AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Jeg kjenner virkelig på forskjellen mellom kvinnelig mannfolk. Vi er i 30-årene. Ingen av mine venninner gjør noe lenger, alle sitter med ungene og inviterer man dem på noe kommer alltid avlysninger eller unnskyldninger som at «han tar ikke flaske» eller «har ikke barnevakt» osv. Merkelig nok ser det ikke ut til å gjelde for gutta.🤣 Samboer er ute 1-2 ganger i uken, med kompiser som har unger i 0-2 års alderen. For dem virker det aldri til å være en stopper. For all del, unner dem det, men hvorfor er vi jentene så gørr kjedelige?! Jeg blir sikkert sånn selv snart da 🤷🏻♀️ (noen uker til første unge i hus).😅 Men synes det er rart at selv de med 2-5 åringer synes det er vanskelig å komme seg ut og helst bare vil sitte hjemme. Anonymkode: f6b38...794 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner virkelig på forskjellen mellom kvinnelig mannfolk. Vi er i 30-årene. Ingen av mine venninner gjør noe lenger, alle sitter med ungene og inviterer man dem på noe kommer alltid avlysninger eller unnskyldninger som at «han tar ikke flaske» eller «har ikke barnevakt» osv. Merkelig nok ser det ikke ut til å gjelde for gutta.🤣 Samboer er ute 1-2 ganger i uken, med kompiser som har unger i 0-2 års alderen. For dem virker det aldri til å være en stopper. For all del, unner dem det, men hvorfor er vi jentene så gørr kjedelige?! Jeg blir sikkert sånn selv snart da 🤷🏻♀️ (noen uker til første unge i hus).😅 Men synes det er rart at selv de med 2-5 åringer synes det er vanskelig å komme seg ut og helst bare vil sitte hjemme. Anonymkode: f6b38...794 Mellom kvinner OG mannfolk skulle det stå Anonymkode: f6b38...794
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #3 Skrevet 7. juni 2020 Kan bare snakke for min egen del, og jeg merker det er ganske lett å finne på unnskyldninger til å gå ikke gå ut. For det første er jeg syyyykt sliten etter en dag, og det å krølle seg på sofaen frister mest, dessverre. Og jeg tenker mye på at jeg kanskje må opp noen ganger på natta, og opp i 5-6-tida på morgenen. Jeg kunne tenkt meg å være mer sosial på dagtid med eller uten barna, men da er jeg mest opplagt iallefall. Anonymkode: 1e267...392 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #4 Skrevet 7. juni 2020 Hadde slike venninner, ufattelig slitsomt. Så beholdt guttevennene mine og er ofte ute med de. Hos oss er det min mann som sitter hjemme helg etter helg 😅 Anonymkode: edb03...228 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #5 Skrevet 7. juni 2020 Når babyen her var baby, så var det jeg som tok våkennettene,hver natt. Og jeg var ufattelig sliten. Og syntes der var vanskelig å dra uten baby. Gjorde det noen ganger, mens slekt passa baby. Og var godt, men jeg ønsket helst å finne på noe med sambo om jeg først skulle ut å finne på noe. Og da trengte vi barnepass. Nå hadde jeg ikke så mange venner heller, så var jo sjelden noe problem. Og fest frista lita med en baby jeg måtte amme flere ganger på natta, og være våken med. Nå som barnet er passert 2 år, så har han fortsatt våkennetter, som jeg må ta, og om sambo tar det, våkner jeg, da vi sover vegg i vegg med guttungen. Og nå er jeg gravid med mye kynnere, smerter og bekkenløsning i 3.trimester, så nå er sofaen best på kvelden etter barnet er lagt. Også har vi ting å gjøre i huset som blir prioritert. Derfor er jeg ytterst sjelden ute. Kvalitetstid med familien er veldig viktig, og for egen form. Anonymkode: 86c25...d23
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #6 Skrevet 7. juni 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner virkelig på forskjellen mellom kvinnelig mannfolk. Vi er i 30-årene. Ingen av mine venninner gjør noe lenger, alle sitter med ungene og inviterer man dem på noe kommer alltid avlysninger eller unnskyldninger som at «han tar ikke flaske» eller «har ikke barnevakt» osv. Merkelig nok ser det ikke ut til å gjelde for gutta.🤣 Samboer er ute 1-2 ganger i uken, med kompiser som har unger i 0-2 års alderen. For dem virker det aldri til å være en stopper. For all del, unner dem det, men hvorfor er vi jentene så gørr kjedelige?! Jeg blir sikkert sånn selv snart da 🤷🏻♀️ (noen uker til første unge i hus).😅 Men synes det er rart at selv de med 2-5 åringer synes det er vanskelig å komme seg ut og helst bare vil sitte hjemme. Anonymkode: f6b38...794 Helt enig. Til og med i utdrikningslag har jentene vært kjipe. Dette har vært på lørdag, og de ville ikke bli fulle fordi de skulle leke med ungene dagen etter. Hallo, man kan leke med ungene i mange år, utdrikningslag er noe man kanskje holder en gang for sin venninne. En annen gang var vi på jentetur til Barcelona. Det tok av fredag kveld, men lørdag kveld hadde de med strikketøy på byen (!?!). De ville ikke bli fulle så de var dårlige søndag og mandag.. Disse problemstillingene gjelder tydeligvis ikke gutta. Jeg personlig synes det er stas med en kveld på byen innimellom, men det skjer kun hvis gutta er med. Anonymkode: 62aa5...2af
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #7 Skrevet 7. juni 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Til og med i utdrikningslag har jentene vært kjipe. Dette har vært på lørdag, og de ville ikke bli fulle fordi de skulle leke med ungene dagen etter. Hallo, man kan leke med ungene i mange år, utdrikningslag er noe man kanskje holder en gang for sin venninne. En annen gang var vi på jentetur til Barcelona. Det tok av fredag kveld, men lørdag kveld hadde de med strikketøy på byen (!?!). De ville ikke bli fulle så de var dårlige søndag og mandag.. Disse problemstillingene gjelder tydeligvis ikke gutta. Jeg personlig synes det er stas med en kveld på byen innimellom, men det skjer kun hvis gutta er med. Anonymkode: 62aa5...2af Mine drar ikke på noe jentetur engang, bare samboer som stadig er på «gutteturer» og «gutte-ditten-og-datten».🤣 Føler jeg ikke nødvendigvis må ut på byen, selvom jeg gjerne kan gjøre det gitt flere ukers mellomrom også, men bare det å feks pynte seg og gå på restaurant og ta en drink i baren etterpå eller liknende LITT oftere enn en gang i halvåret hadde vært hyggelig.. igjen fordi det og blir utrolig skjev fordeling mellom det sosiale livet til samboeren og meg. Merker at jeg litt vel ofte er på middagsbesøk hos mamma og pappa rett og slett fordi jeg ikke har noe annet å finne på, og samboer er ute og har det gøy. Det er også ekstremt lite med par-treff. For min del kan folk gjerne ha med barn og, men virker som «gutta» helst vil bort fra ungene og konene/samboerne, mens damene ikke har lyst til å gjøre annet enn å være med sin familie. Anonymkode: f6b38...794 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #8 Skrevet 7. juni 2020 Her er samboeren absolutt mer ute enn meg. Vi har en på to og en på fire mnd. Hun på fire mnd. fullammes, og vi har ikke øvd på flaske, så akkurat nå er det enklest å bare være hjemme med henne. Grunnen her er nok blant annet at samboeren er mer sosial enn meg i utgangspunktet. Men jeg savner vennekvelder, kjenner jeg. Jeg skulle ønske noen av vennene mine var med på sosiale treff tilrettelagt ut i fra at vi har barn nå. Å møtes hjemme hos en av oss og lage god mat sammen etter at barna er lagt, at jeg f.eks. kunne ta med meg babyen til ei venninne som også har baby mens mannen var hjemme med toåringen. Og så kunne vi lagt barna og skravlet og kost oss, med noen ammepauser, så lenge vi orket. Sånn en gang i blant. Men jeg har ikke fått noen med på det. Vi har en baby som er lett å legge selv om hun våkner en del på natta, så dermed er dette et mulig scenario i mitt hode. Jeg skulle gjerne møttes helt uten barn og, men behovet mitt er først og fremst for å være litt sosial med andre voksne, ikke å dra på byen. For mange tror jeg det handler om at de er utslitte, og den egentiden de har blir brukt på husarbeid og å slappe av på sofaen eller på å pleie parforholdet. Anonymkode: 6a84a...f46
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #9 Skrevet 7. juni 2020 Så lenge man har barn under 1 år som ammes, så ER det forskjell på mødre og fedre. Jeg går ikke fra en skrikende baby som ikke vil ta flaske. Ellers så prioriterer vi jobben til mannen min hanske høyt, han er eiendomsmegler og jobber mye kveld og helg. Det sagt, så er jeg faktisk en av de av venninnene mine som sjeldneste avlyser. Jeg liker godt å være sosial, så da prioriterer jeg det. Anonymkode: 67936...fa0
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #10 Skrevet 7. juni 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Så lenge man har barn under 1 år som ammes, så ER det forskjell på mødre og fedre. Jeg går ikke fra en skrikende baby som ikke vil ta flaske. Ellers så prioriterer vi jobben til mannen min hanske høyt, han er eiendomsmegler og jobber mye kveld og helg. Det sagt, så er jeg faktisk en av de av venninnene mine som sjeldneste avlyser. Jeg liker godt å være sosial, så da prioriterer jeg det. Anonymkode: 67936...fa0 Jeg synes det er forskjell også på de med barn i 1-6års alderen 🤷🏻♀️ Anonymkode: f6b38...794
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #11 Skrevet 7. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er forskjell også på de med barn i 1-6års alderen 🤷🏻♀️ Anonymkode: f6b38...794 Når man har sluttet å amme, så kan da far like gjerne som mor være hjemme med barna en kveld. Anonymkode: 67936...fa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå