Gå til innhold

Oslo tur imorgen.. Avlyse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har planlagt tur til Oslo fra mandag til torsdag. Air bnb er allerede betalt og kan ikke refunderes. Planen var å møte 2 venner, ingen av dem deltok i BLM demonstrasjonen, men jeg vet at de har vært ute og truffet sine venner.. Er jeg for paranoid? 

Anonymkode: 8e4a6...519

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: bd8fa...a60

• Liker 22
Skrevet (endret)

Ja jeg synes det (at du er paranoid)- hvis du følger rådene og ikke er for tett på folk så tenker jeg det skal gå bra. Du skal jo holde litt avstand til vennene også .  Så får dere alle være oppmerksomme på evnt. symptomer.

Jeg tenker de som var med i demonstrasjon ikke var så lure og håper de følger rådene som har blitt gitt - det er jo tross alt lite smitte så jeg tenker det går bra, 

Kos deg på tur 🙂

Endret av punkyB
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Avlys og bli hjemme. Penger har ingenting å si i denne pandemien, du kan ikke risikere noe bare for å ikke tape penger. 

Anonymkode: 1cc20...7a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ja

Anonymkode: ed505...458

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo, og jammen har det gått bra med forholdsregler.

Anonymkode: 3d665...6a8

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er i overkant paranoid, ja. Jeg bor midt i Oslos, tatt kollektivt flere ganger i uka fordi jeg må, sendt barn i skole og barnehage de siste ukene, og eldstedatteren min har ekstrajobb på 7/11 somhun har hatt gjennom hele pandemien.

Fremdeles ikke klart å bli smittet! :sur: 

(jeg regner med at vi vil bli smittet før eller siden og vil bare ha det overstått, så jeg slipper å gå på nåler rundt min gamle bestemor som ønsker besøk)

Anonymkode: 9a0f2...746

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er paranoid.

Anonymkode: 0f34a...5e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva svarer dere ja til? Ja til å avlyse som er spm i overskriften eller ja til at hun er paranoid som er siste spm i teksten?

Anonymkode: 87318...091

AnonymBruker
Skrevet

Altså, hysteriet rundt den demonstrasjonen er helt overdrevet. Jeg bor i Oslo og t-banen til jobb har vært stappfull i ukesvis nå, folk sitter tett sammen på barer og uteserveringer, forrige helg var det kaostilstander på de ulike badeplassene i byen.

Tipper ganske mange av de som nå sutrer over demonstrasjonen selv lå og marinerte seg som seler på Sørenga eller Bekkelaget forrige helg, eller drikker øl tett inntil masse randoms på puben. De er bare butthurt fordi de ikke er enig i demonstrasjonens budskap.

Folk har begynt å leve tilnærmet normale liv i Oslo nå, demonstrasjon eller ikke. Du får nesten selv avgjøre om du vil stenge deg inne eller følge resten av samfunnet.

Anonymkode: 7109b...837

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har planlagt tur til Oslo fra mandag til torsdag. Air bnb er allerede betalt og kan ikke refunderes. Planen var å møte 2 venner, ingen av dem deltok i BLM demonstrasjonen, men jeg vet at de har vært ute og truffet sine venner.. Er jeg for paranoid? 

Anonymkode: 8e4a6...519

JA!!!!!

Anonymkode: 97e29...00a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke paranoid. Faren er liten, men når alle driter i den så vil den vokse seg større for hver dag slik den gjorde i mars. Det har helt klart vært flere nye smittetilfeller i begynnelsen av juni enn slutten av mai. Vi får håpe det er en statistisk tilfeldighet.

Hvis du kommer bør du prøve å unngå kollektivtrafikk, kjøpesentre og andre samlingssteder, spesielt i rushtiden.

Anonymkode: 92de2...f69

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Smitten er økende i Oslo, og verre blir det etter alle utskeielsene den siste tiden.

Anonymkode: 9640f...e46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei. Smitten er økende i Oslo, og verre blir det etter alle utskeielsene den siste tiden.

Anonymkode: 9640f...e46

Hvor henter dere som sier smitten er økende, tallene deres fra?

Anonymkode: 1cc20...7a5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså, hysteriet rundt den demonstrasjonen er helt overdrevet. Jeg bor i Oslo og t-banen til jobb har vært stappfull i ukesvis nå, folk sitter tett sammen på barer og uteserveringer, forrige helg var det kaostilstander på de ulike badeplassene i byen.

Tipper ganske mange av de som nå sutrer over demonstrasjonen selv lå og marinerte seg som seler på Sørenga eller Bekkelaget forrige helg, eller drikker øl tett inntil masse randoms på puben. De er bare butthurt fordi de ikke er enig i demonstrasjonens budskap.

Folk har begynt å leve tilnærmet normale liv i Oslo nå, demonstrasjon eller ikke. Du får nesten selv avgjøre om du vil stenge deg inne eller følge resten av samfunnet.

Jeg bor også i Oslo og er ikke enig i virkelighetsbeskrivelsen din. Har du tenkt tanken at det er ditt eget miljø du beskriver? Hvordan får du feks med deg at det er stappa fullt på barer, om du ikke er deg selv?   

Anonymkode: e3355...b97

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bor også i Oslo og er ikke enig i virkelighetsbeskrivelsen din. Har du tenkt tanken at det er ditt eget miljø du beskriver? Hvordan får du feks med deg at det er stappa fullt på barer, om du ikke er deg selv?   

om du ikke er DER selv 🙂

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Enig, jeg har også sett dette flere ganger på barer og resturanter nå antall ble 20 stk.

Bra synes jeg, 

Anonymkode: a0e93...3e0

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Påstår hun at hun juger, det har jo stått om det avisene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig, jeg har også sett dette flere ganger på barer og resturanter nå antall ble 20 stk.

Bra synes jeg, 

Alle vi som overholder smittevernreglene går ikke på bar nå for tida 🙂 Så du og den andre her i tråden viser jo egentlig bare at dere er del av den gruppen som gir blaffen i smittevern.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Påstår hun at hun juger, det har jo stått om det avisene.

Det har stått om trengsel i avisene, ja. Men det står da vitterlig ikke at ALLE gir blaffen i smittevern.  Vi er mange som fortsatt følger reglene. 

• Liker 1
  • Opprett ny...