AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #1 Del Skrevet 7. juni 2020 Hei! Jeg driver å handler inn til podens barnehagestart. Jeg lurer på hva som er best? Parkdress eller softshelldress? Jeg er så usikker, en del av parkdressene virker for varme, mens softshell virker så upraktisk med tanke på at den ikke tåler regn. Jeg har regntøy, både foret heldress og todelt sett uten for. Softshell/parkdressen skal brukes på høsten før vinteren kommer. Poden elsker å rulle seg i sand, gjørme, you name it så den må tåle ett trøkk. Kan dere med barnehagebarn dele erfaringer? Han er vår første og vil være 17 måneder ved barnehagestart. Anonymkode: 847d5...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #2 Del Skrevet 7. juni 2020 Hvordan er været der dere bor? Vi bor på Østlandet. Her er det ganske tørt. Sverger til Sort Shell-dressene fra name it. De tåler litt regn og er slitesterke. Anonymkode: 15d0c...1f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #3 Del Skrevet 7. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er været der dere bor? Vi bor på Østlandet. Her er det ganske tørt. Sverger til Sort Shell-dressene fra name it. De tåler litt regn og er slitesterke. Anonymkode: 15d0c...1f4 Vi bor også på Østlandet Anonymkode: 847d5...475 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #4 Del Skrevet 7. juni 2020 Foretrekker parkdress i skallmateriale, typ reimatec, Helly Hansen ol. Synes softshell ofte føles klamt, men mange er fornøyde med det. Prøv deg frem, er du ikke helt fornøyd velger du noe annet neste sesong. Anonymkode: d79f3...5d4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #5 Del Skrevet 7. juni 2020 Her har gutten på 2 år bada i søledammer med softshell. Så hvor du får det fra at de ikke er vanntett vet jeg ikke. De fra nameit er ihvertfall vanntette mer eller mindre. Veldig fornøyd med den, men vi har også en vanlig utejakke (sommer/høst/vår) og kaxs utebukse, veldig greit om det er fuktig i gresset, men varmt, eller om det blir varmere og barna bør ha jakke, men holder med en jakke. Vet mange sier dress er best, men jeg sverger til begge deler til disse årstidene. Var både i fjornår han var 1 år, og i år når han er 2 år Anonymkode: f9112...315 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruthven Skrevet 7. juni 2020 #6 Del Skrevet 7. juni 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Foretrekker parkdress i skallmateriale, typ reimatec, Helly Hansen ol. Synes softshell ofte føles klamt, men mange er fornøyde med det. Prøv deg frem, er du ikke helt fornøyd velger du noe annet neste sesong. Anonymkode: d79f3...5d4 Samme her. Softshell blir langt tykkere også, varmt å ha på på dager hvor det er ok temp, men litt vått. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #7 Del Skrevet 7. juni 2020 Jeg liker ikke softshell, synes de er veldig tunge og tåler lite vann feks. Her har vi tynn parkdress og ullsett inni, frem til vinteren. Og selvsagt regnsett når det regner. Anonymkode: 23546...94a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #8 Del Skrevet 7. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Foretrekker parkdress i skallmateriale, typ reimatec, Helly Hansen ol. Synes softshell ofte føles klamt, men mange er fornøyde med det. Prøv deg frem, er du ikke helt fornøyd velger du noe annet neste sesong. Anonymkode: d79f3...5d4 Helt enig :-) Anonymkode: 8f472...ec3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #9 Del Skrevet 7. juni 2020 Her foretrekker barnehagen helt klart softshell. Har parkdress i skallmateriale, tykkere parkdress, fôret og ikke-fôret regntøy, samt softshelldress hengende i barnehagen, og det er bare softshelldressen og regntøyet uten fôr som er brukt. Anonymkode: a7d09...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #10 Del Skrevet 7. juni 2020 Min erfaring er at parkdress og softshell tåler like mye vann. Dessuten trenger de ikke tåle all verden. Man bruker jo regntøyet når det høljer ned. Hilsen barnehagelærer Anonymkode: c962e...137 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #11 Del Skrevet 7. juni 2020 Parkdress. Softshell er klamt Anonymkode: 74b15...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #12 Del Skrevet 7. juni 2020 Parkdress softshell er bare varmt og kjipt Anonymkode: b55ee...6cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #13 Del Skrevet 7. juni 2020 Softshell og parkdress har vel ca samme vannsøyle, mellom 8000 og 10000? Vi har softshell fra Name It, og barnet var 100% tørr etter en regnfull dag med bading og herjing i vannet i barnehagen. Den har 8000 i vannsøyle. Puster greit også, mini er aldri klam. Anonymkode: bb45a...2e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #14 Del Skrevet 7. juni 2020 Soft Shell dressen fra stormberg er rimelig og kjempe god! Den bruker mini på 1 år mye i barnehagen😊 Anonymkode: e584f...0b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #15 Del Skrevet 7. juni 2020 Vi bruker også softshell fra nameit. Den brukes når det er litt kaldere om våren og høsten, og iblant litt på sommeren også. Da trenges det ikke mer klær under heller. Er det vått så brukes jo regntøyet. Vanlig parkdress blir for kaldt uten noe ekstra, så ser virkelig ikke bruksområdet. Anonymkode: 94840...434 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå