Gå til innhold

Klage på bukse som ikke tålte noe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en dongeribukse for kanskje 4 mnd siden som kostet ca 1200kr.

Kort tid etter jeg tok den i bruk, oppdaget jeg at kanten på kortmappen hadde laget et lite hull i tøyet omtrent ved lysken. Ikke i lommefilten, men i tøyet slik at det var synlig på utsiden. Jeg tenkte det var jo litt dårlig at den ikke tåler at man har ting i lommen. Men det var forsåvidt ikke noe katastrofe for det er jo "innafor" at slike bukser kan ha litt småhull og rifter og slikt og det var jo ganske beskjedent hull enn så lenge.

Men det var helt til en dag jeg skulle ta den på meg og klarte å få storetåen gjennom det påbegynte hullet slik at jeg holdt på å snuble og måtte trakke ned. Da laget jeg en 20cm lang flerre og ødela den helt! Altså nå kan den ikke brukes i det heletatt! Og det er etter 4 mnd der jeg bare har brukt den litt.

Jeg synes det er dårlig kvalitet at en bukse kan bli ødelagt etter så kort tid med helt normal bruk, og når man attpåtil har betalt litt mer enn snittet for en bukse. Og da har jeg bare brukt den et par ganger på privaten og ikke på jobb der vi har eget jobbtøy som vi skal bruke. Andre slike bukser kan jo vare i årevis. Tror dere det er sjans til å reklamere eller vil de bare flire det bort? Jeg tror jeg har kvittering enda.

Anonymkode: b253d...91a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det at du stappa storetåa di i hullet normal bruk?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg skulle håndtere returen så hadde jeg sagt at en 20 cm stor flerre basert på den historien ikke er noe vi kan ta inn. Hadde du derimot kommet med det lille hullet så er det heller noe vi kunne sett på, men siden du valgte ikke dra til butikken med skaden da den skjedde, noe som førte til at du selv gjorde skaden langt verre, så kan vi ikke gjøre noe.

Anonymkode: f17c0...c43

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Zanzibar3 skrev:

Er det at du stappa storetåa di i hullet normal bruk?

Nei, men det er jo forårsaket av det lille hullet som var normal bruk. Å kunne ta av og på buksen er også normal bruk.

Anonymkode: b253d...91a

AnonymBruker
Skrevet

Hvis kanten på kortmappen er så skarp at den laget hull er vel det et tegn på at kortmappen ikke burde ligge i lommen, ikke at dongeribukse tåler for lite. 

Anonymkode: 7388d...db2

• Liker 4
Skrevet

Jeg klager alltid på klær som blir ødelagt etter kort tid. Det pleier å gå helt fint dersom man holder en hyggelig tone, som regel er det nok å vise frem feilen. Det er sjelden behov for å argumentere.

Synes at veldig mye dametøy er av dårlig kvalitet, og er veldig forsiktig med hva jeg kjøper. Når jeg likevel kjøper noe som ikke holder mål, tar jeg det med tilbake til butikken.

Dersom butikkene ikke får ting i retur, har de ingen insentiver til å slutte å selge klær av dårlig kvalitet. Denne helga leverte jeg tilbake en bomullspysjamas der sømmene raknet etter én vask (på 40 grader). Den var ikke dyr, men jeg synes ikke at butikkene bør selge klær som bare tåler å brukes én gang. 

Jeg ville ha forsøkt å ta med buksa tilbake til butikken, dersom jeg var deg. Men du hadde nok stilt litt sterkere dersom du hadde klaget før du utvidet hullet.

Og; vær hyggelig mot den som tar imot klagen! Dersom buksa er kjøpt i en kjedebutikk har den som står bak kassa sannsynligvis lite å gjøre med innkjøp av klærne.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den returen hadde ikke jeg tatt imot i vår butikk. Hos oss gjelder kun reklamasjonsretten om det er hull i sømmen. 

Anonymkode: ef06e...b89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...