Fru Uperfekt Skrevet 6. juni 2020 #21 Skrevet 6. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har slike, men tror mine trenger strøm for å fylles/tømmes...? Anonymkode: d1595...c8e Det må de Men syns, personlig, de med innebygd pumpe er tull er bedre med ekstern. (Har brukt begge deler)
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #22 Skrevet 6. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er galt med å ha litt comfort på camping? Ts har bil og har plass til disse madrassene hvis hun og datteren foretrekker disse fremfor de tynne som man kjenner bakken igjennom. Jeg legger bare ved forslag, så kan ts velge ut de forslagene hun finner aktuelle, så da slipper du og komme og kritisere andres forslag. Vi er forskjellige skjønner du. Anonymkode: b418a...859 Takk for tips 😊 ts Anonymkode: d1595...c8e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #23 Skrevet 6. juni 2020 11 minutter siden, Fru Uperfekt said: Stormkjøkken, gå for rødsprit det er tryggest å starte med https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/sport-og-fritid/turutstyr/turutstyr-f58f80b4/easy-camp-stormkjokken?variantCode=263309&gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjw_ez2BRCyARIsAJfg-ksEwifjUMjvIO8dRljNIWxOx36eH1VDXM62_YDQVI83EgCr2LD0q9QaApAbEALw_wcB Gass er betraktelig enklere og tryggere enn rødsprit. Anonymkode: bce00...ee1 2
Meadow Skrevet 6. juni 2020 #24 Skrevet 6. juni 2020 Pumpe til madrass: https://jysk.no/hage/luftmadrasser/pumper/luftpumpe-tornado-12v-220v Veldig kjekt å ha. Kan også brukes til badedyr etc.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #25 Skrevet 6. juni 2020 Vi har campet masse. Mest fricamp og det vi har med er: Telt Liggeunderlag og sovepose Kaffekjele og turkopper Ved Mat Myggspray eller sitron Skiftetøy og toalettsaker, og våtservietter Vann Bålpinner Anonymkode: 506d3...a16
Fru Uperfekt Skrevet 6. juni 2020 #26 Skrevet 6. juni 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gass er betraktelig enklere og tryggere enn rødsprit. Anonymkode: bce00...ee1 La oss være enig i å være uenige. Har sett feilt bruk av begge og da er rødsprit tryggere (har skadet minst) Rødsprit er og billigst inngangsbillett pga stormkjøkken pakkene og billig brennstoff. (For å fjerne mye sot tilsetter en litt vann i rødspriten) Endret 6. juni 2020 av Fru Uperfekt 1
Fru Uperfekt Skrevet 6. juni 2020 #27 Skrevet 6. juni 2020 8 minutter siden, Meadow skrev: Pumpe til madrass: https://jysk.no/hage/luftmadrasser/pumper/luftpumpe-tornado-12v-220v Veldig kjekt å ha. Kan også brukes til badedyr etc. Den der er gull, vi har hatt vår i snart 10 år 😊 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #28 Skrevet 6. juni 2020 6 minutter siden, Fru Uperfekt said: La oss være enig i å være uenige. Har sett feilt bruk av begge og da er rødsprit tryggere (har skadet minst) Rødsprit er og billigst inngangsbillett pga stormkjøkken pakkene og billig brennstoff. (For å fjerne mye sot tilsetter en litt vann i rødspriten) Nei, du tar beint frem feil, og brannvesenet er enig. Gassflammen er konsentrert rundt apparatet, og flammen er klart synlig. Rødspritflammen kan være nesten umulig å se i sollys, og litt søl med spriten kan føre til både brann og alvorlige brannskader. Det forekommer langt flere ulykker med rødsprit hver år, enn med gass. Jeg bruker av og til rødsprit selv, men det er ingen tvil om hva som er tryggest. Ville aldri anbefalt det til en nybegynner. https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/Rm79W/rdsprit-er-livsfarlig https://brannvernforeningen.no/nyheter/2017/08/pressemelding/ https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/M419J/tre-brannskadd-i-ulykke-paa-risoer-barneskole Anonymkode: bce00...ee1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #29 Skrevet 6. juni 2020 42 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Telt https://www.biltema.no/fritid/friluftsliv-og-camping/telt/popup-telt-2000039917 Dette tror jeg blir litt for simpelt... Er forberedt på å betale noen tusen for telt. ts Anonymkode: d1595...c8e 1
Fru Uperfekt Skrevet 6. juni 2020 #30 Skrevet 6. juni 2020 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette tror jeg blir litt for simpelt... Er forberedt på å betale noen tusen for telt. ts Anonymkode: d1595...c8e Var usikker på busjettet , derav et billig et. Vi har faktisk alltid et lite tomanns liggende i bilen for bare må sove litt på rasteplass formål. Et eller to soverom? Du har og de en fester til bil Jeg ville anbefalt 2 med ståhøyde i mellomtommet Endret 6. juni 2020 av Fru Uperfekt 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #31 Skrevet 7. juni 2020 Når dere skal på campingtur med bil bør dere prioritere godt liggeunderlag. Ta også med nok med varme klær for det kan fort bli kald om natten og kvelden. Kokesett (stormkjøkken) er greitt å ha med. Jeg har et som går på gass. (Godt med varm kaffi om morgenen!) Gå til en god sportsbutikk og spør om råd om telt. En viktig detalj for fricamping: Toalettpapir. Anonymkode: 8068f...110 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #32 Skrevet 7. juni 2020 Lurt å planlegge matlaging på primus, finnes mange tips på feks Instagram (#primusmat feks). Tenk at dere må ha alt til måltidet; bestikk, fat, evt krydder i små beholdere. Våtservietter er veldig greit å ha med i bilen. Anonymkode: 4a675...05e
Meadow Skrevet 8. juni 2020 #33 Skrevet 8. juni 2020 (endret) På 7.6.2020 den 9.15, AnonymBruker skrev: En viktig detalj for fricamping: Toalettpapir. Anonymkode: 8068f...110 Og en liten spade så dere kan grave ned dritten. Kjøp toalettpapir som løser seg lett opp, f.eks på Biltema. Endret 8. juni 2020 av Meadow La til..
Schadenfreude Skrevet 8. juni 2020 #34 Skrevet 8. juni 2020 Hvis du har plass og budsjett, anbefaler jeg et telt med god ståhøyde i oppholdsrommet og isydd bunn. Ta med sånne enkle pikniktepper til å ha under liggeunderlag og i oppholdsrommet. Da blir det lunt og noenlunde insektsfritt inne i teltet. Jeg ville heller gått for gode, selvoppblåsbare liggeunderlag (blanding av skum og luft du blåser inn) fremfor luftmadrass, rett og slett fordi det er mer komfortabelt. De store luftmadrassene blir kjølig fra bakken og temperaturen rundt. Hvis dere camper med strøm, har IKEA en liten, enkel portabel induksjonstopp. Mange campingplasser har også felles kjøkken. Legg litt penger i noen gode stoler hvis du har plass og råd. Det er ikke så koselig å forsøke å slappe av på kvelden i ukomfortable stoler.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2020 #35 Skrevet 9. juni 2020 Hadde med meg presskanne og vannkoker på telttur for et par år siden. Vi kjøpte middag ute, og lagde bare tørrmat selv. Hvis du skal kjøpe telt er det som flere sier kjekt med høyde nok til å stå.(for campingtur, ikke fjelltur kanskje). Bestilte telt selv i helga og gikk for Coleman som hadde mørke soverom(kjekt i nord på sommeren fant vi ut). Også greit med en ekstra plass i teltet, så blir det ikke så trangt, altså 4manstelt til 3personer osv. Anonymkode: 2b4f2...268
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå