Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 8 uker på vei og er i et langvarig forhold men ting går ikke så bra da jeg er sikker på at forloveden min er utro.. 
Han har vært på nippet før ( SMS+planlegge møte men jeg avslørte han og han brøt kontakten med henne)  og vi har kommet oss igjennom det, men nå er han helt fraværende og ikke så lett å få i prat.. han gir faen, føler jeg.. 

så er jeg blitt gravid, og har egentlig bestemt meg for å beholde, og klare det selv ( da jeg regner med brudd) 

men så slo det meg at jeg må jo samarbeide om dette med han i mange år fremover og forholde meg til han. ( og han er ikke enkel å forholde seg til, da han lover og lover nå uten at det blir noe av , så tenker ikke det blir bedre) .  så ble jeg brått litt usikker selv om jeg i bunn og grunn er imot abort og redd jeg kommer til å angre.. 

Råd?  Skal snakke med amathea i morgen.. men vil gjer e høre fra flere.. 

jeg er 37 år så tenker at det her er siste muligheten min til å bli mor også..

Anonymkode: f0fe7...729

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

😕

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville beholdt.

Det er som du sier: kanskje eneste sjansen du får til å bli mor. 
Kan hende det blir et litt vanskelig samarbeid, men jeg tror du vil angre mer hvis du tar abort. 

Anonymkode: b78be...495

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville beholdt. Kanskje det er den muligheten du får. 

Anonymkode: 07312...8df

AnonymBruker
Skrevet

Ja, er så redd for å angre.. ingen angrer vel på å ha fått barn selv om man har trøbbel med Faren..

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville beholdt. Kanskje det er den muligheten du får. 

Anonymkode: 07312...8df

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville beholdt.

Det er som du sier: kanskje eneste sjansen du får til å bli mor. 
Kan hende det blir et litt vanskelig samarbeid, men jeg tror du vil angre mer hvis du tar abort. 

Anonymkode: b78be...495

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er så redd for å angre.. ingen angrer vel på å ha fått barn selv om man har trøbbel med Faren..

Jo, jeg angrer pga trøbbel med faren....

Anonymkode: c702b...565

AnonymBruker
Skrevet

Om du vil ha barn vil jeg beholdt, som du seier selv dette er muligens siste sjanse. Om selv om er dårlig partner er han ikke automatisk dårlig far. 

Anonymkode: 8e673...3d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eg har to barn med en som er umulig å samarbeide med, han er vimset, glemmer avtaler, henter alltid barna en time etter han skulle hentet, før leverte han de alltid for tidlig, men nå leverer han de for sent. Han er allikevel en god far, og eg har aldri angret en dag på barna. Har vært alene med dem siden yngste var 1 år , ho er nå 12. Barna har lært seg at far er bare slik, Og eg har lært meg at å irritere seg er unødvendig. Eg  trur veldig få angrer på barna sine uansett hvordan far er. 

Anonymkode: b5fca...550

• Liker 3
Skrevet

Ville beholdt. 

AnonymBruker
Skrevet

Du er 37. Tar du abort er det ikke sikkert at du noen gang blir mor. Så hvis du ønsker å bli mor, er det nå du har sjansen. 

Anonymkode: 06734...bb2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i lignende situasjon. Tok abort. Reiste til Danmark. Har nå en 7- åring, som aldri blir skuffet over faren sin og slipper i stå u mellom to foreldre. Beste valget for meg og mitt barn. Alle fedre, er ikke gode fedre 

Anonymkode: 208c2...843

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt abort. Jeg ville gitt barnet det beste utgangspunktet i livet og i mine øyne er ikke det 50/50 ordning mellom mamma og pappa det øyeblikket det kom ut. Men siden du er imot abort og 37 år så regner jeg med at du kommer til å beholde uansett. Da sier jeg bare gratulerer!😊

Anonymkode: 911a0...ebe

AnonymBruker
Skrevet

Kjære ts! Jeg har kjempemedfølelse med deg. Jeg har nylig blitt gravid på spiral og er i et forhold som absolutt ikke fungerer. Vi har 2 barn fra før, og han ønsker ikke fler barn. Jeg er derimot veldig imot abort og ønsker meg et barn til.. samtidig synes jeg det blir feil å sette et barn til verden der det bare er ønska av ene parten 😕 så veldig usikker på hva jeg skal gjøre.. 

Anonymkode: ae314...2e2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde beholdt. Du har ingen garantier for at du kan bli gravid igjen. Har du noen rundt deg som kan støtte deg? Foreldre, søsken? Gode venner? Jeg hadde tatt kontakt med dem nå og forklart situasjonen. Jeg hadde også tatt kontakt med fastlege eller noen andre profesjonelle og snakket ut om følelser og problemer rundt dette. 

Det er ikke ideelt, men det kan bli veldig fint likevel. 

Anonymkode: 89bfd...098

AnonymBruker
Skrevet

You talk the talk, nå er det på tide å walk the walk. Er du mot abort, beholder du såklart. 

Deilig å se abortmotstandere kjenne på kroppen det de dømmer så mange kvinner og jenter for💆🏼‍♀️

Anonymkode: bb37d...09a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
På 7.6.2020 den 14.15, AnonymBruker skrev:

Jeg var i lignende situasjon. Tok abort. Reiste til Danmark. Har nå en 7- åring, som aldri blir skuffet over faren sin og slipper i stå u mellom to foreldre. Beste valget for meg og mitt barn. Alle fedre, er ikke gode fedre 

Anonymkode: 208c2...843

Heller en dårlig far enn ingen far. 

Anonymkode: f8c4e...97b

• Liker 2
Skrevet

Ville nok beholdt barnet. Som nevnt over: heller en dårlig far enn ingen far (SELVOM det kan skape følelsesmessige utfordringer for barnet når barnet selv skal bli mor eller far. Hvorfor ville ikke pappa? Hvorfor valgte han meg bort?) 

Han får enten vokse opp å ta ansvar, eller så kan han holde seg unna. Hadde nok mulighens kontaktet fvk for råd der også med tanke på graviditeten og tiden etterpå (fordi det trolig blir uten pappa, hva har han krav på? hva må du "godta" som mor etc)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heller en dårlig far enn ingen far. 

Fullstendig, grunnleggende uenig.

Jeg kan ikke engang prøve å forstå at du mener det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Guppy88 skrev:

Fullstendig, grunnleggende uenig.

Jeg kan ikke engang prøve å forstå at du mener det.

Ditto, bare motsatt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller tatt abort, og fått barn alene (nå er jo det lov med donorsæd i norge). Bedre med "Ingen" far, enn en dårlig en!!! + du må dele ungen med han her + fremtidig stemor og alt

Anonymkode: 099b0...85e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...