AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Vi lever langt fra vanlig hverdag, men jeg føler "alle" andre gjør det. Barna er på skolen, vi foreldre er på jobb, ellers er det meste helt rolig. Barna har venner på besøk, og besteforeldre er på besøk, men vi er bare ute. Vi spiser ikke mat annet enn hjemme. Jeg ser andre leve tilnærmet normalt, med restaurantbesøk, middager i ulike sosiale settinger og reiser i Norge. Jeg vet det ikke er noe galt i å gjøre dette, men det hadde vært interessant å høre hva andre gjør? Anonymkode: 91c1e...6d8 1
Morpheus Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Eneste forskjell er at jeg holder litt mer avstand til fremmende. Men som vanlig med venner og familie. Ellers var jeg ute å spiste kanskje en gang i måneden. Så da har jeg bare gått glipp av kanskje 3 måltider. Det skal jeg takle. Jeg vet ikke hva som er din normal. Men livet ditt høres normalt ut.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 Lever vanlig hverdag med jobb, skole, fotballtreninger, turer i helgene osv. Vi har levd som vanlig siden skolene åpnet. Anonymkode: 918ca...dcf
Gjest _Novalie_ Skrevet 6. juni 2020 #4 Skrevet 6. juni 2020 Forsatt egentlig veldig isolert men sånn levde jeg för Covid-19 og egentlig. Men det er vel mer pga veldig mye angst og depresjon og att jeg sliter en del noe som gör det vanskelig å gå ut dören. Bare en tur på butikken tar veldig mye energi om jeg i det hele tatt kommer meg på butikken. Men for å svare på spörsmålet så ganske isolert og alene igrunn då jeg heller ikke har noen venner eller noe
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #5 Skrevet 6. juni 2020 Lever som vanlig nå. Holder avstand til fremmede, men ikke til familie og venner. Har ikke deltatt på noe større arrangement, og den største sammenkomsten jeg har vært på har vel vært rund 10 personer kanskje. Jobber på kjøpesenter, så treffer mye forskjellig folk. Anonymkode: 4190f...2c7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #6 Skrevet 6. juni 2020 Lever som vanlig, men har et klart ekstrafokus på hygiene. Håndvask langt oftere enn vanlig, og bruker en del håndsprit om jeg har vært på butikken eller andre steder. Jeg har også ekstra fokus på å holde avstand fra de jeg møter på min vei, samt jeg har styrt unna besøk til familie med helseutfordringer/"risikogruppen". Frem til nå nylig, hvor de var klare på at nå ville de ha besøk. Nå skal det legges til at å leve som vanlig for meg, er å leve nesten i karantene for mange andre, grunnet annen sykdom. Anonymkode: ab7ce...c16
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #7 Skrevet 6. juni 2020 Jeg lever tilnærmet normalt. Er introvert fra før av, og pleier derfor ikke være sammen med andre enn min mann, mine to barn, og min beste venninne. Egentlig veldig deilig å slippe skolearrangementer som vi "må" delta på. Den største forandringen er at bedriften jeg jobbet i, gikk konkurs pga koronastengt. Så jeg har ikke en jobb å gå til lengre... Jobbet deltid, men merker godt at både lønn og kolleger er ute av livet mitt😔 Anonymkode: dbde4...7e7
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #8 Skrevet 6. juni 2020 Lever som vanlig minus klemming av øvrig familie. Nå er vi veldig introverte og avsosiale da, så har ikke vært ute å drikki/festet/på resturant på noen år uansett, er ikke så fan av det. Men går på jobb begge to (helsevesenet) også er vi hjemme å koser oss. Vært et par ganger med øvrig familie (foreldre/søsken) etter coronaen, eneste forskjellen er at vi sitter med avstand og ikke klemmer Anonymkode: 13c39...c6f
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #9 Skrevet 7. juni 2020 Har hjemmekontor, og kan fortsatt ikke trene organisert. Utover det er det relativt normalt. Anonymkode: b571b...afc 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #10 Skrevet 7. juni 2020 Her går livet som normalt. Er aldri ute å spiser, så er ikke noe forandring der. Vi holder avstand i butikken og er mer nøye med håndvask. Har tre familier/venner vi i familien henger med, samme som i pandemien. Så heller ikke noe nytt der. Eneste er at barna er på skole, og er med flere venner. Men de er jo ofte med de samme. Aktiviteter er begynt som normalt. Jeg liker 1m avstand på butikk, og håper det fortsetter. Hater folk som står oppi deg i butikk. Anonymkode: e0a3e...f41
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #11 Skrevet 7. juni 2020 Som enslig ufør har jeg levd omtrent som normalt hele tiden, bortsett fra at jeg ikke har spist på kafé og bare vært noen få snarturer på kjøpesenteret. Anonymkode: a8169...f91
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #12 Skrevet 7. juni 2020 Jobber, spiser, sover, for å ikke spre smitte. Derfor er det provoserende å se at så mange har gått tilbake til et "vanlig" liv nesten, for dette er på ingen måte over. Når folk ikke greier å begrense seg uten myndighetspålagte tiltak, så er det nettopp det vi vil oppleve til høsten, altså en ny runde med nestengning. Anonymkode: f93b1...d6a 1
tussi84 Skrevet 7. juni 2020 #13 Skrevet 7. juni 2020 Lever nærmest som normalt nå. Holder avstand til fremmede, mye håndvask, og unngår helst kollektivt om jeg kan, men det er det. Vi er sammen med familie av og til, har vært på restaurant et par ganger, drar på butikker både for kleskjøp og mat, og møter folk ute på kafe.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #14 Skrevet 7. juni 2020 Jeg har vært i full jobb hele tiden men på hjemmekontor , kommer ikke tilbake på kontoret før over sommeren tror jeg. Var ikke veldig mye ute før heller men var hvertfall jevnlig ute og spiste/tok noen øl (kanskje 2-3 ganger i mnd) - ganske ofte innom kaffesjapper/takeaway for å ta med noe . Trente jevnlig på sats - har begynt å bli med på utendørstreningene. Tenker jeg skal trene inne så snart de åpner men være nokså forsiktig/renslig. Siden det stengte ned i mars har jeg tatt tbanen 1 gang i kanskje 6 stopp - bussen en gang 1 stopp ellers bare gått/syklet, Har vært et par ganger utenom Oslo men da kjørt bil. Nå treffer jeg venner via å gå turer . ikke hatt besøk hjemme eller vært på besøk. Fungerer forsåvidt ok men savner det å kunne gjøre hva man vil hvor man vil med hvem man vil - MEN velger å ta hensyn til rådene som gjelder og da blir det et ytterst rolig liv inntil videre. Anonymkode: 52f71...222
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #15 Skrevet 7. juni 2020 Lever helt normalt, bruker sprit før jeg handler og vasker hender nøye når jeg kommer hjem. Går på byen og har hele tiden jobbet tett med 30 + kollegaer. Her jeg bor finnes det ikke smitte. Anonymkode: 53180...deb
Anbefalte innlegg