Gå til innhold

Forslag til alenereiser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på tur alene i sommer og trenger tips til hvor og hva jeg kan finne på. Jeg er ganske aktiv, liker fjell, sykling, sjø, god mat og kulturliv. Vil gjerne dra på tur med andre, men har ingen å dra med selv.
Noen tips?

Anonymkode: 8d211...e15

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Aniita
Skrevet

I Norge eller utland?

Ellers så elsker jeg å dra til enkelte gresker øyer, de som ikke er kommersielle og overfylt med turister som f.eks Kefalonia, Samos, Alonissos, Naxos, Karpathos. Jeg drar ofte alene. Er supertrygt på de stedene. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Aniita skrev:

I Norge eller utland?

Ellers så elsker jeg å dra til enkelte gresker øyer, de som ikke er kommersielle og overfylt med turister som f.eks Kefalonia, Samos, Alonissos, Naxos, Karpathos. Jeg drar ofte alene. Er supertrygt på de stedene. 

Takk for tips! Jeg har veldig lyst til å dra til utlandet og Hellas høres fantastisk ut. Drar du på uorganiserte turer? Hva bruker du å finne på der?

Gjest Aniita
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Jeg har veldig lyst til å dra til utlandet og Hellas høres fantastisk ut. Drar du på uorganiserte turer? Hva bruker du å finne på der?

Jeg reiser med Apollo eller Ving. 

Siden jeg ikke har lappen får jeg dessverre ikke leid bil. Det er så mye fantastisk å se der nede. Så i stedet lever jeg badelivet, på dagtid. Spiser lunsj og middag på restaurant. Drar på shopping om kveldene og gjerne på pub. 

På Kreta er det en ganske stor by, Chania, som ligger ved sjøen og har masse herlige mat og shoppingmuligheter :) Gammel historie også.

Da jeg var på Samos for tre år siden var jeg på et veldig rolig sted. Flere unge jenter ved hotellet som reiste alene. Herlig atmosfære ved bassenget. Stranden var tom for masseturisme. Rent klart vann. Det var bare en liten hovedgate på hele stedet, Votsalakia, men det var mer enn nok for meg :) Følte jeg kunne smelte inn i omgivelsene liksom. Følte meg ikke ensom - noe jeg derimot gjør hvis jeg reiser et sted hvor det er stappfullt med folk og familier som sitter sammen ute.

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har fått med deg at du ikke kan reise til utlandet i sommer, eller? 🤔😉

Jeg har reist en del rundt alene i Norge på sommerstid, bare pakket teltet og gått i fjellet. 

Anonymkode: dd3fd...830

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har fått med deg at du ikke kan reise til utlandet i sommer, eller? 🤔😉

Jeg har reist en del rundt alene i Norge på sommerstid, bare pakket teltet og gått i fjellet. 

Er det forbudt å reise ut av landet?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det forbudt å reise ut av landet?

Nei, men reiseforsikringen din er nok ikke gyldig, i tillegg til karantene når man må hjem. Spania returnerte en haug med nordmenn i går, siden de har stengt grensene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer også på hva man kan gjøre alene i Norge. Pleier å dra på storbyferie alene, men ferie alene i Norge strever jeg medå komme på gode alternativer til. 🤔

Anonymkode: d485e...ff4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke planer om tur før i august. Kommer uansett ikke til å dra til Spania, men kanskje et annet land. Hellas har feks veldig lite smitte, mye mindre enn Norge.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men reiseforsikringen din er nok ikke gyldig, i tillegg til karantene når man må hjem. Spania returnerte en haug med nordmenn i går, siden de har stengt grensene. 

De fleste åpner grenene, og mange reiseforikringer gjelder. ENeste er at man kanskje må 10 dager i karantene når man kommer hjem - men det er jo null stress.

Anonymkode: e9c8a...5b7

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer også på hva man kan gjøre alene i Norge. Pleier å dra på storbyferie alene, men ferie alene i Norge strever jeg medå komme på gode alternativer til. 🤔

Anonymkode: d485e...ff4

I Norge blir det fort veldig dyrt eller oppbestilt... Føler det eneste alternativet er fjelltur a la hytte til hytte. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste åpner grenene, og mange reiseforikringer gjelder. ENeste er at man kanskje må 10 dager i karantene når man kommer hjem - men det er jo null stress.

Ja, søsteren min kom akkurat til Norge på besøk fra Tyskland. Hun må være i karantene hos mine foreldre til hun drar hjem igjen. Men det var ingen kontroll av noe som helst på flyplassen. Ingen som spurte hvor hun kom fra eller hva hun skulle. Ingen råd eller informasjon...

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

If og Tryg sier at den ikke gjelder, hos gjensidige er det veldig mange forbehold. Etter 20. August er det kanskje bedre, hvis UD ikke endrer reiseråd før det. Hvor gøy er det egentlig på ferie, dersom man må forholde seg til en haug med smittevernstiltak, uansett. 

Hytte til hytte må man forøvrig bestille på forhånd. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

If og Tryg sier at den ikke gjelder, hos gjensidige er det veldig mange forbehold. Etter 20. August er det kanskje bedre, hvis UD ikke endrer reiseråd før det. Hvor gøy er det egentlig på ferie, dersom man må forholde seg til en haug med smittevernstiltak, uansett. 

Hytte til hytte må man forøvrig bestille på forhånd. 

Jeg har reiseforsikring gjennom kredittkortet jeg bruker. Kunne ikke finne noe sted i vilkårene at denne var endret pga covid.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, søsteren min kom akkurat til Norge på besøk fra Tyskland. Hun må være i karantene hos mine foreldre til hun drar hjem igjen. Men det var ingen kontroll av noe som helst på flyplassen. Ingen som spurte hvor hun kom fra eller hva hun skulle. Ingen råd eller informasjon...

Jeg kom til Norge for noen dager siden. Har norsk pass. De med norsk pass ble tatt til side ved ankomst. Passene ble scannet, og alle ble fotografert. Og så var det rett ut av flyplassen. Ingen annen info. 

Men jeg vet at det er karantene i 10 dager. Tror nok de aller fleste andre vet dette også. Men hadde faktisk forventet å få et ark med litt info eller noe sånt. 

Anonymkode: 85e58...ac1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...