Gå til innhold

Er demokratiske stater ute av stand til å kontrollere egen befolkning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når politiet i New York ifølge kilder Nettavisen har vært i kontakt med hevder at NY politiet står med hendene på ryggen mens pøbelen vandaliserer byen. Når norske myndigheter tillater åpenbare, og planlagte brudd på nasjonale smittevernregler. Når Storby etter storby i Europa opplever massedemonstrasjoner under en pandemi på tross av strenge regler. 

Ingen griper inn, men lar prekariatet slå seg løs på hele kontinentets vegne. Mitt spørsmål er om vi ser hvor håpløst demokratiet er nå om dagen ? 

Hvor er ordensmyndighetene? Er det pøbelen og prekariatet som styrer landet eller er det staten?! 

Hvor blir det av arrestasjonene og opprørspolitiet? Hvor har det blitt av viljen til å sette ned foten? For få uker siden dro man fredelige hytteeiere bort fra deres egen eiendom med makt. Man satte inn heimevernet mot sivilbefolkningen som slikket påskesol med appelsin og sjokolade. 

Hvor er de blitt av? Er smittevern kun for oss som vet å oppføre oss? Er det slik at kriminelle og ulydige er farlige, og derfor får fripass? 

Legitimiteten til styresmaktene er i fritt fall etter mitt syn. Det lønner seg å være uberegnelig og opprørsk i vår tid. Dersom noe kan eskalere så lar man heller dumskapen råde fritt. Middelaldrene mennesker på påskefjellet må selvsagt fjernes med makt! 

Jeg gir meg over! Jeg er så sykt frustrert over myndighetenes urettferdighet! Begravelser og bryllup skal man nektes må skjønne, men ikke kvasidemonstrasjoner... 

Anonymkode: 470dc...7cd

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo denne demoen sett i ett større perspektiv mye større en korona virus da. 

Anonymkode: 6443b...4f3

AnonymBruker
Skrevet

La oss innføre diktatur, vi kan sette ned et råd med KG-ere som kan få bestemme i stedet. Det ville nok blitt langt bedre. 

Og vi vet jo alle at de stedene hvor det ikke er demokrati, er paradis på jord. Der har alle det bra, respekterer hverandre og lever i harmoni.

OG, hvis vi fjerner demokratiet så slipper vi disse "kvasidemontrasjonene". De er jo bare fra left-wing raddiser uansett, som skal ta bilder for å dele på facebook.

Anonymkode: 73612...405

Gjest Lasox
Skrevet (endret)

Legitimiteten til styresmaktene har kollapset. Dem har mistet fullstendig kontrollen. Spesielt i USA.

Reagerer forsatt på at det ble hytteforbud, men camping og bobil på hytta var forsatt lov. Som om camping med masse folk var mindre farlig enn å være på ei isolert hytte. Helt latterlig. Poenget med forbudet til hytta var jo for å hindre reise til andre kommuner, men allikevel camping var lov? Føltes ut som om dem hadde mistet kontrollen der. Politikerne har jo i senere tid tatt kraftig selvkritikk og håper ikke det vil gjenta seg. I så fall må det bli mindre smutthull i lovverket ved neste gang dem innfører forbud på hytte, camping og bobillivet. I mitt tilfelle så ville beste alternativet blitt igjen på hytta og heller være helt isolert der enn å reise hjem igjen til storbyen og risikere å bli smittet av folk som var på butikken og kunne handlet mat på nettet. På den måten ville jeg ha unngått å reise til lokale butikkene. Butikken i hjembyen var konstant stappfull av folk døgnet rundt pga. folk panikkhandlet. Ringte til heimvernet dagen før og dem var helt enig med meg om at jeg kunne bare holde meg til hytta, men når forbudet offisielt kom så hadde jeg jo ikke noe valg. Latterlig.

Uansett tror politikerne har tatt lærdom av krisen og kan kanskje være bedre forberedt med lover og regler til neste gang.

Endret av Lasox
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det med alt. Kriminelle gjengangere bare for å ta et eksempel, de slipper omtrent straff enda de har gjort 50 lovbrudd før. Det er mye sånt i Norge. Mobbere på skolen slipper å flytte, det er mobbeofferet som må flytte. Etc etc.. man finner masse slike eksempler hvor mobben får bryte reglene fritt.

Anonymkode: 3b3e4...d78

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo denne demoen sett i ett større perspektiv mye større en korona virus da. 

Anonymkode: 6443b...4f3

Ja for dette var demoen som bidro til økt rasisme i folket. Når man har latt være å gjøre en dritt på 3 mnd selv så er det sinnsykt provoserende å se hvordan noen drittunger viser alle oss andre fingern! Denne demoen endret uansett ikke en dritt! Folk vil se forskjell på hudfarge også i fremtiden uavhengig av denne lille opptredenen deres.

Anonymkode: 470dc...7cd

• Liker 2
  • Opprett ny...