Crazyplantlady Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Hei. jeg leier en enebolig og lurer på følgende (har søkt høyt og lavt etter svar, men finner ikke svar på dette) -uteområdet er ikke nevnt i kontrakten min. Det er stort uteområde. Huseieren mener både snø og gress er mitt ansvar. Han stiller ingen utstyr tilgjengelig, men sender stadig melding om at jeg må fikse opp i diverse ute. I vinter har hagen blitt angrepet av skadedyr. Dette mener han også er mitt ansvar å rydde opp etter? - Når jeg flyttet inn lovde han at diverse på huset skulle utbedres straks. Har nå bodd noen år uten at dette har skjedd. Huset forfaller og han har selv ikke brukt en krone på vedlikehold. Nå mener han jeg skal signere ny kontrakt denne uka og husleieøkning. Kan han nå komme med en kontrakt som pålegger meg mere ansvar for huset og er jeg isåfall pliktig å signere? håper noen vet og kan hjelpe. 😊
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Jeg tenker det er helt naturlig at snømåking, gressklipping, eventuelt beskjæring av hekk og luking i bed er sånt som følger med når man leier en enebolig. Man nyter godene ved å ha en hage å boltre seg i, og den må vedlikeholdes. Vil man ikke gjøre slike oppgaver, så får man heller leie en leilighet uten hage. At han ikke har ordnet det som skulle utbedres på huset er selvfølgelig ikke bra. Du må nesten velge selv om du vil signere ny kontrakt, eller si opp. Han kan øke husleie en gang i året etter konsumprisindeksen. Anonymkode: 35045...032 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå