Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Andregangsfødende, men første ble til slutt tatt med akutt keisersnitt, så svarer likevel 😊

Fra første ri til hun var ute tok det 14 timer. Presset i ca. 60 minutter 😊

Anonymkode: 91b77...175

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pressa i 1 t og 45 min med første. Fikk beskjed at hvis han ikke kom NÅ så... (vet ikke hva som hadde skjedd, hørte ikke noe mer for da kom han) 😅 Hele fødselen fra vannet gikk til han var ute var 8,5, rier i 7,5. 

Anonymkode: e1119...6d8

Skrevet

Spontan vannavgang kl 20:45, baby ute 23:26, så ca 2 timer og 40 min. Presset i 9 min ☺️

AnonymBruker
Skrevet

15 timer i aktiv fødsel (ca. 6 timer med pressrier) og 55 min fra jeg fikk lov til å presse og til han var ute.

Anonymkode: bc526...45c

AnonymBruker
Skrevet

Igangsatt ved vannavgang kl. 11, hadde seks cm kl. 17.15 - baby var ute Kl. 18.20 Presset han ut på to pressrier, ett par minutter.

Anonymkode: a814e...344

AnonymBruker
Skrevet

1 t 15 min, da var det nok og de dro baby ut med vakuum. Stort hode 😳

Anonymkode: 2292f...744

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er jordmor på føden, og disse som har skrevet her er overhodet ikke representative for førstegangsfødende. Det er helt normalt å presse bortimot en time, ved fin fremgang også lenger, noen bort i mot en og en halv. Andre gang derimot er det ikke uvanlig at man trykker ut barnet på 5-15 min.

Anonymkode: 8d6d1...0de

Må bare få kommentere at jordmødre på føden kan være vel opphengt i hvordan førstegangs SKAL være også... da jeg kom inn så var det mye "håhå vi får nå se om du ikke skal hjem en tur igjen, førstegangs tar lang tid". Helt til jeg ble undersøkt og hadde 5 cm. Barnet var ute 3 timer senere.

Anonymkode: cf818...04d

AnonymBruker
Skrevet

Ble satt i gang da, så sikkert litt annerledes :)

Men var i aktiv fødsel fra kl 13:50 og de kom kl 2 og halv 3 på natten. Så 12t og 10 min/12t og 40 min i aktiv fødsel (tvillingfødsel).

Anonymkode: eb624...4d2

Skrevet

33 timer fra vannet gikk til babyen til slutt ble tatt med katastrofe snitt.

AnonymBruker
Skrevet

Riene startet om natten, baby ble født 31 timer etterpå. Hadde ikke pressrier, presset på vilje og kommando. Holdt på i nærmere to timer. Fikk til slutt hjelp av vakuum. Da var jeg utslitt. 

Anonymkode: 1bc44...387

AnonymBruker
Skrevet

28 timer fra første rie til hun var ute. 8 timer aktiv fødsel, et sted mellom en og to av dem var med pressrier :) 

Anonymkode: 0ba42...ba0

AnonymBruker
Skrevet

21-22 timer fra første tegn til at det kunne være noe. 3 pressrier.

Anonymkode: 67575...00c

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er førstegangs, og jordmor sier jeg har mer forutsetninger for at fødselen kan gå fort, men at det selvsagt ikke er noen garanti.

hvor lenge varte fødsel fra første tegn til baby var ute? Virket tiden kjempe lang? Og hvor lenge hadde dere pressrier?

Anonymkode: 94463...00e

Kjente ikke noe til rier, kun pressrier. Første fødsel gikk unna på ca 50 min og andre fødsel gikk unna på ka 10 min. 

Anonymkode: a9f9d...207

Skrevet

15 timer aktiv fødsel og 1 time og 15 min med pressing😊

AnonymBruker
Skrevet

Fra første tegn på begynnende rier: 13 timer. Presset i ca 1,5 time.

Anonymkode: 95250...08b

AnonymBruker
Skrevet

Fødselen varte i 7 timer, presset i 5 min. 

Anonymkode: a9daf...70c

AnonymBruker
Skrevet

15 timer med rier, ca 45 min med pressrier. Ellers dvs jeg kjente ikke noe til disse berømte pressriene, så jeg fikk beskjed når magen strammet seg og måtte presse henne ut på ren vilje😬 Mye lettere med andremann, som var en styrtfødsel på 2 timer, da skjønte jeg plutselig hva pressrier er for noe og måtte bare henge med i svingene😅

Anonymkode: b3c45...d89

Skrevet

Jeg tok ikke tiden. Alt jeg vet er at det tok rundt 1½ time fra jeg ble lagt i fødesengen til barnet var født. Hadde 6 cm åpning allerede da jeg kom vandrende inn på fødeavdelingen, så det var fort gjort når jordmora tok vannet med en "heklenål" da jeg var lagt i sengen.

AnonymBruker
Skrevet

Regelmessige rier 2 døgn og 15 timer før jeg fødte, av de aktiv fødsel i nesten 16 t. Presset i 17 min.

Anonymkode: 8c3b5...acf

AnonymBruker
Skrevet

Hele fødselen tok 8 timer. 2 av de var med pressrier, mens 9 min var trykking.

Anonymkode: 3c51d...4a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...