AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Huff, jeg må innrømme at jeg har tatt litt av når det kommer til klær og utstyr til ungen min. Er nok fordi hun er meget etterlengtet og at jeg synes det er gøy å kjøpe klær til henne. Hun går i verdens beste barnehage, men de som jobber der kommenterer ofte hva hun har på seg. I løpet av en uke kan det være følgende kommentarer: -Så utrolig fin kjole. - Så søt dress du har. - Hvorfor har hun to par slagstøvler (har et par i barnehagen og et par hjemme). -Åh, har du fått Pippi genser? - Så utrolig fin du er i gult! Jeg synes det blir så mye fokus på utseende. Skjønner at jeg er litt skyld i deg selv da, men skulle ønske personalet ikke kommenterte så mye. Bør jeg ta det opp med dem? Anonymkode: 102b5...e0e 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 6. juni 2020 Øh... Nei Anonymkode: 91023...b3f 85
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 Nei, det hadde jeg ikke tatt opp. Barnet tenker nok ikke like mye over dette som deg. Men det kan jo være en tankevekker for deg. Anonymkode: 27abd...3bb 24
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #4 Skrevet 6. juni 2020 Hadde ikke tatt det opp. De gir positiv oppmerksomhet. Men vær litt bevisst på eget forbruk. Anonymkode: 1e0e3...8a9 32
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 6. juni 2020 er du helt blåst? Anonymkode: bc131...01a 58
mammahjarte Skrevet 6. juni 2020 #6 Skrevet 6. juni 2020 Er det typisk når du leverer? Er nok berre velmeinande. Barnehagar skal væra gode på normkritikk gjennom dagen og generellt. Så lenge ho har same moglegheita som alle andre barn der ser eg ikkje problemet. Eg ser ikkje for meg at dei fokuserer på korleis ho ser ut i timesvis. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #7 Skrevet 6. juni 2020 Det er da helt vanlig at personalet gir barnet slike positive kommentarer Anonymkode: f8dcc...000 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 Populært innlegg #8 Skrevet 6. juni 2020 Det er nok bare en måte å hilse på, og ønske velkommen på. Jeg pleier også å si noe a la: "Hei, Ola! Så godt å se deg! Har du sovet godt i natt? Har du? Åh, da er du klar for masse lek i dag da! Så tøff caps forresten. Er den ny?" Dette er jo bare for å vise barnet at jeg ser han, bryr meg om han, og kjenner han så godt at jeg legger merke til om noe er nytt. En ny caps kan bety masse for et barn, og jeg vil ta del i den gleden. Handler jo ikke om utseende eller noe sånt, og jeg går jo ikke resten av dagen og legger ut om den nye capsen. Anonymkode: e9ff9...6ad 82
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #9 Skrevet 6. juni 2020 Hadde ikke brydd meg. Min yngste velger ofte klær selv, da nevner vi det og hun blir veldig glad og viser frem klærne hun har valgt til de som er på jobb. Verre var det nå når snøen smeltet, og ene ansatte lurte på om vinterdress hennes fikk bli skitten 😅 Den er hvit, men jeg sender selvfølgelig klær vi ikke vil at skal bli møkkete i barnehagen. Kjøper også gode sko til ungene, som nike air og Adidas. Har fått kommentarer på dette mange ganger. Ungen fikk med sko til 600 kr i barnehagen og da fikk jeg spørsmål om de kunne bli skitne. Jeg sa at det var meningen og at jeg synes gode behagelige sko er viktig og at det er viktig mtp god utvikling og motorikk at de har gode sko. Anonymkode: 2fc07...346 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #10 Skrevet 6. juni 2020 Det er jo bare positivt ment. Jeg er «fæl» på å gi sånne komplimenter selv til ungene i min bhg. Det er jo det første jeg ser når jeg tar imot de om morgenen så det faller seg helt naturlig å kommentere det. Det gjør jeg til voksne folk også hvis jeg synes de ser bra ut. Noen barn er så gjennomført påkledd fra topp til tå at jeg blir imponert. Hadde sikkert vært sånn selv om jeg hadde hatt barn. Slutt å kle ungen din så pent hvis du eller barnet ikke liker oppmerksomheten da🙄 Anonymkode: 50075...ee9 10
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #11 Skrevet 6. juni 2020 Barnet vil nok legge merke til det hvis du gir dem beskjed om å stoppe. Det å gi ros og komplimenter når et barn kommer inn er en måte å anerkjenne det på og vise at det blir sett. Hvordan kommer barnet til å reagere? Det kan selvfølgelig bli mye med så mange utseendefikserte komplimenter. Kanskje du, i levere- og hentesituasjoner snakke rom hva barnet har gjort og mestret slik at personalet tar hintet og gir henne andre komplimenter? hva barnet er flink til, har gjort osv med personalet i levere- og hentesituasjoner, så be Anonymkode: ef982...463 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #12 Skrevet 6. juni 2020 Jeg tror du kan slappe helt av, jeg er en annen mor som ikke handler så voldsomt, men vi (jenta) får også sånne kommentarer som en hils. Det eneste er når de kommenterer at barnet ditt har 2 par av noe, det skjønte jeg ikke hvorfor de skulle kommentere. Anonymkode: 5c683...c60 5
Gidavmeg Skrevet 6. juni 2020 #13 Skrevet 6. juni 2020 De finner nok noe positivt å si til alle. Du der i mot leter etter noe å kritisere 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #14 Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnet vil nok legge merke til det hvis du gir dem beskjed om å stoppe. Det å gi ros og komplimenter når et barn kommer inn er en måte å anerkjenne det på og vise at det blir sett. Hvordan kommer barnet til å reagere? Det kan selvfølgelig bli mye med så mange utseendefikserte komplimenter. Kanskje du, i levere- og hentesituasjoner snakke rom hva barnet har gjort og mestret slik at personalet tar hintet og gir henne andre komplimenter? hva barnet er flink til, har gjort osv med personalet i levere- og hentesituasjoner, så be Anonymkode: ef982...463 Sorry for mange skrivefeil, men pc-en er i ferd med å skru seg av pga batteristrøm Anonymkode: ef982...463
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #15 Skrevet 6. juni 2020 I barnehagen min datter gikk i kommenterte de aldri klær, med mindre barnet ba om det selv da. Hun hadde mange fine klær. Er nok noe med hva de har fokus på i barnehagen. Noen har kanskje ikke så mange klær, blir veldig søkt at det skal være fokus når et barn kommer inn døren. Anonymkode: aa8db...e0d 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #16 Skrevet 6. juni 2020 De gjør det nok med alle... Anonymkode: 883b3...4ca 10
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #17 Skrevet 6. juni 2020 Ojj jeg visste ikke at det er feil å gi komplimenter til barn. Kanskje du burde be de slutte før barnet ditt begynner å bry seg om klær..?🙄 Anonymkode: 76555...906 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #18 Skrevet 6. juni 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: er du helt blåst? Anonymkode: bc131...01a For et svar Anonymkode: 1ece3...104 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #19 Skrevet 6. juni 2020 Jeg skjønner at du kan tenke sånn! Men det er nok bare godt ment og barnet tar nok ikke skade av det 😊 Anonymkode: c8694...518
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #20 Skrevet 6. juni 2020 Da er det en barnehage med fokus på sånt! Ungen min har altfor mye klær, og jeg har også tatt av på å kjøpe kule klær, men har aldri hørt noe . Aldri hørt de si noe til de andre heller. Får høre endel av andre foreldre, men aldri ansatte. Har roet meg ned nå fordi jeg vil ikke at jenta skal bli så utseendefokusert. Anonymkode: 5b081...5bf 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå