AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #21 Skrevet 7. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Om den som henviser bestiller stående får du stående og betaler kun vanlig egenandel. Det er flere Aleris enn i Stavanger som tilbyr stående, men tilbudet er ikke så godt kjent. Spesielt nakke er viktig å ta stående i mange tilfeller. Anonymkode: 94517...cdf Jeg jobber med dette og vet godt du kun betaler egenandel der det private tar for offentlig. Hjelper ikke at henviser skriver "stående" når sykehuset ikke har stående MR.... Anonymkode: 8f538...10f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #22 Skrevet 7. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber med dette og vet godt du kun betaler egenandel der det private tar for offentlig. Hjelper ikke at henviser skriver "stående" når sykehuset ikke har stående MR.... Anonymkode: 8f538...10f Det skjønner jeg, men de tre stedene jeg har bodd i Norge blir man alltid henvist til private siden sykehuset har mye lengre ventetid. Derfor jeg skriver at det er en mulighet som kan vurderes dersom man ikke ønsker liggende MR. Trådstarter kan se bort fra tipset om personen ikke ønsker å få ny henvisning eller det ikke er mulig i hens tilfellet. Anonymkode: 94517...cdf
Vhgj Skrevet 7. juni 2020 #23 Skrevet 7. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Derfor jeg skriver at det er en mulighet som kan vurderes dersom man ikke ønsker liggende MR. Stående MRI finnes ikke i Norge. Inova Medical (i Stavanger) tilbyr det kun via reise til London.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #24 Skrevet 7. juni 2020 10 minutter siden, Vhgj skrev: Stående MRI finnes ikke i Norge. Inova Medical (i Stavanger) tilbyr det kun via reise til London. Det er feil. Aleris tilbyr det enkelte steder. Jeg kjenner flere som har tatt dette i Norge. Anonymkode: 94517...cdf
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #25 Skrevet 7. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er feil. Aleris tilbyr det enkelte steder. Jeg kjenner flere som har tatt dette i Norge. Anonymkode: 94517...cdf Sikker på at de ikke har tatt vanlig røntgen av nakken? Den er det vanlig å ta stående og overraskende få som vet forskjellen. 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar MR av rygg og hode to ganger i året ligger der i 70 min ca (har MS) Sovner hver gang jeg.. føler meg trygg og "innpakka" som i et solarium. Radiologen sitter utenfor rommet og passer på hele tiden Du får bestemme musikken selv på øretelefonene. Anonymkode: ef549...424 *radiografen Anonymkode: 27d4a...a78 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #26 Skrevet 7. juni 2020 Det finnes ingen stående MR-maskiner i Norge. Man kan henvises via norsk privat sykehus, men må til London for nærmeste samarbeidssykehus. Om du er opplyst om annet vil jeg gjerne vite nøyaktig hvor i landet disse stående MR-maskinene er, da de er svindyre, og alle vi som jobber i røntgensykehus åpenbart ikke er opplyst. Anonymkode: 83599...a75
Vhgj Skrevet 7. juni 2020 #27 Skrevet 7. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er feil. Aleris tilbyr det enkelte steder. Jeg kjenner flere som har tatt dette i Norge. Anonymkode: 94517...cdf Sitat Upright MRi finnes ikke i Norge, og undersøkelser i utlandet har hittil ikke blitt refundert av HELFO – på tross av at norske pasienter har rett til dette etter EØS-reglene. - Nakke- og kjeveskaddes landsforening Sitat Det dreier seg om «vektbærende MR». Det er MR som skanner pasienter sittende eller stående, altså mens de har den naturlige belastningen de har i oppreist stilling. Det er ikke mulig i Norge, som bare tilbyr liggende MR. - Artikkel av NRK fra 2020 Sitat I denne linken https://www.aleris.no/rontgen/for-pasienter/mr-klaustrofobi/ nevner de ingenting om stående MRI. Stoler på landsforening, NRK og Aleris, og ikke på deg som "kjenner" noen. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #28 Skrevet 9. juni 2020 Jeg klarte det❗️❗️👏🏼👏🏼👏🏼 Det var ikke så ille. Tusen takk til alle som kom med råd🌸🌺 Anonymkode: e8f6c...c59 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå