Gjest seroxata Skrevet 30. juni 2005 #1 Skrevet 30. juni 2005 Jeg har tenkt ganske lenge nå, og vurderer altså å ta opp et lite lån, pga flytting.. Har hatt lån i banken min før, greit nok det. Men er det noen av disse "lån uten forsikring" som er bra egentlig? Og har også hørt om såkalte kredittkort? Noen som har noen gode tips? er livredd for å gjøre en stooor tabbe her..
Gjest gjest1 Skrevet 30. juni 2005 #2 Skrevet 30. juni 2005 Gå i banken! ikke fall for sånne "uten sikkerhet"-lån med 25 % rente.
monja Skrevet 30. juni 2005 #3 Skrevet 30. juni 2005 Jeg hadde nok holdt meg til banken på grunn av høye renter, men gubben har et lite lån i GE Money Bank og er fornøyde med de.
Gjest Bri Skrevet 2. juli 2005 #4 Skrevet 2. juli 2005 Som Rosin sier - gå i banken! Og hvis du av en eller annen grunn ikke får lån der, så ville jeg tatt det som et hint at jeg ikke var nok økonomisk sterk til å ha ekstralån. Jeg sier ikke det gjelder deg, men jeg vil uansett advare mot private lån "bare ta en telefon - du får svar innen en halv time" og sånn. Det er sinnsykt dyrt å betale ned et slikt lån. Tar man slike lån - DA BLIR MAN LURT da.
Pleier Skrevet 2. juli 2005 #5 Skrevet 2. juli 2005 Har ikke noen personlig erfaring med "lån uten sikkerhet". Men jeg kjenner noen som tok et sånt lån på 30 000, på samme tid tok jeg opp et lån på 25 000. Jeg tror å huske at vi hadde samme innbetalinger i måneden på 2000 kr. Da jeg hadde betalt ned mitt lån så hadde fortsatt den med lån på 30 000 to år igjen å betale det ned. Det sier litt om renta iallefall.
lillesky Skrevet 3. juli 2005 #6 Skrevet 3. juli 2005 Ja, gå i banken. IKKE ta opp forbrukslån (sånne med høy rente), da er du "fast". Vi har det, og det går jo aldri an å betale det ned...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå