AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #1 Skrevet 7. juni 2020 Hallo Når dere er alene med treåring eller toåring, og dere trenger å dusje, hva gjør dere da? Jeg spør egentlig fordi jeg føler det er flaks hver gsng, jeg setter henne foran tv og dusjer med døra på gløtt, men er likevel redd det skal skje noe.. Anonymkode: 6faf7...4db
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #2 Skrevet 7. juni 2020 Jeg bare dusjer, med døra åpen. Det verste som kan skje er jo at de roter litt eller krangler. Huset er barnesikret. Anonymkode: b94ce...4c8 9
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #3 Skrevet 7. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bare dusjer, med døra åpen. Det verste som kan skje er jo at de roter litt eller krangler. Huset er barnesikret. Anonymkode: b94ce...4c8 Nettop, det er ganske trygt her generelt, men jeg har altså begynt å tenke "hva om hun klatrer opp på benken og skal lage seg oboy", en gang klatret hun på tv bordet og veltet TVen.. Og hun er jo generelt veldig rolig av seg, men veldig oppfinnsom 😅 Anonymkode: 6faf7...4db 1
Blingblingtahei Skrevet 7. juni 2020 #4 Skrevet 7. juni 2020 Min er bare 1,5 år så dusjer ikke hvis jeg alene hjemme med han. Da tar jeg han med i dusjen eller venter til han har lagt seg og tar med babycallen 😊 blir nok litt lettere når han blir større 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #5 Skrevet 7. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nettop, det er ganske trygt her generelt, men jeg har altså begynt å tenke "hva om hun klatrer opp på benken og skal lage seg oboy", en gang klatret hun på tv bordet og veltet TVen.. Og hun er jo generelt veldig rolig av seg, men veldig oppfinnsom 😅 Anonymkode: 6faf7...4db TVer, bokhyller og den slags må jo forandres i vegg! La barnet sitte med mobil eller iPad på badet? Da ser du jo hva som skjer. Anonymkode: b94ce...4c8
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #6 Skrevet 7. juni 2020 Jeg dusjer når barna sover. Enten på morgenen før de våkner, eller på kvelden når de er lagt. Anonymkode: c71fb...776 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #7 Skrevet 7. juni 2020 Lar de leke med vann og leker når de er små. Når de er ca 2,5-3 år får de se tv/leke mens jeg dusjer. Anonymkode: 26720...86d 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #8 Skrevet 7. juni 2020 Jeg pleier å dusje på kvelden. Enten etter barna har lagt seg eller sammen med barna. Alltid gjort. Nå er de 2 og 4. Anonymkode: 29921...2cf 1
Irja Skrevet 7. juni 2020 #9 Skrevet 7. juni 2020 Jeg dusjer med åpen dør. Det går helt fint. Da minstemann var liten, satt jeg han i vippestol eller la han på teppe på baderomsgulvet. Nå går han inn og ut å styrer med leker i stua. Dusjen varer kanskje i 5 min. Maks. 😊 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #10 Skrevet 7. juni 2020 Her var det ikke noe problem med førstemann, jeg fant fort ut at hvis jeg plasserte ham foran tv, så ble han sittende pal til jeg kom tilbake. Brukte kun tv når jeg virkelig trengte det, så han ikke gikk lei. Nr 2 er mer typen som kan vandre rundt og finne på ting uansett hva han har av underholdning, så han må jeg ta med på badet og låse døra så han ikke går ut. Prøver helst å unngå å dusje når jeg er alene med ham. 😛 Anonymkode: 20e6e...c42
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #11 Skrevet 7. juni 2020 La barna leke på badet mens du dusjer. Jeg har alltid hatt med mini i dusjen når jeg dusjer. I begynnelsen satt hun i badestol, men nå har hun leker hun leker med mens jeg dusjer henne og meg selv. Trenger jeg en rask dusj keker mini på badet altså. Anonymkode: e6a7d...a2c 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #12 Skrevet 7. juni 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: TVer, bokhyller og den slags må jo forandres i vegg! La barnet sitte med mobil eller iPad på badet? Da ser du jo hva som skjer. Anonymkode: b94ce...4c8 Ja blir vel til det 😊 TVen er alenestående, alt andre er jo barnesikra 🙄 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: La barna leke på badet mens du dusjer. Jeg har alltid hatt med mini i dusjen når jeg dusjer. I begynnelsen satt hun i badestol, men nå har hun leker hun leker med mens jeg dusjer henne og meg selv. Trenger jeg en rask dusj keker mini på badet altså. Anonymkode: e6a7d...a2c Har hatt henne med i dusjen én gang, det var veldig uvant for oss begge😂 Hun får heller bare sitte på badet med meg 😊 Anonymkode: 6faf7...4db 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #13 Skrevet 7. juni 2020 Jeg har med 2,5-åringen inn på badet når jeg dusjer. Skuffene på badet er fulle av ting han liker å dra ut og undersøke (tamponger, plaster, dopapir etc 😅) Han vil helst være der jeg er uansett, og greier å holde seg opptatt mens jeg dusjer 🙂 Anonymkode: 062c6...34f 1
GammelKaktus Skrevet 7. juni 2020 #14 Skrevet 7. juni 2020 Jeg pleide å gi han iPad mens han venta inne på badet, funka fint det.🤗
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #15 Skrevet 7. juni 2020 Jeg har en toåring og en baby, og dusjer helst etter at de har lagt seg for kvelden. Da blir det litt hverdagsluksus i form av å bruke lang tid på badet. Men er de våkne, har jeg med babyen inn på badet og dusjer med døra åpen. Toåringen kommer gjerne inn da hun også. Noen gangen setter jeg henne i badebalja med noen leker. Anonymkode: c7b1a...b00
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #16 Skrevet 7. juni 2020 Min er bare 1.5 år, men jeg har henne med i dusjen når vi er alene og jeg må dusje. Når barnehagen var stengt pga Korona var det èn gang jeg dro til mamma, pakket med meg sjampo og alt jeg trengte, for å få dusje i fred og slippe å tørke og stelle oss begge etter 😂 Vet ikke hvordan jeg skal gjøre det når hun blir eldre, badet er ikke i umiddelbar nærhet til stua. Må vel bli tablett på badegulvet eller noe 😅 Anonymkode: 54164...76c 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #17 Skrevet 7. juni 2020 Har treåringen med på badet, han er så oppfinnsom alene. Bruker å la han gi meg sjampo, balsam, såpe osv, og ordne håndkle til meg😂 hvis han vil får han være med i dusjen, han liker ikke å dusje, så det vil han vanligvis ikke. Har også ipad med, om han vil se på den. Bruker vanligvis å dusje på kvelden før jeg legger meg, men en sjelden gang må man gjøre det på dagtid. Anonymkode: eb0e6...a60
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #18 Skrevet 7. juni 2020 Jeg dusjer på kvelden når barnet sover. En bekjent av meg setter toåringen i sprinkelsengen og lar det stå til og dusjer mens han skriker. Anonymkode: 05c6e...a00
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #19 Skrevet 7. juni 2020 Jeg ser her at jeg egentlig ikke skulle dusjet på lange tider mens mine var små. To meget oppfinnsomme gutter med et år mellom, og en mann på reisejobb, hvor han hadde turnus på 12 dager borte og 9 dager hjemme, frem til yngstemann var 4. Ikke hadde vi Ipad eller rmobiler som kunne holde ungene aktivisert, og heller ikke andre tv-kanaler enn NRK og TV2 hvor det ikke var barneprogram før barneTV kl 18. Anonymkode: 92ba7...66f 3
Lykkeligliten Skrevet 7. juni 2020 #20 Skrevet 7. juni 2020 Dusjer etter barnet er lagt, sammen eller så bader barnet imens jeg dusjer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå