AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #1 Skrevet 7. juni 2020 Har dere erfaringer med kjøp og salg på Tise? Er det en bedre plattform å selge klær på enn på finn? Er så lei av så mange useriøse henvendelser på finn, og føler at annonsene forsvinner langt bak ganske fort. Har lastet ned Tise nå, men synes foreløpig det ser ut som et rotete opplegg. Har en del så og si ubrukte klær jeg vil bli kvitt, men føler det er et labert marked. Og når man bor landlig til så gidder jo ingen å hente ting, så da må det sendes, og det er ganske dyrt(og jeg skjønner jo at folk ikke gidder å betale 70kr i frakt når man kjøper et plagg til 100kr). Anonymkode: df137...466
Ludovica- Skrevet 7. juni 2020 #2 Skrevet 7. juni 2020 Det kommer an på hva du vil selge. Jeg har bedre erfaring med tise enn finn. Typisk klær fra h&m, BikBok etc er vanskelig å selge med mindre det er et såkalt "it" plagg. Merkevarer som Acne, Ganni, Holzweiler får man som regel solgt om man ikke setter en for stiv pris. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #3 Skrevet 7. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har dere erfaringer med kjøp og salg på Tise? Er det en bedre plattform å selge klær på enn på finn? Er så lei av så mange useriøse henvendelser på finn, og føler at annonsene forsvinner langt bak ganske fort. Har lastet ned Tise nå, men synes foreløpig det ser ut som et rotete opplegg. Har en del så og si ubrukte klær jeg vil bli kvitt, men føler det er et labert marked. Og når man bor landlig til så gidder jo ingen å hente ting, så da må det sendes, og det er ganske dyrt(og jeg skjønner jo at folk ikke gidder å betale 70kr i frakt når man kjøper et plagg til 100kr). Anonymkode: df137...466 Det er nok vanskelig å selge noe særlig med klær i hundrekronersklassen fra kjedebutikker uansett. Det er lettere med tøy fra litt dyrere merker. Anonymkode: b2535...7eb
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #4 Skrevet 14. juni 2020 jeg legger ut alt både på finn og tise - virker litt tilfeldig hvor det blir solgt. Anonymkode: 6dbc6...29c
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #5 Skrevet 14. juni 2020 Jeg elsker Tise, men ser etter klær av god kvalitet. Som nevnt tidligere, er ikke vits i å kjøpe et plagg for 100 kroner fra HM, hvis frakten blir på 55 kroner. De eneste typiske kjedeklærne jeg har kjøpt der har vært pakker med gravid- eller barneklær. Ellers søker jeg etter merker jeg vet jeg liker, følger folk med samme stil som meg eller jakter spesifikke plagg jeg har sett meg ut på forhånd. Jeg får et mye mer bevisst forhold til eget forbruk på denne måten. Anonymkode: a6117...275
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2020 #6 Skrevet 14. juni 2020 Takk for svar! Har ikke så mye merkeklær, men kjøper 90% av klærne mine i utlandet, så det er fra butikker vi stort sett ikke har i Norge. Kjenner jeg er litt «lei» hele gjenbrukgreia, det er så mye styr for ingenting. Folk spør og avtaler det ene etter det andre, men så dukker de enten ikke opp, eller så blir det stille når de hører hvor mye de må betale i frakt. Jeg har jo gjort mine bomkjøp, vi snakker jo om klær som er helt ubrukte og bare henger til pynt i skapet. Samtidig så vil jeg jo ikke donere en helt ny kjole til 500kr til fretex liksom🤷🏼♀️ Tror markedet er litt lettere om man bor midt i byen, da det ofte er mange studenter der som gjerne kjøper brukt. Er dårlig på å kjøpe brukt selv også, for jeg har en kroppsfasong som gjør at de aller fleste klær MÅ prøves. Og jeg synes det er litt kleint å kjøre to mil for å prøve et plagg også passer det ikke, føler jeg har kastet bort tiden til selger. Anonymkode: df137...466
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2020 #7 Skrevet 21. juni 2020 Jeg har hatt Tise i noen år, men ikke brukt det noe særlig før nå. Og jeg ELSKER den appen! Folk er mer seriøse der enn på finn (det er min erfaring), og det er lettere å få solgt ting. Bare den siste ukene har jeg solgt 5 plagg (jeg kjøper en del klær, skal innrømme det). Jeg foretrekker å sende varer til kjøper. Alt gjøres i appen og jeg legger pakken utenfor døren på kvelden så blir den hentet av avisbudet. Etter at finn ble gratis drukner annonsene i hverandre der, samt at det er så j... mye skambud og useriøse folk. Anbefaler Tise! Anonymkode: 32114...a83 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå