AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #1 Del Skrevet 6. juni 2020 Har en aktiv toåring som utforsker livet utendørs, og med det følger det mange flekker på klærne😊 Verstingene er grønne knær og løvetann-flekker, men flekker etter frukt og tomat har jeg også trøbbel med. Har lyst å sende barnet i noenlunde rene klær til barnehage, men nå ser samtlige bukser og overdeler skitne ut med unntak de mørkeste plaggene. Tips? 🤞🏼😊 Anonymkode: e486e...d16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 6. juni 2020 #2 Del Skrevet 6. juni 2020 (endret) Nylonvask! Beste flekkfjerneren. Beste er å smøre på, vente litt, skylle gjennom med kokende vann fra vannkokeren. Ofte vekk allerede da. Om ikke smør på igjen. Evt gni litt ekstra. Skurekrem er også en grei løsning. Men det må skylles helt ut før du tar plagget i maskinen. Så vanlig vask. Begge disse er hundre ganger bedre enn vanish og omo osv flekkfjernere. Og til en brøkdel av prisen 😊 Endret 6. juni 2020 av solmåneogstjerner 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #3 Del Skrevet 6. juni 2020 Jeg har en Sonett økologisk flekkfjerner, den virker overraskende bra (jeg var litt skeptisk i utgangspunktet). Væter flekken, gni på flekkfjerner og la det trekke litt før man vasker på vanlig program i maskin. Det er nok viktig å vaske så fort som mulig, så flekkene ikke tørker inn. Anonymkode: 8434e...4f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #4 Del Skrevet 6. juni 2020 7 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Nylonvask! Beste flekkfjerneren. Beste er å smøre på, vente litt, skylle gjennom med kokende vann fra vannkokeren. Ofte vekk allerede da. Om ikke smør på igjen. Evt gni litt ekstra. Skurekrem er også en grei løsning. Men det må skylles helt ut før du tar plagget i maskinen. Så vanlig vask. Begge disse er hundre ganger bedre enn vanish og omo osv flekkfjernere. Og til en brøkdel av prisen 😊 Så lurt, takk for tipset! Moren min brukte nylonvask når jeg tenker meg om. Fint at flere deler sine tips TS Anonymkode: e486e...d16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #5 Del Skrevet 6. juni 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en Sonett økologisk flekkfjerner, den virker overraskende bra (jeg var litt skeptisk i utgangspunktet). Væter flekken, gni på flekkfjerner og la det trekke litt før man vasker på vanlig program i maskin. Det er nok viktig å vaske så fort som mulig, så flekkene ikke tørker inn. Anonymkode: 8434e...4f4 Hvor får en tak i denne? Takk for tipset ditt, mange veier til flekkfritt tøy Vil gjerne høre flere tips der ute? TS Anonymkode: e486e...d16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #6 Del Skrevet 7. juni 2020 Gallesåpe fra Clas Ohlson fjerner det meste! Den flytende versjonen av såpa er enklest å jobbe med. Det fungerer godt! Anonymkode: fe84b...e75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 7. juni 2020 #7 Del Skrevet 7. juni 2020 Sverger til gallesåpe, helt super på flekker! Kan også brukes på ullklær, så det er et stort pluss. Jeg har gallesåpe i fast form (kjøpt på claes ohlson), fukter flekken med lunkent vann og fukter såpestykket, gnur gallesåpe direkte på flekkene og masserer deretter såpen godt inn til flekken forsvinner. Skyller bort såpen med vann og vasker deretter plagget som vanlig. Gallesåpe funket også på ketsjup, blod, rødvin... Stort pluss for at et såpestykke gallestein er veldig billig og varer lenge 😊 https://www.clasohlson.com/no/Gallesåpe/p/34-1287?gclid=EAIaIQobChMIyZq_wY3v6QIVC4GyCh3BFAqMEAQYASABEgLSg_D_BwE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #8 Del Skrevet 7. juni 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gallesåpe fra Clas Ohlson fjerner det meste! Den flytende versjonen av såpa er enklest å jobbe med. Det fungerer godt! Anonymkode: fe84b...e75 10 minutter siden, skruf skrev: Sverger til gallesåpe, helt super på flekker! Kan også brukes på ullklær, så det er et stort pluss. Jeg har gallesåpe i fast form (kjøpt på claes ohlson), fukter flekken med lunkent vann og fukter såpestykket, gnur gallesåpe direkte på flekkene og masserer deretter såpen godt inn til flekken forsvinner. Skyller bort såpen med vann og vasker deretter plagget som vanlig. Gallesåpe funket også på ketsjup, blod, rødvin... Stort pluss for at et såpestykke gallestein er veldig billig og varer lenge 😊 https://www.clasohlson.com/no/Gallesåpe/p/34-1287?gclid=EAIaIQobChMIyZq_wY3v6QIVC4GyCh3BFAqMEAQYASABEgLSg_D_BwE Takk for tilbakemelding, denne såpen har jeg ikke hørt om😊 Ts Anonymkode: e486e...d16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 7. juni 2020 #9 Del Skrevet 7. juni 2020 (endret) Gallesåpe her også! Det eneste som tok solkremrendene rundt hals og armer da jentungen her gkk i bhg, for eksempel! Flytende er enklest, men funker med såpestykke også. Endret 7. juni 2020 av Ulrikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #10 Del Skrevet 7. juni 2020 1 minutt siden, Ulrikke said: Gallesåpe her også! Det eneste som tok solkremrendende rundt hals og armer da jentungen her gkk i bhg, for eksempel! Flytende er enklest, men funker med såpestykke også. Hvordan brukte du såpa for å fjerne sokrem-gulning? Anonymkode: 71fdd...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 7. juni 2020 #11 Del Skrevet 7. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan brukte du såpa for å fjerne sokrem-gulning? Anonymkode: 71fdd...1b8 Man må gni såpa direkte på flekkene. La gjerne virke en stund, og så vaske som vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #12 Del Skrevet 7. juni 2020 Min mor brukte Zalo på grønske. Selv har jeg aldri opplevd at ikke flekkene har forsvunnet i vanlig vask med Blenda-pulver. Anonymkode: 80c5f...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #13 Del Skrevet 7. juni 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min mor brukte Zalo på grønske. Selv har jeg aldri opplevd at ikke flekkene har forsvunnet i vanlig vask med Blenda-pulver. Anonymkode: 80c5f...a81 Dette gjør jeg også med min sønn som er aktiv fotballspiller. Gnir Zalo på flekken og lar de virke litt, skyller av og vasker så vanlig. Fjerner det alltid. Anonymkode: 4c111...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #14 Del Skrevet 7. juni 2020 Sitronsåpe! Tar alt av flekker, fukt plagget der det er flekk og fukt såpestykker. Deretter gnir du på, og du vil se det forsvinner med en gang. Vask deretter i maskin som vanlig. Anonymkode: 02e63...ad8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #15 Del Skrevet 7. juni 2020 Sitronsåpe er det som funker her i huset. Legger plagget i blødt, gnir inn såpa på flekken. Lar ligge litt til i blødt og repeterer hvis det er mye. Anonymkode: f9057...3e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2020 #16 Del Skrevet 7. juni 2020 Gallesåpe i fast form. Et sånt stykke varer lenge! Sonett flytende flekkfjerner er også veldig bra,men litt dyrere. Er det helt krise har jeg tydd til zalo rett på flekken, og så skylt gjennom flekken med kokende vann. Reddet noe ulltøy på den måten. Ikke bra for fibrene i lengden,men alternativet var å kassere plagget. Du må for all del ikke gni plagget om det er ull. (Ull tåler høy temperatur om det ikke er bevegelse i vannet/plagget) Har vasket klær i mange år,har noen tjuvtriks i ermet. Anonymkode: 1d822...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2024 #17 Del Skrevet 11. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 7.6.2020 den 15.49): Sitronsåpe! Tar alt av flekker, fukt plagget der det er flekk og fukt såpestykker. Deretter gnir du på, og du vil se det forsvinner med en gang. Vask deretter i maskin som vanlig. Anonymkode: 02e63...ad8 Dytter opp denne tråden. Har et plagg med mange løvetannflekker, og PåStell sitronsåpe tok ikke dette. Fremdeles full av flekker etter vask. Anonymkode: d6d4a...802 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå