Gå til innhold

Alkoholiker?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor tidlig legger egentlig moren din seg? Hvis han kun drikker i smug etter at hun har lagt seg, og det er øl det er snakk om, og han går ut inni mellom for å fylle på koppen... Hvordan kan han være sløv? Det går mange øl før man blir sløv 😮

Det lukter mye av øl. Hvis du vil ha en samtale om det, så kan du f.eks. si: Jeg lukter at du drikker øl, kan ikke jeg også få en? Etter det har du samtalen din, enten du får en eller ikke.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skumle er hvis det utarter.

Fungerer han i hverdagen? Eller mister han grepet på jobb og privatliv? (Siden du er i tjueårene har jeg tillatt meg å anta at han ikke har pensjonert seg enda) Er det bare på kveldene, hver kveld?

Det er jo lett på lukta å finne ut om han røyker eller ikke på disse "lufteturene" sine - på den annen side utelukker ikke det ene det andre.

Det er forskjell på drikke øl og brennevin. Det jeg ikke liker er at han ikke gjør dette åpenbart og freidig, for det kan indikere at det er noe skam inne i bildet. Hvis han sliter med noe, og drikker i smug for å få fred, så forsterker han det negative, han føyer skam til skade: "her sliter jeg med xx, og dertil sitter jeg her å drikker." Det er slik at alkoholen forsterker det du går inn med: positivt blir bedre, negativt blir verre, og smugdrikkeren får skammen på toppen av det forsterkede negative.

Så må jeg understreke at jeg er amatør. Men jeg har en viss erfaring med smugdrikkende periodefylliker både fra arbeid og privat.

AnonymBruker
Skrevet

Mor legger seg gjerne rundt 22:30, og etter det er han lenge ute for å røyke. Så tar han jevnlige "røykepaiser i løpet av kvelden. Det er mulig han ikke er synlig beruset, men at jeg merker det fordijeg ser etter det. I tillegg drikker han jo øl i termoskoppen 😥

Ts

Anonymkode: 532c5...3a4

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, draug 75 skrev:

Det skumle er hvis det utarter.

Fungerer han i hverdagen? Eller mister han grepet på jobb og privatliv? (Siden du er i tjueårene har jeg tillatt meg å anta at han ikke har pensjonert seg enda) Er det bare på kveldene, hver kveld?

Det er jo lett på lukta å finne ut om han røyker eller ikke på disse "lufteturene" sine - på den annen side utelukker ikke det ene det andre.

Det er forskjell på drikke øl og brennevin. Det jeg ikke liker er at han ikke gjør dette åpenbart og freidig, for det kan indikere at det er noe skam inne i bildet. Hvis han sliter med noe, og drikker i smug for å få fred, så forsterker han det negative, han føyer skam til skade: "her sliter jeg med xx, og dertil sitter jeg her å drikker." Det er slik at alkoholen forsterker det du går inn med: positivt blir bedre, negativt blir verre, og smugdrikkeren får skammen på toppen av det forsterkede negative.

Så må jeg understreke at jeg er amatør. Men jeg har en viss erfaring med smugdrikkende periodefylliker både fra arbeid og privat.

Takk for svar. Jeg vet at han både røyker og drikker nå han er ute. At han røyker er ingen hemmelighet, det har han alltid gjort. 

Han fungerer godt i hverdagen, full jobb, mye sammen med barnebarn (mine nevøer og nieser), fikser i hagen osv. Er bare redd det skal eskalere, og at det er mer enn jeg ser. 

Tusen takk for svar og støtte ❤❤

Anonymkode: 532c5...3a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...