AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Har en på straks 4 år som jeg mistenker har ADHD. Hvordan går man frem - hvor starter man? Anonymkode: b31db...c3b
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Ikke på KG i hvert fall. Jeg finner det naturlig å ta slikt med legen. Anonymkode: 2e014...39c 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 Fastlege - henvisning til BUP. Men det er litt tidlig å utrede. Anonymkode: ba3fe...367 1
Lykkeligliten Skrevet 6. juni 2020 #4 Skrevet 6. juni 2020 Ville tatt det opp med lege og pedagogisk leder på avdelingen 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #5 Skrevet 6. juni 2020 Det er BUP som utreder og stiller diagnosen, så det er like greit å få henvisning først som sist, men igjen, det kan være at det er litt tidlig. Anonymkode: ba3fe...367 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #6 Skrevet 6. juni 2020 Det kan være lurt å ta dette opp med ped.leder i bhg og be om at dere sammen kan drøfte saken med PPT. Bup avviser ofte saker dersom PPT ikke har vært i bilde først. Anonymkode: 54cb4...29e 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 6. juni 2020 #7 Skrevet 6. juni 2020 Bhg. Sammen kan dere sende en søknad til ppt om vurdering.
Fragaria Skrevet 6. juni 2020 #8 Skrevet 6. juni 2020 Fastlegen henviser, men sier som de andre her, det er mest sansynlig litt for tidlig. Anbefaler forøvrig å oppsøke adhd-foreningen om du lurer på noe.
Gjest theTitanic Skrevet 6. juni 2020 #9 Skrevet 6. juni 2020 Barn under skolealder er ofte ukonsentrerte og urolige, og det går seg til i ulikt tempo mens de modnes. Ofte går dette seg til innen 1 klasse derfor brukes det sjelden tid på å utrede mindre barn for ADHD. Tenker du barnet vil trenge ekstra tilpasninger i skolen så bør du kontakte fastlege for konsultasjon i god tid før skolestart for å få utredning på plass. Men ikke så tidlig som 4 år.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #10 Skrevet 7. juni 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en på straks 4 år som jeg mistenker har ADHD. Hvordan går man frem - hvor starter man? Anonymkode: b31db...c3b Hei. Akkurat ferdig med utredning på min lille. Vi begynte ca 4 års alderen i bhg. Ped leder kontakter ppt, og lille ble observert. Det er kanskje litt tidlig, men lurt å starte tidlig. Observasjoner ble sendt BUP. Lille fikk nå adhd diagnosen i 2kl. Anonymkode: 3d37a...038
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå