Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er førstegangs, og jordmor sier jeg har mer forutsetninger for at fødselen kan gå fort, men at det selvsagt ikke er noen garanti.

hvor lenge varte fødsel fra første tegn til baby var ute? Virket tiden kjempe lang? Og hvor lenge hadde dere pressrier?

Anonymkode: 94463...00e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

5 timer. Ute på 1 pressrie 

Anonymkode: bd9e7...50f

AnonymBruker
Skrevet

Tok litt under 3 timer fra første ri og til barnet var ute. 2 pressrier. 

Anonymkode: f565b...005

AnonymBruker
Skrevet

23 timer fra første ri til babyen var ute, men 5-6 timer aktiv fødsel. Pressingen tok 1 time. Var rett før de kom med tangen 😅

Anonymkode: 303f1...6aa

AnonymBruker
Skrevet

Fødsel på 5 timer og presset i 10 min

Anonymkode: 0632f...f68

AnonymBruker
Skrevet

Rier i 12 timer, pressrier i 30 minutter :)

Anonymkode: ad926...b71

AnonymBruker
Skrevet

Fra første tegn, til barnet var ute tok det litt over ett døgn. Presset i ca en time. Husker ikke antall pressrier, men det var jo en del.

Anonymkode: 9f99e...c74

AnonymBruker
Skrevet

Fra første tegn tok det 4,5 time før han var ute - hvorav nesten 2 timer pressrier. Han lå med en arm ved siden av hodet, og jeg presset som en gal i over en time uten at noe skjedde. Ble vakuum :) 

Anonymkode: 6367d...ee2

AnonymBruker
Skrevet

Murringer om natten så vet ikke, flere timer. Ikke vondt, bare kjenner at noe er på gang. Åpningsrier i 3 timer, pressrier i 15 min. Kunne gått raskere med pressingen, men jeg måtte utforske hvordan dette fungerer, hvordan bruke muskler, hvor hardt trykke. Andre barnet var ute på 3 pressrier, da visste jeg det er bare å dra på.

Anbefaler deg å prøve å huske selv + be jordmor veilede deg om å la barnet stå litt i åpningen for å la huden få tid til å strekke seg. For eksempel en pressrie.

Anonymkode: cf818...04d

AnonymBruker
Skrevet

Fra første tegn til hun var ute tok det nesten 20 time. Jeg presset i nesten 1 time. 

Med de to andre barna gikk det mye raskere. 

Anonymkode: 88220...e87

AnonymBruker
Skrevet

33 timer. Pressa en time

Anonymkode: c6635...84b

AnonymBruker
Skrevet

Pressriene var ca en halvtime. Hadde rier og åpning i 2 døgn før det.

Anonymkode: 88ff9...0a2

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er jordmor på føden, og disse som har skrevet her er overhodet ikke representative for førstegangsfødende. Det er helt normalt å presse bortimot en time, ved fin fremgang også lenger, noen bort i mot en og en halv. Andre gang derimot er det ikke uvanlig at man trykker ut barnet på 5-15 min.

Anonymkode: 8d6d1...0de

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fra første tegn tok det 15 timer, presset i godt over en time. Hodet fikk litt feil vinkel på tur ut så det hadde satt seg fast, så det endte med tang.

Anonymkode: 84623...261

AnonymBruker
Skrevet

47 timer fra første rie. Hadde pressrier i 2-2,5 time, hadde ikke åpning nok da det startet, så måtte holde igjen. Når jeg fikk lov å presse var det raskt unnagjort.

Anonymkode: 60eac...6fa

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er jordmor på føden, og disse som har skrevet her er overhodet ikke representative for førstegangsfødende. Det er helt normalt å presse bortimot en time, ved fin fremgang også lenger, noen bort i mot en og en halv. Andre gang derimot er det ikke uvanlig at man trykker ut barnet på 5-15 min.

Neivel, men vi finnes likevel 🙄

Anonymkode: bd9e7...50f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk pressrier veldig tidlig, aktiv fødsel var ca 6 timer men pressriene varte kanskje 2 timer med 8 cm åpning så jeg måtte jobbe mot instinktene og ikke presse i det som føltes som evigheter. Når jeg først fikk lov å presse gikk det fort, 20 minutter med full åpning og hele kidden kom ut på ett trykk. 

Anonymkode: 17ce1...f97

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge kan man presse uten at det er farlig for barnet? 

Anonymkode: c6635...84b

AnonymBruker
Skrevet

Seks timer fra første tegn. Fikk tidlig pressrier og presset ca 1,5 time. Det var rett før jeg måtte få hjelp med å få han ut, fordi riene stoppet opp etter hodet var kommet ut. Men det gikk bra :)

Anonymkode: e3761...bc3

Skrevet

12 timer fra første tegn, men det var ikke veldig vondt de første 6 timene. Hadde 5 cm åpning da vi kom på sykehuset, 8 t senere. Fikk etter hvert epidural og presset i 30 min. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...