AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Vi var gift i 17 år og ble separert nå i april. Ble enige i februar om å gå fra hverandre. Alt er vennskapelig og greit. Har tre barn i tenårene sammen. Når er det greit å begynne å date? Er det noen som vil dele erfaringer? Anonymkode: e6fc0...74e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Ble også separert nå i april etter 13 år sammen. Har 4 barn hvor yngste er baby. Samarbeider godt og er fortsatt venner. Men Hadde blitt knust om eksmannen min begynte å date nå. Anonymkode: 3a6d2...d7e
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 Er du virkelig klar for å starte på nytt??? Hva med å finne deg selv og stå litt på egne ben???? Anonymkode: 68575...6db 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #4 Skrevet 6. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du virkelig klar for å starte på nytt??? Hva med å finne deg selv og stå litt på egne ben???? Anonymkode: 68575...6db Jeg er ikke klar for det ennå, nei. Jeg nyter det å være alene og trives i eget selskap. Jeg lurer likevel på når man begynner så smått å date igjen. Andres erfaringer er fint å høre. Anonymkode: e6fc0...74e 1
Jdz Skrevet 6. juni 2020 #5 Skrevet 6. juni 2020 4 måneder og 23 dager for menn. 5 måneder og 7 dager for kvinner. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #6 Skrevet 7. juni 2020 Mange dater med en gang og det er jo ikke noen lov som gjelder dette. Men mitt råd til deg er at du tar det med ro med datingen en stund, kanskje et års tid. For det første er det (bør i alle fall være) en livskrise å gjennomgå et samlivsbrudd, og du er bare så vidt i gang med separasjon i april. For det andre har du tenåringsbarn, så du bør være der fullt og helt for dem i denne vanskelige tiden for dem (for du vet at skilsmisse er verst for tenåringer?). For det tredje, virker det temmelig desperat å kaste seg ut i dating for å finne ny partner så fort, mange vil nok se litt ned på deg for det. Det siste er sikkert for de fleste det minst viktige, men mitt råd er å ha litt selvrespekt og være 100% mor de neste månedene. Min livet er et virvar av valg, så hvem vet hva som er rett og hva du kommer til å gjøre..... Anonymkode: 3113b...280 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #7 Skrevet 7. juni 2020 Akkurat når man vil. Anonymkode: 7b124...5b6 5
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #8 Skrevet 7. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ble også separert nå i april etter 13 år sammen. Har 4 barn hvor yngste er baby. Samarbeider godt og er fortsatt venner. Men Hadde blitt knust om eksmannen min begynte å date nå. Anonymkode: 3a6d2...d7e Han er jo singel og kan gjøre som han vil. Anonymkode: 7b124...5b6 5
Cascol Skrevet 7. juni 2020 #9 Skrevet 7. juni 2020 Jeg tenker at det er noe du må kjenne på selv, om du er klar for å date. Mange ting spiller inn, og det er kun du som kan avgjøre hva som er best for deg og din familie. Vi er godt gift og har ikke planer om å gå fra hverandre, men vi har snakket om temaet. Vi tenker at separasjon er en slags tenkepause før en eventuell skilsmisse, og at å date for raskt gjør at man ikke får kjenne på hverken det å være alene eller eventuelt savn etter den partneren man har hatt. Så vi er (i hvert fall i teorien) enige om at dating venter til etter skilsmissen. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #10 Skrevet 7. juni 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ble også separert nå i april etter 13 år sammen. Har 4 barn hvor yngste er baby. Samarbeider godt og er fortsatt venner. Men Hadde blitt knust om eksmannen min begynte å date nå. Anonymkode: 3a6d2...d7e Ikke beskymre deg. Han med 4 barn blir ikke særlig attraktiv på dagens datingsmarked😆 Anonymkode: d0092...da8 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #11 Skrevet 7. juni 2020 Jeg tenker at man skal ta tatt ut separasjon og flyttet fra hverandre før man begynner å date, som et minimum. Anonymkode: f3980...cd7 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #12 Skrevet 7. juni 2020 Jeg flytter snart ut etter 9 år med samboeren min. Jeg kommer til å date straks jeg er i ny leilighet. Jeg trenger oppmerksomheten og spenningen etter 9 år med en mann som tar meg for gitt og aldri prioriterte meg. Anonymkode: b1382...b92 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #13 Skrevet 7. juni 2020 Når du føler deg klar for det. Gjerne med en gang. Men det kommer kun an på deg. Vet ikke med deg, men når jeg endelig ble separert så hadde det egentlig vært slutt i flere år. Hadde derfor ingen problemer med å date med en gang. Men var ikke interessert i et seriøst forhold da, og det var jeg ærlig om. Nå har det gått fire år og jeg har kjæreste som jeg har vært sammen med i tre år. Men vi har ikke flyttet sammen, det er ingen av oss interessert i. Uansett: det er helt greit å gjøre det du føler for. Anonymkode: fb0ba...48f 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #14 Skrevet 7. juni 2020 Du kan forsåvidt begynne date med en gang om du føler at du har lyst å prøve det, men holde det utenfor barnas viten i noen år. Du har de å tenke på oppi her også, og at du begynner å date så kort tid etter at dere liv ble røsket opp ved roten blir ikke nødvendigvis tatt godt i mot. Anonymkode: 093b8...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #15 Skrevet 7. juni 2020 Det er bra for de fleste å vente en stund tror jeg. Et år eller mer hvertfall. Uansett når du starter må du ta veldig hensyn til barna dine oppi dette. Det er supervanskelig for tenåringer å venne seg til skilsmisse og nye partnere. Går du for fort fram her kan det ødelegge veldig for deres forhold til din nye partner og i verste fall også til deg. Snakker av erfaring her, og gjør aldri den feilen igjen. Anonymkode: 2cbd3...2f0 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #16 Skrevet 7. juni 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Når er det greit å begynne å date? Anonymkode: e6fc0...74e Anonymkode: 9f863...e5b 2
Coolzero2013 Skrevet 7. juni 2020 #17 Skrevet 7. juni 2020 (endret) Det kommer an på hvor mye hjerte ditt er sårt 💔 Hvis du er det så bor du gjøre det så fort som mulig?! Endret 7. juni 2020 av Coolzero2013
Engel Skrevet 7. juni 2020 #18 Skrevet 7. juni 2020 (endret) Du kan begynne å date når du føler det er riktig for deg, men av hensyn til barn og eks (og annen familie/venner) så ville jeg gjort det i det skjulte en god stund. Det er mye følelser knyttet til en skilsmisse, for alle parter. Jeg var selv litt for tidlig ute, møtte en flott mann 5 mnd etter bruddet, men følelser og alt rundt var for turbulent til at jeg klarte å stole på hva jeg følte. Det ble feil for alle parter. Og jeg trengte tid til å lande i den nye situasjonen og finne tilbake til hvem JEG var. Jeg alene. Så det tok faktisk over 1 1/2 år før jeg var helt klar. Og da var skilsmissen signert også, så det føltes riktigere på alle måter. Og barna visste selvfølgelig ikke noe om datingen så tidlig. Vi hadde vært sammen i 18 år og har 3 barn. Endret 7. juni 2020 av Engel 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #19 Skrevet 8. juni 2020 Jeg "datet" med det samme, men da selvfølgelig i skjul. Hadde en elsker jeg møtte ukentlig de første månedene. 8 måneder etter separasjonen begynte ungene å mistenke at jeg hadde kjæreste, da var jeg på datern med en annen. Dette forholdet varte i 5 måneder. På slutten visste ungene at jeg "datet" men ikke hvem han var. Noe som viste seg å være veldig lurt, da det hele tok en brå slutt, og jeg gikk inn i et FF forhold med en ny mann. Det er nå godt over ett år siden separasjon, og nå sier ungene (tenåringer) at det er greit om jeg finner meg en kjæreste. Og det er faktisk først nå JEG også begynner å bli klar for noe mer seriøst- selv om det var jeg som gikk fra mannen. Anonymkode: 42e04...3b9 1
Gjest Alterego666 Skrevet 8. juni 2020 #20 Skrevet 8. juni 2020 Jeg begynte å date umiddelbart. Det var deilig å kjenne på kåthet, glede, og det å bli møtt med seksuelt begjær. Det tok et år før jeg gikk inn i et nytt forhold og på den tiden hadde jeg en drøy håndfull seksuelle relasjoner. Dette fungerte veldig bra for meg. En følelsesmessig rensing og en injeksjon av livsglede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå