AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Jeg har spist disse små boksene med oppkuttet ananas og der er det litt juice også. Sjekket på boksen og det var ikke så mye kalorier eller fett i den pr. hundre gram (syns jeg), men nå leser jeg flere steder på nett at det er usunt og mye sukker i saften? Er det forskjell på hermetisk og vanlig utgave med stilk på? Noen som kan omsette det i sunt eller usunt for meg? Mistenker at det ikke går som en frukt pr dag, for det smaker jo så godt. Beklager stort bilde. Næringsinnhold per 100 gram Energi:238 kj Kalorier:56 kcal Fett:0,1 g Mettet fett:0 g Karbohydrater:13 g Sukkerarter:13 g Stivelse:0 g Kostfiber:1 g Protein:0,3 g Salt:0 g Anonymkode: 9f845...16d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Hehe, ingen dør av å spise en boks eller to med annanas Anonymkode: 32a84...290 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 Ingen dør av en pose bamsemums heller. Det regnes likevel ikke som sunt. Anonymkode: ca34a...a4b 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #4 Skrevet 6. juni 2020 Hverken sunt eller usunt tenker jeg. Kos det hvis du liker det! Mye annet som er verre. Lite kalorier ja. Anonymkode: 578b8...fc1 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. juni 2020 #5 Skrevet 6. juni 2020 Ananas inneholder et unikt mangfold av vitaminer og mineraler, men dette gjelder fersk ananas, den hermetiske svømmer i sukkervann.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #6 Skrevet 6. juni 2020 Ok. Da skal jeg gå over til ferskvaren, for ananas er herlig. Anonymkode: 9f845...16d 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #7 Skrevet 6. juni 2020 41 minutter siden, AnonymBruker said: Hehe, ingen dør av å spise en boks eller to med annanas Anonymkode: 32a84...290 Er du sikker? Den biter i vann, står det. Jeg vet lite om næringsinnholdet, men jeg synes fersk ananas smaker veldig mye bedre. Litt mindre praktisk, men da er det i hvert fall ikke tilsatt noe lake. Anonymkode: 6e1c5...05f 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #8 Skrevet 6. juni 2020 Just now, AnonymBruker said: Er du sikker? Den biter i vann, står det. Var kjapp der, den biter bare i juice, så da er det nok litt mindre ille 😄 Anonymkode: 6e1c5...05f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #9 Skrevet 6. juni 2020 31 minutter siden, Catalina Culès skrev: Ananas inneholder et unikt mangfold av vitaminer og mineraler, men dette gjelder fersk ananas, den hermetiske svømmer i sukkervann. Ananas i juice er vel ikke så ille? Ananas i sukkerlake er jo ikke det samme... Det er (frukt)sukker i all frukt, men det betyr jo ikke at det er usunt? Synes det er veldig ekstremt å stemple en skvett med ananasjuice sammen med hermetisert frukt som fyfy - det er jo bedre enn så mye annet, og jeg antar at TS ikke spiser veldig store mengder. Bedre å spise det enn sjokolade og smågodt iaf! https://www.kk.no/livstil/slik-kan-hermetikk-vaere-sunnere/67809545 Anonymkode: 551ce...0ae 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. juni 2020 #10 Skrevet 6. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ananas i juice er vel ikke så ille? Ananas i sukkerlake er jo ikke det samme... Det er (frukt)sukker i all frukt, men det betyr jo ikke at det er usunt? Synes det er veldig ekstremt å stemple en skvett med ananasjuice sammen med hermetisert frukt som fyfy - det er jo bedre enn så mye annet, og jeg antar at TS ikke spiser veldig store mengder. Bedre å spise det enn sjokolade og smågodt iaf! https://www.kk.no/livstil/slik-kan-hermetikk-vaere-sunnere/67809545 Anonymkode: 551ce...0ae Ok, trodde den hermetiske lå i sukkevann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå