AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Skrevet 6. juni 2020 Jeg er 27 år og skulle helst fått barn igår, men jeg og samboer er bestemte på å vente til jeg får fast jobb slik at vi får de beste forutsetningene for et stabilt hjem for barna våres. Men så ser jeg på SoMe at alle jentene fra gamlebygda føder barn som 20-22 åringer. Når jeg ser det så får jeg helt vondt i eggstokkene, og føler meg urgammel og at jeg kommer til å bli gammel kjerring når jeg først blir mamma. Må fullføre utdanning, så sikkert jobbe noen år vikariater før jeg forhåpentligvis får fast jobb, så må vi tjene nok til å kjøpe hus og bil også videre. Jeg er jo 10 år eldre enn de jentene her før jeg får barn... Huff. Blir helt stressa jeg. Anonymkode: d3770...08d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #2 Skrevet 6. juni 2020 Du har nå planen klar. Jeg er snart 29, singel og blir sikkert 35++ før jeg kan få første barn 😐 Anonymkode: 0038a...54d 11
Bøttemedhull Skrevet 6. juni 2020 #3 Skrevet 6. juni 2020 Finnes jo ulemper med alt selvfølgelig. Tror gjennomsnittsalder for førstegangsfødende er 30 år. Selv har jeg fått barn som nesten 18 og nettopp fylt 29. Begge deler gikk veldig fint. Gjør det som passer best for deg, jeg synes du er fornuftig. 11
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #4 Skrevet 6. juni 2020 Det sier jo seg selv at å få barn som 20-22 åring er uvanlig, når man ser på statistikken som tilsier at gjennomsnittsalderen for førstegangsfødene er rundt 30 år. Jeg er 20 og kjenner en 3-4 på min alder som har fått barn. Jeg syns bare det er trist, det er jo ikke noe å stresse med. Anonymkode: 095a1...f88 23
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #5 Skrevet 6. juni 2020 Vi har heldigvis hus, men det må utvides. jeg er 29 og er ferdig med bachelor om 2 år. Vi kan ikke få barn før jeg er ferdig med det da jeg studerer 3 timer unna og bor på en hybel i ukedagene, det er ikke forenelig med å ha barn. Så fort jeg har en fast jobb så kjører vi på, da er jeg såpass opp i årene at jeg ikke kan vente for å «være snill» mot arbeidsgiver som da må finne en vikar for meg etter kort tid. Anonymkode: bb656...6d6 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #6 Skrevet 6. juni 2020 Hvis du klarer å leve litt i nuet og sette pris på livet ditt akkurat her og nå, kommer du nok til å vær glad du ikke fikk barn før i 30-årene. Sannsynligvis angrer jentene i 20 årene seg på at de ikke utsatte graviditetene, når de selv kommer i 30-årene. Jeg er fra bygda selv og er 20 år, og vet om ei som er ca 27/28 nå men fikk et barn da hun var 19-20, og hun er skilt fra barnefaren nå og reiser til nærmeste storby og fester ca hver helg. Ikke at det er noe problem i seg selv, men utifra klesstilen og bilder på insta osv er det sååå tydelig at hun prøver å ta igjen "det tapte" Anonymkode: e097b...32c 15
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #7 Skrevet 6. juni 2020 Det som er mest problematisk er jo at du kanskje må få flere tette om du ønsker søsken. Selv fikk jeg første som 27 åring, og kjenner på at vi ikke kan vente for lenge før neste kommer, da jeg ikke vil bli mor etter fylte 35. Skal man da har 3 unger kommer de på rad å rekke. Anonymkode: 12f29...05b 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #8 Skrevet 6. juni 2020 Jeg er 24 og tenker at det er synd i dem som får barn når de er 20-21 år. Altså, mine beste år er nå, og jeg er ufattelig glad for at jeg har mulighet til å oppleve så mye som jeg gjør nå, og det hadde jeg absolutt ikke hatt mulighet til om jeg hadde barn. Jeg kan få barn når jeg er over 30, og da har jeg hatt kanskje 10 fantastiske år der jeg har levd livet til det fulle. Anonymkode: d5921...7da 12
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #9 Skrevet 6. juni 2020 Du er fortsatt ung da. Jeg fikk barn etter utdanning og litt jobb da jeg var 34. Det går fint, men årene går fort. Anonymkode: 92504...2c1 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #10 Skrevet 6. juni 2020 Slapp av!!!! Ville heller tatt utdanning og fått barn senere enn å bli ung mamma. Kanskje havner dere i en større by og der blir du ung mamma ift andre mødre igjen.😉 har inntrykk av at mange unge mødre utagerer i ettertid. Det slipper du. Anonymkode: acdae...9bf 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #11 Skrevet 6. juni 2020 Du har i det minste en samboere og større sjanse for å bli mamma. Jeg er 37 år og singel for jeg blir alltid avvist. Det er større sjanse for at jeg må leve et liv i ensomhet. Anonymkode: 2664d...cad 4
GammelKaktus Skrevet 6. juni 2020 #13 Skrevet 6. juni 2020 Vi er alle forskjellige tenker jeg og godt er det. For noen passer det når de er 20 og andre når de er 35, sånn er det. 8
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #14 Skrevet 6. juni 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det sier jo seg selv at å få barn som 20-22 åring er uvanlig, når man ser på statistikken som tilsier at gjennomsnittsalderen for førstegangsfødene er rundt 30 år. Jeg er 20 og kjenner en 3-4 på min alder som har fått barn. Jeg syns bare det er trist, det er jo ikke noe å stresse med. Anonymkode: 095a1...f88 Hvorfor er det trist? Kan ikke voksne mennesker få ta egne valg uten at noen skal være trist på deres vegne? Skjønner ikke hva som er trist med å få barn tidlig i 20-årene. Vi er heldigvis forskjellige. Jeg stresser nå med å få flere barn fordi jeg føler jeg er for gammel. Først må jeg få blitt gravid, deretter gå gravid, det er ca. et år. Så vil man jo nyte tiden med den nyfødte og ikke stresse ihjel med å få enda en. Kan da ikke bli mange barn på de som velger å få barn sent. Det jeg syns er trist er alle de som ikke får barn fordi de venter så lenge at det er for sent, fordi de "skulle leve livet". Det må være verre. 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du klarer å leve litt i nuet og sette pris på livet ditt akkurat her og nå, kommer du nok til å vær glad du ikke fikk barn før i 30-årene. Sannsynligvis angrer jentene i 20 årene seg på at de ikke utsatte graviditetene, når de selv kommer i 30-årene. Jeg er fra bygda selv og er 20 år, og vet om ei som er ca 27/28 nå men fikk et barn da hun var 19-20, og hun er skilt fra barnefaren nå og reiser til nærmeste storby og fester ca hver helg. Ikke at det er noe problem i seg selv, men utifra klesstilen og bilder på insta osv er det sååå tydelig at hun prøver å ta igjen "det tapte" Anonymkode: e097b...32c Jeg gjør ikke det. Er nå midt i 30-årene og har en tenåring, en tiåring og skal bli mamma igjen. Hvorfor i alle dager skulle jeg angre på valget mitt om å få barn? Anonymkode: e10d6...ea0 15
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #15 Skrevet 6. juni 2020 Jeg fikk barn da jeg var 27 og studerte. Beste jeg har gjort! Har fast jobb i dag, og fått to til. Babyer trenger ikke all verden av penger og eneboligluksus. De trenger stabile gode voksne som er glade i dem, og som har tid til dem. Helt greit hvis du vil vente TS, men ikke snakk ned andres valg. Anonymkode: b226e...17e 16
Lykkeligliten Skrevet 6. juni 2020 #16 Skrevet 6. juni 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 27 år og skulle helst fått barn igår, men jeg og samboer er bestemte på å vente til jeg får fast jobb slik at vi får de beste forutsetningene for et stabilt hjem for barna våres. Men så ser jeg på SoMe at alle jentene fra gamlebygda føder barn som 20-22 åringer. Når jeg ser det så får jeg helt vondt i eggstokkene, og føler meg urgammel og at jeg kommer til å bli gammel kjerring når jeg først blir mamma. Må fullføre utdanning, så sikkert jobbe noen år vikariater før jeg forhåpentligvis får fast jobb, så må vi tjene nok til å kjøpe hus og bil også videre. Jeg er jo 10 år eldre enn de jentene her før jeg får barn... Huff. Blir helt stressa jeg. Anonymkode: d3770...08d Du får et stabilt liv og en god grunnmur før du får barn. Du slipper økonomiske bekymringer og har ting på stell. Du har mye mer en de fleste 20-22 åringer har å tilby et barn. Jeg trodde jeg viste hva jeg gikk til, men jeg ante virkelig ikke, jeg var moden for alderen, hadde en rolig livsstil så overgangen ble ikke så stor, men alikavell så lite erfaring i fra voksen livet før jeg ble mamma. Jeg slår et slag for «eldre mødre», som har økonomi, bolig og et stabilt forhold. En vet aldri om forholdet holder, men må si at jeg har mye mer troen på godt voksne som har hvert i forhold lenge at risikoen for at det ryker er mindre. Hilsen en av de som fikk barn som 20 åring, og ble alenemor før barnet fylte året. 3
Gjest Lasox Skrevet 6. juni 2020 #17 Skrevet 6. juni 2020 (endret) Noen som er heldige. Som en mann så finner man seg jo knapt noen damer og enda sjeldnere en som er interessert i deg til å stifte familie. Opplever at damer er like løse som menn. Bare at damene er interessert i oppmerksomheten. Ikke noe annet. Endret 6. juni 2020 av Lasox
Guidet Kvinne Skrevet 6. juni 2020 #18 Skrevet 6. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk barn da jeg var 27 og studerte. Beste jeg har gjort! Har fast jobb i dag, og fått to til. Babyer trenger ikke all verden av penger og eneboligluksus. De trenger stabile gode voksne som er glade i dem, og som har tid til dem. Helt greit hvis du vil vente TS, men ikke snakk ned andres valg. Anonymkode: b226e...17e Ts snakker vel ikke ned andres valg? 7
Anya66 Skrevet 6. juni 2020 #19 Skrevet 6. juni 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har heldigvis hus, men det må utvides. jeg er 29 og er ferdig med bachelor om 2 år. Vi kan ikke få barn før jeg er ferdig med det da jeg studerer 3 timer unna og bor på en hybel i ukedagene, det er ikke forenelig med å ha barn. Så fort jeg har en fast jobb så kjører vi på, da er jeg såpass opp i årene at jeg ikke kan vente for å «være snill» mot arbeidsgiver som da må finne en vikar for meg etter kort tid. Anonymkode: bb656...6d6 Sent ute med studier du da... Mange er ferdig med bachelor når de er 22 👍😊 2
Guidet Kvinne Skrevet 6. juni 2020 #20 Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, Lasox skrev: Noen som er heldige. Som en mann så finner man seg jo knapt noen damer og enda sjeldnere en som er interessert i deg til å stifte familie. Litt rart siden vi damene stifter familie med en mann da. De barna kommer ikke med storken vet du. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå