kommune". Det gjenstår å se om oppgangen fortsetter.

Hvordan greier du å lese dette som en oppgang? Det er jo nesten ikke smitte de siste 30 dagene og tallene er så lave at de ikke utgjør noe statistisk representativt utvalg. Variasjonene behøver ikke bety noen ting.

Dra til Oslo og kos deg, men ta de samme forholdsreglene du normalt gjør. God håndhygiene og hold avstand der du kan, så går det helt fint. Har inntrykk av at folk flest viser hensyn og følger reglene etter beste evne.

God tur 😊

Endret av Jdz
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er synd at lover og trusler om bøter er den eneste måten å få nordmenn til å ta samfunnsansvar på. Dette kunne gått så mye mer smertefritt hvis f.eks. alle som kunne uten for store problemer hadde beholdt hjemmekontor, tok færrest mulig fritidsreiser, og selvfølgelig ikke samlet 15000 på en plass. I stedet kan vi bli nødt til å stenge ned igjen og bruke enda flere milliarder for å begrense smittetallene.

Det er vel RUTER og NSB ol som må bøter her, for å ikke ta samfunnansvar her... 😁

• Opprett ny...