AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #41 Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Det er lite koronasmitte, men mye rasisme. Anonymkode: 471af...b20 Ikke enig. Norge er overhodet ikke et spesielt rasistisk land i verdenssammenheng. Anonymkode: 700d1...342 7
T-Rex Skrevet 6. juni 2020 #42 Skrevet 6. juni 2020 (endret) 16 hours ago, AnonymBruker said: Slapp av. Pust med magen. Det går helt fint. Anonymkode: 150e4...ace Det går ikke helt fint for de som dør av koronasykdom etter å ha blitt smittet på grunn av demonstrasjonen. Og det er trolig langt flere enn de som noensinne har daua av rasisme i Norge. Edit: Jeg støtter kampen mot rasisme, bare så det er sagt. Edit 2: Jeg modererer utsagnet om dette med hvor mange som har dødd av rasisme i Norge. Mange russiske fanger døde på grunn av nazistisk rasisme under 2. verdenskrig. Endret 7. juni 2020 av T-Rex 9
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #43 Skrevet 6. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror kanskje du bør lese innlegget som innlegget du kommenterte var et svar på.... Anonymkode: 227e5...a5d Jeg tolker ... som at teksten fortsetter og at du mener eller hinter til noe opplagt. Men hva mener du med den fjerde prikken? Er det at du har egentlig enda mer som skulle stå der? Anonymkode: 33d4c...d52 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #44 Skrevet 6. juni 2020 3 minutter siden, Lasox skrev: Eh okay! Reis til Brasil du. God tur! Backpacka 6 uker i Brasil for 20 år siden, hvorfor skal jeg dit igjen? For å oppsøke pandemier? Sorry, men rasisme er et større problem enn korona samme hvordan du vrir og vender på det. Anonymkode: ae796...86c 1
Gjest Lasox Skrevet 6. juni 2020 #45 Skrevet 6. juni 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke et år, men flere år. Og det vil som jeg har skrevet tidligere i forskjellige innlegg ende med hungersnød og totalt anarki når samfunnsordenen faller fra hverandre. Verden går ikke under, men livet ditt og alle andres vil innen 10 år dreie seg om å lete etter bensin, mat og vann, drep eller bli drept. Hyggelig fremtid. Not. Anonymkode: a7565...635 Så dramatisk vil det nok mest sannsynligvis ikke bli. Olje vil forsatt bli produsert. Men vann er faktisk ikke utenkelig. Flere steder i Russland er det tomt for vann og det har allerede blitt kriget om det der, men da kommer vi til å dø ut kjapt med mindre vi får tak i så mye enorme mengder med energi som gjør at vi kan gjøre saltvann om til ferskvann. Flere land har jo allerede fått det til. Viljen må bare være der. Men, ja! I verste fall så vil vi aldri kunne få tilbake «normal hverdag» igjen. Nesten utenkelig at folk er villig til å reise med fly etter denne pandemien. For bare 4 mnd. siden så vurderte jeg jo på å reise til Danmark for en sjakkturnering. Det er jo idag en fjern virkelighet som jeg kan se langt etter,
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #46 Skrevet 6. juni 2020 Du er klar for en ny runde med nedstenging du da? Det er ikke jeg. Anonymkode: eeb5f...207 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #47 Skrevet 6. juni 2020 At noen bestemte folkegrupper skal få goder og fordeler fremfor folk generelt i Norge er så rasistisk at jeg har ikke ord. Snakk om å behandle ulikt. Vedder på at hadde knapt 100 FRP'ere demonstrert, selv med 1 meter avstand så hadde dem alle blitt kjeppjaget hjem. Hva som feiler når enkelte grupper får fordeler som andre ikke har? Anonymkode: e6f5c...ba9 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #48 Skrevet 6. juni 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: At noen bestemte folkegrupper skal få goder og fordeler fremfor folk generelt i Norge er så rasistisk at jeg har ikke ord. Snakk om å behandle ulikt. Vedder på at hadde knapt 100 FRP'ere demonstrert, selv med 1 meter avstand så hadde dem alle blitt kjeppjaget hjem. Hva som feiler når enkelte grupper får fordeler som andre ikke har? Anonymkode: e6f5c...ba9 Helt enig. Det er helt sykt hvordan ting er. Ingen merker dette heller. Anonymkode: 296ff...8b5 2
T-Rex Skrevet 6. juni 2020 #49 Skrevet 6. juni 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: At noen bestemte folkegrupper skal få goder og fordeler fremfor folk generelt i Norge er så rasistisk at jeg har ikke ord. Snakk om å behandle ulikt. Vedder på at hadde knapt 100 FRP'ere demonstrert, selv med 1 meter avstand så hadde dem alle blitt kjeppjaget hjem. Hva som feiler når enkelte grupper får fordeler som andre ikke har? Anonymkode: e6f5c...ba9 Hva mener du her? At politiet er partisk? Jeg tror at majoriteten av politifolk er mer blå enn røde, politisk, så valget om å ikke gripe inn mot markeringen fra politiets side er nok mest taktisk. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #50 Skrevet 6. juni 2020 2 minutter siden, T-Rex skrev: Hva mener du her? At politiet er partisk? Jeg tror at majoriteten av politifolk er mer blå enn røde, politisk, så valget om å ikke gripe inn mot markeringen fra politiets side er nok mest taktisk. suuuuure Anonymkode: 296ff...8b5
T-Rex Skrevet 6. juni 2020 #51 Skrevet 6. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: suuuuure Anonymkode: 296ff...8b5 Dette er noe alle vet.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #52 Skrevet 6. juni 2020 For et j....gallerispill verden har blitt. Man bruker en halvkriminell afroamerikaners død som begrunnelse for å flokke seg sammen som sild i tønne for å protestere mot at mørkhudede blir dårlig behandlet. Resultatet er at enda flere mørkhudede (i USA) kommer til å dø av korona, Men pytt, de ofres mer enn gjerne på den "gode" saks alter. Raddiser verden rundt tror at alle mørkhudede som behandles dårlig blir behandlet dårlig KUN pga hudfarge. Ingen tenker på at mørkhudede muligens KAN være drittsekker som fortjener ei hård hånd. I mellomtiden prøver resten av verden å reise seg fra dette viruset.. Anonymkode: de0b8...244 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #53 Skrevet 6. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tolker ... som at teksten fortsetter og at du mener eller hinter til noe opplagt. Men hva mener du med den fjerde prikken? Er det at du har egentlig enda mer som skulle stå der? Anonymkode: 33d4c...d52 Ok !!! så du er bare opptatt av folks tegnsetting;!?:- ikke innhold;;;; Sånn, da fikk du litt mer å more deg med.,.,;: Anonymkode: 227e5...a5d
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #54 Skrevet 6. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig. Eneste som er verre enn pandemi er folk med helseangst🤪 Anonymkode: ae796...86c Tror ikke det er en overvekt av folk med helseangst som reagerer nå. Jeg har hvertfall ikke det, men kjenner at dette provoserer voldsomt. Og ja, jeg støtter kampen mot rasisme. Men den demonstrasjonen er å pisse på dugnaden som er gjort de siste månedene. Regner med de/dere som demonstrerte også skjønner at den er grunnen til at vi har så lite smitte som vi har. Folk er permitterte og sliter økonomisk. Bedrifter går konkurs. Barn, unge og eldre har vært isolert i lang tid og mange er/har vært ensomme. Eldre sitter alene hjemme og på sykehjem. Syke ligger på sykehus uten å få besøk av sine pårørende. Mange har ikke fått ta et siste farvel med sine nærmeste. Lista er lang. Allikevel har man godtatt dette for å stoppe spredning av viruset. For et felles gode. Men det å bli sint (og igjen, jeg støtter saken), DET er grunn god nok til å drite i alt som er gjort. Drite i alt som mange har ofret. Fordi det er deres forbanna rett å ligge foran Stortinget med plakater. Selv fødte jeg prematurt for 5 uker siden og er fortsatt innlagt på sykehus. Først nå denne uken fikk jeg møte storebror på 2,5 år. Far har fått komme på besøk de 2 siste ukene, men før det var det null besøk. Lillesøster er nå frisk, men har ikke vært det hele veien. Det har vært beintøft for både meg, far og storebror. Men sånn har restriksjonene vært og uansett hvor forbanna og lei meg jeg har vært så har jeg forholdt meg til det. Og da er det sykt provoserende å se bilder fra demonstrasjonen i går. Selvom jeg ikke har helseangst, faktisk! Anonymkode: cc41e...6e4 11
