Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2005 #1 Skrevet 30. juni 2005 Sitter og tittet på nettsidene til den nederlandske kongefamilien her nå... Også lurer jeg på... Om prins Bernhard (nåværende dronnings far) står det at han og Juliana fikk fire barn, Beatrix, Margriet, Irene og Christina... På Beatrixs sider står det at hun har to søstre... Verken Irene eller denne Christina er nevnt ellers på hjemmesiden. Så hvor er de? Er de gift utenlands eller hva? Mener å huske at Bernhard hadde hatt noen affærer og at han også hadde et halvoffisielt barn fra en av disse, kan det være denne Christina? Men hun er jo da ikke datteren til avdøde dronning Juliana? Hehe, sikkert ingen som skjønner dette, men vet ikke hor ellers jeg skal henvende meg.
Gjest LoisLane Skrevet 30. juni 2005 #2 Skrevet 30. juni 2005 Aaaner ikke, men nå ble jeg også nysgjerrig. :oops: Noen må svare!
Gjest hæ??? Skrevet 30. juni 2005 #4 Skrevet 30. juni 2005 har vi ikke nok med vår egen kongefamilie og deres brokete familier?
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2005 #5 Skrevet 30. juni 2005 Ok, da er det avklart. Vet også at den mellomste prinsen av Beatrix tre sønner har mistet sin rett til tronen ved å gifte meg med en som ikke var gokjent av parlamentet eller noe i den duren, følgelig er ikke han nevnt over kongefamiliens liste over de kongelige. Men hvem er da Christina og Irene gift med? Mannen til Margriets ektemann synes å ha et nederlandskklingende navn, så derfor har hun og hennes sønner fortsatt arverett til tronen, nettopp fordi de ikke har byttet statsborgeskap. Men det må vel da bety at de to øvrige av dronningens søstre har giftet seg med utenlandske menn?
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 30. juni 2005 #6 Skrevet 30. juni 2005 Her står det endel om Christina og hennes familie. Hun flyttet til New York og giftet seg med en Cubaner. Irene. Hun konverterte til den katolske religion og giftet seg med en spansk prins. Samtidig gav hun også opp sin rett til den Nederlandske tronen. Sikkert derfor hun ikke står nevnt på kongefamiliens sider.
sixx Skrevet 30. juni 2005 #7 Skrevet 30. juni 2005 Frysepulver: Driver du og kartlegger svigerfamilieemner eller? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2005 #8 Skrevet 1. juli 2005 Hehe, nei... :)Men har alltid likt å lese om kongehusene. Frederik av Danamrk var min store helt, men så kom jo hun Mary da
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2005 #10 Skrevet 1. juli 2005 Hehe, ja... Men han kommer liksom litt i skyggen han da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå