Gå til innhold

Barnehage- Overflytning

Anbefalte innlegg

Gjest Stephanie
Skrevet

Vi skal flytte til en annen bydel i Oslo. Det er ikke så veldig langt unna egentlig, og jeg kunne egentlig tenkt meg at datteren min fortsetter i den barnehagen hun går i nå et år til. Kan man fortsatt beholde barnehageplassen selv om man flytter, eller må man søke om overflytting. Datteren min har kun et år igjen i barnehagen før hun begynner på skolen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren din burde kunne gå i den barnehagen hun gr i nå. Det har da ikke noe å si hvor dere bor.

Gjest Bambi:)
Skrevet

Vil ikke tro det er noe problem å fortsette i den gamle barnehagen, jobber selv i barnehage der barn har flyttet ganske langt vekk, men fortsetter for det:)

Men det jeg tenker på er, hvis dere blir overflyttet til en annen skolekrets (noe dere sannsynligvis gjør) vil hun, hvis hun fortsetter i den gamle barnehagen, ikke få noen hun kjenner i klassen. Så hvis hun tilpasser seg lett, bør dere tenke over det å flytte henne til en barnehage der hun kan skaffe seg noen skolevenner, det er lettere å bli kjent med de andre barna i en barnehage:)

Men hvis dere vet at innkjøringa blir tøff for henne, bør hun bli i den gamle bhg, og heller hjelpe henne med å bli kjent med barna i nabolaget slik at hun ikke står helt utenfor første skoledag, kan være nifse greier det der:)

Dere bestemmer selv hva dere vil gjør, dette var bare en liten tanke fra meg:)

Gjest Gjesta
Skrevet

Tidligere var det slik at du kunne beholde plassen selvom du flyttet til en annen bydel, og at det var din nye bydel som var piktig til å skaffe deg en plass i din nye bydel. Jeg vet ikke om du har krav på å få beholde plassen der barnet går nå i sin gamle bydel. Ring bydelskontoret og hør.

I den barnehagen jeg jobber har vi til og med barn fra andre fylker, men vi er privat så jeg regner med at reglene kan være annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...