Gå til innhold

Akryl i glipe på gulvet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lagt nytt gulv og ble anbefalt å tette glipene mot dørkarmene med akryl i farge furu/lønn fra monter. Men det har samlet seg utrolig mye dritt der. Vi ble anbefalt akryl nettopp fordi silikon skulle være verstingen på dette. Er det en spesiell måte man skal legge akrylen på? Det ser jo ikke ut, og nytter ikke å støvsuge eller vaske dette bort. Håper bare jeg har gjort noe feil?

IMG_20200607_124441392.jpg

Anonymkode: c4430...428

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

15915270012074410061392328002435.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Dytt

AnonymBruker
Skrevet

Produktet er helt rett, men hvorfor nytter det ikke å vaske. Har det satt seg skitt i våt akryl?

Anonymkode: ec209...d83

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Produktet er helt rett, men hvorfor nytter det ikke å vaske. Har det satt seg skitt i våt akryl?

Anonymkode: ec209...d83

Det var mannen som gjorde dette, så jeg kan ikke være helt sikker på fremgangsmåten eller om han har vært uheldig, men mener dette har kommet etter at akrylen tørket.

Skrevet

Akryl har en litt gummiaktig overflate så dette er helt normalt. Tror ikke det finnes alternative produkter, da man må bruke noe som kan bevege litt på seg. Kanskje ikke overmalbar silikon kan duge bedre da overflaten er helt glatt.

Skrevet (endret)

Får du det ikke bort med lett fuktet Torky? Hva om du skraper litt med neglen? Kanskje det har klebet seg fast pga varme?

Endret av newman01
AnonymBruker
Skrevet

Bruker silikon selv, da den er glatt og lett å rengjøre. Akryl er matt og håpløs. 

Anonymkode: de9b3...cc8

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ble anbefalt akryl nettopp fordi det ikke skulle bli som dette. Mye av det går ikke bort selv om jeg vasker med klut... Veldig kjedelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...