Gå til innhold

Ferieaktiviteter en 2 åring har glede av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste år tenker vi på å bestille sommerhus i Danmark, og der er det jo som kjent et vell av parker med både dyr og andre fornøyelser. Når vi reiser kommer gutten vår til å være så godt som 2 år (1 år 11 mnd), og siden jeg ikke har hatt en 2 åring før må jeg bare spørre:

Hva har en 2 åring glede av? Dyrepark? Badeland? Generelt fornøyelsesparker som eks. Legoland?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde med gutten vår til danmark da han var 2,5 år og han hadde da stor glede av dyreparker av forskjellige slag, men så har han alltid elsket dyr da. Han likte også legoland, men det ville jeg ventet noen år med (vi skal ikke tilbake før minste jenta er 4-5) Var også i dyreparken i Kristiansand da han var 1,5 og det var også populært!

Gjest tullemora
Skrevet

vår to åring har glede av alt mulig som du beskriver. det er ikke så vanskelig å glede små barn, bare lange bilturer kan bli drepen på gleden. så sats på et eller to parkbesøk i løpet av en uke, og gled dere sammen på stranden eller på lekeplassen nærme hotell/leilighet. 2 åringer er stort sett lette å glede, men blir de derimot overtrøtte eller svært slitne...... :-?

husk at de blir veldig fort mettet med inntrykk! ikke gap over for mye!

Skrevet

jeg vil ikke anbefale legoland det er for dyrt i forhold til hvad en 2 åring kan lave af aktivter der, men Fårup sommerland er fint for hele familien, badeland er jo morsomt, zoologiskhave er jo morsomt, i dyrepart skal man være i bil måske minder morsomt for en bitte liten en,så er der jo vesterhavet ( stranden ) og det er jo altid morsomt for de små gå i vandkanten og finde søstjerner og muslingeskaller måske fange små krabber og tage med hjem i en spand og så om morgen er de væk og alle løber rundt og leder efter krabberne :hoho:

Skrevet

Mitt råd er tenk ENKELT!!

Da Erlend var 3.5 var vi 10 dager i Disney World i Florida. Det han husker best er at det "var så varmt der".

Da han var 4.5 leide vi sommerhus i Sverige m noen venner. På veien ned stoppet vi på Svinesund og handlet bla godteri. Jeg ga han en tom pose i den ene hånda og ei skje i den andre og sa han kunne ta hva han ville.......etter 10 min (og en relativt beskjeden godtepose) sa han "Dette er den beste ferien jeg noengang har hatt mamma!"

Jeg ser at det er først nå han virkelig har det moro i "parker". Vi har vært i Dyreparken i sommer og skal til Legoland i August. Han blir 6 i oktober!

Gjest Leola
Skrevet

For så små unger er det viktigste at foreldrene har tid til dem. De har ikke mye interesse av allslags parker i den alderen. Fredelige ferier på hytten eller andre steder hvor barna kan leke fritt - enten det er på strand, skog eller fjell. Lek på stranden med spann og spade, leke butikk (lag penger og sett opp "varer") - mine unger elsket å leke butikk .. når de er to år så kan man fint begynne å spille diverse spill (eks. memory-spill, som er både spennende og ikke minst lærerikt for barn) ... Det viktigste er at begge foreldrene (og kanskje besteforeldrene) bruker tid med ungene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...