Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 7.6.2020 den 11.04, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er jordmor på føden, og disse som har skrevet her er overhodet ikke representative for førstegangsfødende. Det er helt normalt å presse bortimot en time, ved fin fremgang også lenger, noen bort i mot en og en halv. Andre gang derimot er det ikke uvanlig at man trykker ut barnet på 5-15 min.

Anonymkode: 8d6d1...0de

Takk! 1,5 time med første. 3-4 pressriene med andre.

Anonymkode: a4b28...f64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra første rie til baby var ute tok det 31timer. 13av de var forferdelig. 30min med pressing, noe jordmor sa var ganske kort tid for førstegangs. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde pressrier I 4 timer! 

Etter to timer var jeg 9.5 cm og egentlig klar men ungen ville ikke rikke seg og vannet var heller ikke gått.. Fikk ingen smertelindring, da de antok hele tiden at nå kommer han snart så det var det ikke tid til.. 😳😐

Det var utrolig mye styr rundt meg og fult av mennesker som gikk inn og ut.. 

Barnet var veldig slapp da han kom ut så det ble også masse styr. 

Men alt gikk jo greit da på et vis

Anonymkode: 5b5c6...4a6

AnonymBruker
Skrevet

Aktiv fødsel i ca 7 timer. Fra jeg fikk lov til å presse til hun var ute tok det litt over 20 minutter. 

Anonymkode: 3f699...76a

AnonymBruker
Skrevet

Første tegn med førstemann var de første riene. Fem timer senere var hun født. Presstiden var 20 min. Jeg hadde ikke begrep om hvor lang tid det tok selv. 

Første tegn med andremann var også rier. 11 timer senere var hun født. Presstiden var 8 minutter, men føltes som en evighet. 

Anonymkode: 6382a...ab8

AnonymBruker
Skrevet

presset i ca 1 time. Tror det var 50 min

Anonymkode: 493ab...1d8

Skrevet

Fra vannet gikk tok det 53 timer før han var ute. Hadde langvarig vannavgang og måtte settes igang etter 24 timer med uregelmessige og svake rier. Presset i en time og 20 min før han ble forløst med vakuum 

AnonymBruker
Skrevet

Presset i nesten en time med første,selv om fødselen totalt sett var rask (6 timer fra første tegn). 

Andremann derimot, var ute på 2 pressrier (under 10 min pressing), 2,5 timer fra første tegn. 

Anonymkode: 33b13...400

AnonymBruker
Skrevet

Med første ble jeg igangsatt på overtid, husker ikke hvor lenge jeg hadde rier, de kom ikke igang skikkelig med en gang, men 1,5 døgn etter kom pressriene og de varte 1,5 time, ble da tatt med vakuum. Har inntrykk av at første kan ta tid. De to neste var forøvrig styrtfødsler, med en og to pressrier. 

Anonymkode: b1cd6...db8

AnonymBruker
Skrevet
På 7.6.2020 den 11.04, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er jordmor på føden, og disse som har skrevet her er overhodet ikke representative for førstegangsfødende. Det er helt normalt å presse bortimot en time, ved fin fremgang også lenger, noen bort i mot en og en halv. Andre gang derimot er det ikke uvanlig at man trykker ut barnet på 5-15 min.

Anonymkode: 8d6d1...0de

Det er ikke lov å signere som helsepersonell her 

Anonymkode: 7a2bd...951

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

28,5 t fra første tegn, men riene de første 20 timene var veldig uregelmessige. Kunne være alt fra 5 min til 3 timer i mellom. Aktiv fødsel i 8,5 timer. Presset i 1,5 time. 

Med nr 2 tok det 5 timer fra første tegn. Presset i 1 time. 

Anonymkode: 45b49...9f5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble igangsatt. Fra første pille til barnet var ute tok det nesten to døgn. Aktiv fødsel var kanskje 10-12 timer, med murringer i et døgn eller mer før det. Presset ikke i mer enn 20 min.

Anonymkode: fc279...f5d

AnonymBruker
Skrevet

Hadde rier igjennom en natt etter spontan vannavgang. Styrtfødsel med pressrier på en times varighet. 

Anonymkode: edace...db6

AnonymBruker
Skrevet

Ca 20 timer fra første ri, 1,5 time pressing. Fikk presse såpass lenge uten hjelp fordi både jeg og baby var i god form (etter en time skal man visst etter hovedregel få hjelp). Synes det føltes ganske langvarig ut, også pressingen - ble til slutt veldig frustrert over at hun aldri kom. 

Anonymkode: f8143...ef5

AnonymBruker
Skrevet

1 time med pressrier med førstemann, 1/2 time med pressrier med andremann. Hadde ingen smertelindring under fødslene, så dette var helt naturlig forløp.

Anonymkode: f4808...1da

Skrevet

Fra første rie, til baby var ute, 23 timer 😅

Presset 1 time før han ble tatt med vakum på grunn av sen fremgang og dårlige rier. 

AnonymBruker
Skrevet

Fra jeg skjønte det var fødsel tok det ca 4,5 timer. ca 40 min med pressrier, men hen satt litt fast. Hadde nok gått fortere om hen hadde fått hodet riktig ned i kanalen

Anonymkode: b1d25...029

AnonymBruker
Skrevet

Fra riene startet til fødselen var over tok det 13 timer. Presset i 30 min. 
13 timer på fødsel nr 2 også, men presset i 40 min. 
:)

Anonymkode: 8690b...a19

Skrevet

Stormrier uten pauser i 14 timer (i aktiv fødsel), pressingen varte vel rundt 1-1,5 timer (ble tatt med vakuum). Jeg var for sliten til å presse og bekkenet var trangt og stor baby😅 Jeg skal ikke ha fler barn pga fødselen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...