Gå til innhold

Mistenker ADHD - hvordan gå frem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en på straks 4 år som jeg mistenker har ADHD. Hvordan går man frem - hvor starter man?

Anonymkode: b31db...c3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke på KG i hvert fall. 

Jeg finner det naturlig å ta slikt med legen.

Anonymkode: 2e014...39c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fastlege - henvisning til BUP. 

Men det er litt tidlig å utrede. 

Anonymkode: ba3fe...367

• Liker 1
Skrevet

Ville tatt det opp med lege og pedagogisk leder på avdelingen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er BUP som utreder og stiller diagnosen, så det er like greit å få henvisning først som sist, men igjen, det kan være at det er litt tidlig. 

Anonymkode: ba3fe...367

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være lurt å ta dette opp med ped.leder i bhg og be om at dere sammen kan drøfte saken med PPT. Bup avviser ofte saker dersom PPT ikke har vært i bilde først. 

Anonymkode: 54cb4...29e

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Bhg. Sammen kan dere sende en søknad til ppt om vurdering. 

Skrevet

Fastlegen henviser, men sier som de andre her, det er mest sansynlig litt for tidlig. Anbefaler forøvrig å oppsøke adhd-foreningen om du lurer på noe.

Gjest theTitanic
Skrevet

Barn under skolealder er ofte ukonsentrerte og  urolige, og det går seg til i ulikt tempo mens de modnes. Ofte går dette seg til innen 1 klasse derfor brukes det sjelden tid på å utrede mindre barn for ADHD. Tenker du barnet vil trenge ekstra tilpasninger i skolen så bør du kontakte fastlege for konsultasjon i god tid før skolestart for å få utredning på plass. Men ikke så tidlig som 4 år. 

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en på straks 4 år som jeg mistenker har ADHD. Hvordan går man frem - hvor starter man?

Anonymkode: b31db...c3b

Hei. Akkurat ferdig med utredning på min lille. Vi begynte ca 4 års alderen i bhg. Ped leder kontakter ppt, og lille ble observert. Det er kanskje litt tidlig, men lurt å starte tidlig. Observasjoner ble sendt BUP. Lille fikk nå adhd diagnosen i 2kl. 

Anonymkode: 3d37a...038

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...