Gå til innhold

trene og overvekt

Anbefalte innlegg

Gjest MrTeddy29
Skrevet (endret)

asdas

Endret av MrTeddy29
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du ikke har trent på så lenge burde du nok begynne å gå i raskt tempo i motbakker (nå er det jo fjelltursesong, så dette er en flott mulighet) fremfor å jogge da sistnevnte kan bli for belastende til å begynne med. Jeg har aldri vært utrent, så kan ikke svare på hva som er vanlig ift det, men når jeg presser meg selv til å gå raskt på fjelltur f.eks så er det jo ikke akkurat veldig godt der og da. Det er jo veldig ubehagelig egentlig, men jeg er så vant til det da jeg alltid har stått på til jeg har fått blodsmak i munnen at jeg ikke registrerer det som direkte vondt.

Anonymkode: 9a9b0...b28

AnonymBruker
Skrevet

Du fikk jo mange svar i den andre tråden..

Det er ikke rart at du får vondt når du har vært så inaktiv og i tillegg er så tung. Musklene må trenes opp. Det positive er at musklene trenes opp ganske raskt når man bare bruker de. Foreslår at du presser litt, men ikke for mye i starten. Hva dette innebærer er det bare du selv som kan avgjøre. 

Du bør unngå jogging. Belastningen på beina dine vil sannsynligvis bli for stor, og du vil ende opp med en smertefull beinhinnebetennelse eller andre skader. Jeg var selv sykelig overvektig da jeg forsøkte meg på jogging. Selv nå når jeg veier 35 kilo mindre og er rimelig godt trent, kan jeg ikke jogge fordi jeg får beinhinnebetennelse igjen. Det er ikke verdt å jogge nå og samtidig risikere at du blir plaget med beinhinnebetennelse. Faktum er at du er så tung og er så dårlig trent at du har vel så mye igjen av en gåtur.

Minner deg på at trening er gram mens kosthold er kilo. Den største jobben for å klare vektnedgang, den er på kjøkkenet. 

Anonymkode: baa5d...b78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...