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #55 Skrevet 6. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Enig. Eneste som er verre enn pandemi er folk med helseangst🤪 Anonymkode: ae796...86c Du vet hva som skjedde etter en storkamp i fotball Bergamo? Eller etter afterski i Østerrike i vinterferien? Dette blir det samme, det er fakta og ikke helseangst. Tenk å benekte slik, det sier mye om deg og andre. Anonymkode: 1c301...d49 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #56 Skrevet 6. juni 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: For et j....gallerispill verden har blitt. Man bruker en halvkriminell afroamerikaners død som begrunnelse for å flokke seg sammen som sild i tønne for å protestere mot at mørkhudede blir dårlig behandlet. Resultatet er at enda flere mørkhudede (i USA) kommer til å dø av korona, Men pytt, de ofres mer enn gjerne på den "gode" saks alter. Raddiser verden rundt tror at alle mørkhudede som behandles dårlig blir behandlet dårlig KUN pga hudfarge. Ingen tenker på at mørkhudede muligens KAN være drittsekker som fortjener ei hård hånd. I mellomtiden prøver resten av verden å reise seg fra dette viruset.. Anonymkode: de0b8...244 Statistikker viser at vestlige land er de MINST rastistiske i hele verden. Dette må folk søke opp selv. Nei, en kan ikke nekte for at svarte ble dårlig behandlet i USA i lang tid før i historien, men er de virkelgi de eneste folkegruppene som har vært utsatt for hardships? Nei, verden har alltid vært brutal og jævlig., men synes ikke at hele verden skal risikere at vi nå får en superspreder situasjon i hele verden pga idioter som bare må ''vise sitt budskap'' merkelig at disse skal plutselig vise enorm ''engasjement'' for noe under en PANDEMI... Anonymkode: 296ff...8b5 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #57 Skrevet 6. juni 2020 Hva hjelper det å demonstrere, for den enkelte? Pur egoisme. Dette er like nyttig som fakkeltog og sutreinnlegg fylt med hjerter på Facebook. Folk kan starte med å være et medmenneske ved å 1) Respektere alle mennesker rundt seg. Helst ikke stille seg som sild i tønne med 14 999 mennesker rundt seg. Menneskene det blant annet omfatter er de syke, de døde, de som har mistet noen de elsker, de som har mistet jobben, huset og inntekt pga pandemien. 2) Bli frivillig i røde kors, disse hjelper flyktninger blant annet. Selvsagt helst etter corona har forduftet☺️ Eller bli bedre kjent med feks en nabo som kommer fra en annen kultur og være inkluderende. Politivold i USA er intet nytt og tidspunktet for å gjennomføre demonstrasjonen er helt feil utført. Verden går ikke under men dette er å pisse på alle som har ofret mye og gjort sin innsats i den nasjonale dugnaden. Har selv boikottet demonstrasjonen i min by. ALLE liv betyr noe! Anonymkode: 3acc0...233 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #58 Skrevet 6. juni 2020 Her sitter jeg og skal snart føde for første gang, mannen får ikke være med på hele fødsel eller barsel mens disse får samle seg i tusenvis pga noe som skjedde i usa.. fy faen. så hele korona greiene er bare piss da, hvorfor må jeg ofre min fødsel da?!! Anonymkode: 8ba87...689 5
EmmiPeltto Skrevet 6. juni 2020 #59 Skrevet 6. juni 2020 Min 8 åring har vasket hendene sine til sår og eksem hver dag på skolen, han er lei kjeft om avstand og kohorter. Han fikk ikke feiret bursdagen sin, han gikk glipp av seks uker med skole og sosialisering med venner! Jeg er 40% permitert og sliter økonomisk! For hva??! For at såkalte antirasister skal få fri pass? 9
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2020 #60 Skrevet 6. juni 2020 Mens hundretusenvis i Norge har vært permitterte, mistet lønninger, mistet jobber, mistet familie, mistet dyrebar TID med familie, barn har måtte isolere seg, barn har vært innestengt med sine misbrukere, barn har mistet livsgleden, mennesker og bedrifter har gått konkurs, eldre har vært ensomme, skoler har vært stengt, fedre har ikke fått være med på fødsel OG mistet dyrebar tid med sitt nyfødte barn, folk har ikke fått følge sine nærmeste til graven, konfirmasjoner har blitt flyttet på, bryllup har blitt avlyst, butikker har vært sprengt med hamstere, VI HAR HATT EN FORBANNA DUGNAD. Å dette er takka. Unnskyld meg. Å jeg mener det. Jeg støtter demonstrantene sin sak. Jeg er med å "kjemper" selv, men jeg gjør dette hjemmefra. Fordi jeg kjemper fortsatt en annen sak, og det er Corona. Dette er hva man kaller sympati demonstrasjon. Det er ikke i NORGE dette skal forbedres, det er i USA. At vi velger å pisse på smittevernsreglene her i Norge for å vise vår sympati til demonstrantene i USA vil ikke hjelpe på noen ting. Det vil bare ende med en ting, å det er masseblomstring av Corona virus, alt blir stengt ned igjen, og vi er på stage 1. Har ikke folk lidd nok nå? Anonymkode: fe1b8...95a 6
Anbefalte innlegg