AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #21 Skrevet 7. juni 2020 Idioter, les loven. Ingen lovbrudd ble begått. Anonymkode: 6f2e1...68c 2
Ze.Xhx Skrevet 7. juni 2020 #22 Skrevet 7. juni 2020 Det er veldig typisk norsk å gjøre noe fordi det faktisk er lov - uansett hvor dumt det måtte være. For eksempel å drive treningssykling på sterkt trafikkert vei. Eller å stå sild i tønne for å demonstrere fordi grunnloven tillater det. På grunn av veldig mange smittevernstiltak og god innsats fra folk flest har COVID-19 ikke ført med seg så mange dødsfall enda. Men det kan raskt snu når folk oppfører seg idiot fordi de "har lov til det". 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #23 Skrevet 7. juni 2020 25 minutter siden, Ze.Xhx said: Det er veldig typisk norsk å gjøre noe fordi det faktisk er lov - uansett hvor dumt det måtte være. For eksempel å drive treningssykling på sterkt trafikkert vei. Eller å stå sild i tønne for å demonstrere fordi grunnloven tillater det. På grunn av veldig mange smittevernstiltak og god innsats fra folk flest har COVID-19 ikke ført med seg så mange dødsfall enda. Men det kan raskt snu når folk oppfører seg idiot fordi de "har lov til det". Nettopp. Og det er et resultat av at mange lever i en fantasiverden i stede for øyeblikket. Moral og evner til å se sammenhenger blir borte, den sunne fornuften og vettet forvitrer. Anonymkode: 4c196...9eb
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #24 Skrevet 7. juni 2020 Jeg har full forståelse for at mange føler for å demonstrere i disse dager. Men å samle 15 000 personer midt under en pandemi, for så å begrunne og rettferdiggjøre det med at "menneskerettighetene gir oss rett til å demonstrere, selv om helsemyndighetene sier det ikke skal samles mer enn 50 personer i frykt for økning i smitte og dødsfall", det blir for meg like lite gjennomtenkt som å springe ut i et fotgjengerfelt selv om du ser det kommer en lastebil som ikke vil klare å stoppe. Ja, du vil ha retten på din side i begge tilfeller. Men det hjelper lite å ha retten på sin side, om man havner alvorlig skadet/syk eller død på sykehuset. Man blir ikke udødelig selv om man har både retten på sin side og gode intensjoner..dessverre. Anonymkode: 4f194...52d 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #25 Skrevet 7. juni 2020 På 6.6.2020 den 19.20, AnonymBruker skrev: Og den historiske betydningen av retten til å demonstrere er for deg helt uvesentlig og sammenlignbar med «retten til å dra på hytta»? Om du var sånn imot hytteforbudet sto du fritt til å gå til gatene og demonstrere. Det er en så viktig rett at om vi skal veie corona-dødsfall opp mot den så skal det massive (vi snakker tiltalt tusener) dødsfall til før vi kan begynne å tenke på å ta hensyn til dem. En av de viktigste demonstrasjonene som har gjort det moderne vestlige samfunn til det fantastiske sted det er er tross alt den franske revolusjon. Et blodbad uten like. Men verdt det. Uten det blodbadet - intet moderne samfunn med høy levestandard. Demonstrasjoner er ideelt sett fredelige, men de blir kun fredelige i ett tilfelle: om myndighetene bøyer av. Bøyer de ikke av eskalerer en demonstrasjon inntil de har effekt, eller et totalitært regime har blitt så voldelig at folk ikke lengre tørr demonstrere. Og om vi ser tilbake i historien har de fleste effektive demonstrasjoner krevd menneskeliv. De ineffektive har også krevd menneskeliv. Men retten til å ofre livet i demonstrasjon, Ts, er den absolutt viktigste retten du har. Er du villig til å ofre den for å ikke bli smitta av corona - ja, da har du ikke forstått at det finnes mye verre ting enn å bli syk. Å leve under et dårlig regime er en av dem. Anonymkode: 6ba02...a1d Så din rett til å demonstrere går over retten til andre å leve? For noe som skjer i USA??? Hva er det myndighetene i Norge skal bøye av for en demonstrasjon om noe som skjer i USA? Jeg har ikke valgt å delta i demonstrasjonen, men kan potensielt straffes for demonstrantenes ufattelig egoistiske handlinger. De kunne demonstrert på en helt annen måte eller tidspunkt. Uthevet: seriøs? Demonstrasjonen kan faktisk gjøre det motsatte. Spre coronaviruset, gjøre at flere mister jobben sin, husene sine, arbeidsplassene sine, strengere tiltak med enda større økonomiske konsekvenser. Vi lever da for pokker meg i et av verdens beste land. Vi lever ikke under et dårlig regime. Vi har lite rasisme. Men vi har mye å miste. Hva er det egentlig du tenker og tror om Norge? Anonymkode: 2ac39...0e3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #26 Skrevet 8. juni 2020 On 6/7/2020 at 3:26 AM, AnonymBruker said: Helt korrekt! Du kan jo tro at SIAN hadde fått holde på i fred på denne måten... så lenge man passer på å pusse i medvind blir man ikke våt! Anonymkode: 757a2...3d3 SIAN ha fått tillatelse til en stor demonstrasjon i Oslo 20.juni, så dette stemmer ikke Anonymkode: a1877...9b4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #27 Skrevet 8. juni 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: JEg synes det er en viktig sak. Men jeg synes det var veldig unødvendig med å vise det med å demonstrastrere slik. Her har folk mistet arbeidsplasser, levebrødet, ofret mye.... Så skal man ødelegge alle oppofrelser for å demonstrere og gatene? Finnes så mange andre måter å vise større på, som ikke innebærer smitterisiko. Anonymkode: 4a268...574 Enig. Alle som deltok burde fått 20 000 i bot hver. Anonymkode: eb5e0...ab7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #28 Skrevet 8. juni 2020 På 6.6.2020 den 19.23, kølla skrev: Dette var en politisk korrekt demonstrasjon, og da er det selvfølgelig greit Jepp. Dessuten dreit demomstrantene i alle de kan komme til å smitte i framtiden. For dem var det viktigere å vise seg fram. Dobbeltmoralske som bare det. Anonymkode: eb5e0...ab7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #29 Skrevet 8. juni 2020 Støtter demonstrasjonene i USA, men synes at vi i Norge kunne vist, at selv om det ikke er relevant for Norge, bryr vi oss om saken på en annen måte. Som vi ser over hele Europa bruker også "røkkla" demonstrasjonene til å lage kvalm. Her kunne de brukt et bånd eller noe lignende, da det de gjør nå er å utsette uskyldige for fare, som igjen sier mye om dem og deres motiv. Anonymkode: 18a63...4da 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2020 #30 Skrevet 8. juni 2020 Jeg er i allefall ferdig med min "dugnad". Heretter kommer jeg til å drite i alt som har med smittevern å gjøre, og vil leve mitt liv som før coronaen. Når det er greit at 15000 personer demonstrerer tett i tett i Oslo, der spredningen er størst, er det selvsagt greit å leve et normalt liv, tilsvarende før coronaen. Det kan ikke tolkes på noen annen måte. Jeg tilhører ikke risikogruppen, og får jeg corona, så får jeg corona, og det er vel like greit, da blir jeg immun. Hvis regjeringen snur og pålegger ALLE som demonstrerte karantene, så vil jeg selvsagt delta i den videre dugnaden. Anonymkode: 8787e...173 1
Anbefalte innlegg