Gå til innhold

Jeg vil ikke være som alle andre - hva sier det om meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt hvor denne hører inn, men jeg sjanser på her.

Jeg er relativt opptatt av å ikke være som alle andre. Jeg blir egentlig trigget av trender til å gjøre noe helt annet. Ikke for å starte en ny trend, men for å vise at jeg tar avstand fra å gjøre som alle andre. Det likevel ikke ofte jeg gjør det. Jeg tar bare generelt avstand til trender. Gir trenden mening for meg, så blir det noe annet.

• Jeg vil for eksempel ikke ha samme bil som alle andre kjører rundt med, men bilen må likevel være trygg for familien min. 
  • Jeg vil trene på en annen måte enn alle gjør. Hvis en treningsform er populær, velger jeg denne bort, og går for noe annet. 
  • Jeg velger klær ikke alle andre går i (denne er jo ikke alltid like lett, fordi gode klær er gode klær for en god grunn). 
  • Hvis alle reiser til Gran Canaria, reiser jeg til Luxemburg (bare et eksempel)
  • Jeg har en annerledes instragramprofil

Jeg søker gjerne det som ikke finnes. Ville skille meg ut, uten at jeg nødvendigvis ønsker å rope om oppmerksomhet. Jeg vil bare ikke være som alle andre.

Jeg er kanskje litt rebell, og er definitivt den som går mot strømmen! 

Jeg er likevel opptatt av at det jeg gjør er bra. Jeg går ikke rundt og ser ut som en slask, eller har skitten og skranglete bil, eller gjør ting uten å tenke meg om. Jeg er kanskje litt forfengelig. Ikke nødvendigvis opptatt av at folk skal se på meg som en vellykket person, men heller at ingen skal kunne lese meg ut fra det jeg gjør. Ingen skal kunne se på bilen min og avgjøre om jeg er rik eller fattig. Ingen skal se på klesstilen min og avgjøre om jeg er rik eller fattig. 

Så, dere psykologer, terapeuter, hobbypsykologer. Hvem er jeg? Hvorfor vil jeg ikke være som andre?

Anonymkode: be361...7dc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du synes du er unik og føler deg hevet over de fleste, som tydeligvis gjør ting du ikke liker. Det er ikke så uvanlig som man skulle tro, faktisk.

Anonymkode: 13a53...845

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du synes du er unik og føler deg hevet over de fleste, som tydeligvis gjør ting du ikke liker. Det er ikke så uvanlig som man skulle tro, faktisk.

Anonymkode: 13a53...845

TS her

Føler meg definitivt ikke hevet over andre. Jeg likestiller meg med alle andre. Vi alle er unike på hver vår måte. Ingen er verdt mer enn andre. Og jeg er på langt nær bedre enn andre. Jeg er rett og slett helt på gjennomsnittet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig vanlig ut, faktisk! Alle er slik når de er unge. Jeg regner med at du er ganske ung (20-årene). Det går seg til, bare vent, i 40-årene og opp. Da gjør man som man vil, trend eller ei!

Anonymkode: 049cf...6cb

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Så du føler at fordi andre gjør noe eller har noe, så skal ikke du? Syns dette høres ut som vrangforestillinger. Kjøp det du liker, og gjør det du liker. Uavhengig av alle andre. Ingen bryr seg uansett.

Anonymkode: 4347d...f8d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres veldig vanlig ut, faktisk! Alle er slik når de er unge. Jeg regner med at du er ganske ung (20-årene). Det går seg til, bare vent, i 40-årene og opp. Da gjør man som man vil, trend eller ei!

TS her. 

Jeg er ikke i 20-årene. Har alltid gjort det jeg vil. Har aldri fulgt trender. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du føler at fordi andre gjør noe eller har noe, så skal ikke du? Syns dette høres ut som vrangforestillinger. Kjøp det du liker, og gjør det du liker. Uavhengig av alle andre. Ingen bryr seg uansett.

Anonymkode: 4347d...f8d

TS her.

Vel, kanskje litt sånn, ja. Jeg vil bare ikke ha det samme som alle andre. Men om alle gjør noe som utelukkende er positivt, uten at det finnes et bedre eller likestilt alternativt, så velger jeg den samme tingen. Jeg velger alltid det jeg liker, men jeg ser etter alternativer. 

Vrangforestilling? Kan ikke utelukke det. 

AnonymBruker
Skrevet

Du er kontrær? Du beskriver ogdå en typisk hipster som er sååå annerledes enn basic folk, men klin lik alle andre hipstere;) (Been there, done that;)

Anonymkode: 73f58...0a4

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ser nærmere på «alle andre» vil du innse at alle tror de er spesielle og egne. 

Anonymkode: 451e7...464

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Du er redd for å settes i bås? Du vil ikke at noen skal kunne sette deg fast eller begrense deg?

Anonymkode: 286e8...563

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Jeg er ikke i 20-årene. Har alltid gjort det jeg vil. Har aldri fulgt trender. 

Men du bryr deg om trender, i hvertfall nok til å prøve å aktivt velge dem bort. Da er du ikke fri.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det du beskriver deg selv som her er jo "alle andre". Alle ønsker å være spesielle og å skille seg ut, men i realiteten står konformiteten sterkt enten man vil eller ikke.

Du er helt normal. :)

Anonymkode: fb1ae...0e2

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du er kontrær? Du beskriver ogdå en typisk hipster som er sååå annerledes enn basic folk, men klin lik alle andre hipstere;) (Been there, done that;)

Ja, jeg er nok litt kontrær (eller ganske), men jeg må ikke for enhver pris gjør alt motsatt, bare av prinsipp. Jeg ser derimot etter andre løsninger, for jeg godtar ikke alltid (sjelden) det ene svaret. 

Det skal vel godt gjøres å være 100% ulik alle andre. Det er heller ikke et mål. Det vil alltid vær mange som svømmer med strømmen og mange som svømmer mot strømmen, selv om det er færre som svømmer mot. Selv om jeg ikke vil være som alle andre, og i en eller annen grad er ulik, så er jeg likevel lik andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Du er redd for å settes i bås? Du vil ikke at noen skal kunne sette deg fast eller begrense deg?

Anonymkode: 286e8...563

Det kan nok stemme, ja. Men jeg vil likevel være av en type person som kan leses. Og ut av tusenvis av folk, vil jeg nok kunne settes i samme bås som noen. I den båsen vil jeg da se etter andre alternativer. Jeg er opptatt av utvikling, og vil hele tiden utvikle meg (det er noe som kjennetegner meg i stor grad, og har vært en del av mitt liv). Derfor ser jeg etter andre alternativer. Tenker nytt. Så når naboen kommer hjem med Skoda, så ser jeg meg etter et annet alternativ. Finnes det, går jeg for det - innenfor rimelighetens grenser. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du bryr deg om trender, i hvertfall nok til å prøve å aktivt velge dem bort. Da er du ikke fri.

Altså, trender påvirker jo meg. Men om folk hopper i havet, kaster isvann over seg, går med frakk, farger håret brunt, anlegger skjegg, kjøper raske briller osv, så ser jeg meg etter alternativer, for å ikke være som andre. Jeg har behov for å være meg selv. Frihet kan definitivt diskuteres. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg er nok litt kontrær (eller ganske), men jeg må ikke for enhver pris gjør alt motsatt, bare av prinsipp. Jeg ser derimot etter andre løsninger, for jeg godtar ikke alltid (sjelden) det ene svaret. 

Det skal vel godt gjøres å være 100% ulik alle andre. Det er heller ikke et mål. Det vil alltid vær mange som svømmer med strømmen og mange som svømmer mot strømmen, selv om det er færre som svømmer mot. Selv om jeg ikke vil være som alle andre, og i en eller annen grad er ulik, så er jeg likevel lik andre. 

Ok, du er en som er søkende og tar ikke alt for god fisk og lever på autopilot, slik altfor mange gjør. Ser ikke noe galt med det. Jeg er sånn selv.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du beskriver deg selv som her er jo "alle andre". Alle ønsker å være spesielle og å skille seg ut, men i realiteten står konformiteten sterkt enten man vil eller ikke.

Du er helt normal. :)

Anonymkode: fb1ae...0e2

Det kan godt være. Og selv om naboen har en vanlig og populær familiebil, så betyr det ikke at han følger trender. Det er vel kanskje mer unormalt å bevisst følge trender? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...